Gå til innhold

Høyreekstremisme!


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

For ikke å glemme at mer kontakt mellom folk betyr større forståelse for hverandre = mindre krig i verden

Kulturelle utveksling alltid fører til bedre forståelse og oftest- mer respekt. Isolering fører til det motsatte
Hva I alle dager... Å putte alle verdens nasjonaliteter inn i ei bøtte, røre rundt og fordele er ikke kulturell utveksling. Det er å endre dem som kommer hit til å passe inn i et multietnisk fantasibilde som skal gjøre alle til lags.

 

De må til og med endre på noe så grunnleggende som etnisk opphav på gamle norrøne guder for å få det politisk korrekt.

 

Kultur utveksling er når vi ser på andre kulturer med respekt og besøker dem eller tar til oss ting vi liker. Ikke å ta dem hit og forme dem slik vi ønsker.

 

Vi respekter jo ingen andre enn oss selv og beviser jo dette ved å bombe dem som har en annen oppfatning enn oss selv.

 

Om ikke det er en klassisk selvmotsigelse så vet ikke jeg.

 

Respekt my ass... Vi liker tanken på selve ideen, men det er bare snakk... For å respektere noen må vi la dem være som de er..

Det er bare fantasien deres at noen her er "globalist" som du beskriver prinsippet. Ingen ønsker å tvinge utlendinger til å bo i Norge, ser det ut, forskjellen er at ikke alle mener noe innvandring er noe som ødelegger norsk kultur
http://m.bbc.com/news/uk-politics-18519395

 

Særegenheter og mangfold er kun et tema om man kan utslette det europeiske mangfoldet.

 

Jeg tror jeg spyr...

Fantasien er at noen her i disse fora er enig med FN artikkelen og ønsker å utslette europeisk mangfoldet.

 

Selv er jeg meget glad i multietniske samfunn jeg bor i og har det meget vanskelig å se utslettelse av kulturen jeg ble født i. Forskjellen er bare mer fargerike ansikter enn før.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fant denne nå i kveld:

 

– At nasjonalsosialister ønsker å bruke norsk natur for å promotere ideene sine er rett og slett utrolig krenkende, sier Elisabeth Skarsbø Moen.

 

http://www.nrk.no/ho/heiste-nazi-flagg-pa-galdhopiggen-1.11850758

 

Litt Googling:

 

Elisabeth Skarsbø Moen (født 28. mars 1971 i Molde) er mangeårig journalist i NRK og VG samt biograf. I februar 2014 gikk hun ut av mediebransjen og startet som rådgiver i Zynk communication & leadership[1]. Her arbeider hun med kommunikasjon og politisk analyse.

 

Hun er barchelor fra Universitetet i Oslo i Idéhistorie. Elisabeth Skarsbø Moens var medlem av Møre og Romsdal AUFs fylkesstyre 1988–1990, leder i Operasjon Dagsverk i Møre og Romsdal 1989–1990, medlem av NGS Møre og Romsdals fylkesstyre 1989–1990, politisk sekretær i AUF 1990–1991, medlem av NGS' sentralstyre 1990–1991, medlem av Operasjon Dagsverks hovedkomité 1990–1991 samt vikarierende landssekretær i Europeisk Ungdom i 1992.

 

Skarsbø Moen var journalist i Universitas 1993, nynorskpraktikant i NRK Møre og Romsdal i 1993, vikarierende programsekretær i NRK Møre og Romsdal 1994–1995, sommervikar i Dagsnytt i NRK i 1995 og vikarierende programsekretær i Dagsnytt fra 1995.[2]

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_Skarsb%C3%B8_Moen

 

Okay, kanskje noen har rett når det gjelder journalister og NRK - venstresidejournalister?

 

FJELLTUR: Haakon Eihwaz Forwald, som leder den norske avdelingen av den nordiske motstandsbevegelsen, hevder at turen til Galdhøpiggen bare var en vanlig fjelltur.

 

Vi har lov til å bruke naturen

 

 

Forwald 1 - FJELLTUR: Haakon Eihwaz Forwald, som leder den norske avdelingen av den nordiske motstandsbevegelsen, hevder at turen til Galdhøpiggen bare var en vanlig fjelltur.Privat

 

FJELLTUR: Haakon Eihwaz Forwald, som leder den norske avdelingen av den nordiske motstandsbevegelsen, hevder at turen til Galdhøpiggen bare var en vanlig fjelltur.

 

Foto: Privat

 

Lederen for den norske avdelingen av den nordiske motstandsbevegelsen, Haakon Eihwaz Forwald, sier at det deltok både norske og svenske medlemmer av organisasjonen på turen.

 

 

- Vi hadde ikke noe politisk formål med turen. Dette var noe vi hadde planlagt lenge. Galdhøpiggen er Nordens høyeste fjell og naturen i området er fantastisk. Vi ville gå en fjelltur og ta bilder, sier han.

 

– Hadde dere virkelig ingen politiske baktanker, dere hadde jo med flagg?

 

– Det er klart man kan argumentere for at alt man gjør som en politisk organisasjon har noe politisk ved seg. Men vi har lov til å bruke naturen vi også. Vi hadde vel ventet at det kunne bli en reaksjon, men vi har ikke gjort noe for å få det, sier Forwald.

 

Han har lite til over for reaksjonen til Elisabeth Skarsbø Moen.

 

– Om hun blir støtt av at andre har politiske meninger hun ikke deler, så får hun bare bli det. Vi er en fullt lovlig organisasjon, og om vi vil bruke norsk natur så kan vi gjøre det, sier Forwald.

 

 

Tror jeg har kikket innom disses forum ett par ganger i løpet av ett par år.

 

Men spekulerer om det er mere Elisabeth Skarsbø Moen blir støtt av?

 

Fargede i den frie natur?

Jøder?

Muslimer?

SV medlemmer?

Seg selv?

 

Ville hun gravd opp sin slekt på kirkegården hvis hun fikk vite at det lå medlemmer av NS begravd der?

 

Skal ikke spørre hvor hun har sitt hat fra, hun reagerer på at mennesker er ute i det fri.

 

Politiet kjent med hendelsen

 

Operasjonsleder hos politiet i Gudbrandsdalen, Hallgrim Ous, er kjent med hendelsen.

 

– Vi fikk beskjed fra lokale om at ti nynazister lå i telt ved Spiterstulen Turisthytte. Det er flere som har reagert på dette, sier han.

 

Ous påpeker at hendelsen kun ble registrert. Det ble ikke iverksatt noen tiltak.

 

– Dette er en gjeng som er på fjelltur og som ikke har gjort noe straffbart, sier han.

 

 

Men allikevel mener tidligere og nåværende AP representant at enkelte personer burde ha båndtvang hele året.

Lenke til kommentar

Høre og venstreekstreme er ofte myntet på samme prinsipp, nemlig en stor stat som styrer samfunnet ned til hver detalj, ettersom hvilken ideologi som styrer på toppen. Venstreekstreme som ønsker å tvinge samfunnet over i et Stalinistisk diktatur ved hjelp av alle midler, inkl. vold, har mye til felles med Nasjonalsosialismen, der de ønsker et diktatur der hat mot rase eller klasse eller andre ting ligger til grunn.

Lenke til kommentar

det finnes jo mange andre høyrevarianter enn nazisme...

 

det er selvsagt likheter i ekstreme systemer i form av voldelig kontroll på elementer man frykter. men mange høyre-systemer, som f.eks. pinochet sitt chile og francos spania, har en mer praktisk og mindre idealistisk ideologi for den reaksjonære tankegangen enn de kollektivistiske ideene i nazismen....

 

langt fra alle høyretanker har "nasjonal" eller kollektiv som noen viktige interesser, men mer å konservere eksisterende hierarkier, god økonomisk flyt, og liberalisme for de som har råd til det :-)

Endret av gunleik groven
Lenke til kommentar

Det er ingen venstre og høyre eller opp og ned. Det er stor stat og liten stat. Nasjonalsosialismen er en gren av sosialismen, der staten skal være stor og mektig og bestemme over folk og detaljstyre verdagen.

Ja, du er definitivt i feil tråd hvis du tror at det er folk som er villig til å drepe andre mennesker for å gjøre staten større eller mindre.

Lenke til kommentar

 

Det er ingen venstre og høyre eller opp og ned. Det er stor stat og liten stat. Nasjonalsosialismen er en gren av sosialismen, der staten skal være stor og mektig og bestemme over folk og detaljstyre verdagen.

Ja, du er definitivt i feil tråd hvis du tror at det er folk som er villig til å drepe andre mennesker for å gjøre staten større eller mindre.

 

 

Jeg tror jeg i akkurat perfekt tråd. Både Hitler og Stalin hadde et stort problem med kapitalismen og frihet og ville at staten skulle ta over mye av finansen. Sitnevnte drepte millioner av mennesker i fredstid får å få sin ideologi gjennomført. Sosialisme i et nøtteskall. Massedrap og fravær av frihet.

Lenke til kommentar

Fant denne nå i kveld:

 

– At nasjonalsosialister ønsker å bruke norsk natur for å promotere ideene sine er rett og slett utrolig krenkende, sier Elisabeth Skarsbø Moen.

 

http://www.nrk.no/ho/heiste-nazi-flagg-pa-galdhopiggen-1.11850758

 

 

Han har lite til over for reaksjonen til Elisabeth Skarsbø Moen.

 

Hadde du vært like relax og bakoverlent hvis det var ei gruppe muslimer som utførte en slik politisk symbolmarkering på Norges høyeste fjelltopp? Nei tror ikke det. Da hadde det nok vært helt annen og en voldsom reaksjon hos endel debattanter rundt omkring på nettet.

Lenke til kommentar

Nei, men så er også disse fremmede i vårt vakre land og har derfor ingenting her å bestille.

 

Haakon Forward gjør en kjempe jobb! All ære til han og til Nordfront, som bygger nasjonalisme på tvers av landegrenser.

 

Er nok mer korrekt å si han bygger og sprer vold i så tilfelle?

 

Det er mulig de har "permisjon" fra fengslet for å klarte i fjellet? med tanke på at flere av dem sitter bak murene til enhver tid, og denne gruppens medlemmer har blitt idømt utallige domfellelser for vold, drap og våpenbesittelse.

 

http://skola.expo.se/svenska-motstandsrorelsen_110.html

 

Disse individene er forresten garantert kortere vei unna å begå terrorhandlinger enn noen andre vi kjenner til. Hva er de ute etter egentlig?

Lenke til kommentar

Hva så? Ser du nedsettende på mennesker som har sonet en fengselsstraff!?

 

I et tyrannisk samfunn som fengsler mennesker for deres meningsytringer er fengselsstraff for brudd på rasismeparagraf etc. nærmest uunngåelig.

 

Nordfront er nasjonalsosialister, vold blir kun brukt i selvforsvar og er ikke noe som oppfordres.

 

Forøvrig særs interessant at du lenker til Expo, det kanskje mest venstreradikale tidsskriftet i Skandinavia, men dype røtter til kommunismen. Ikke den mest objektive kilden for informasjon.

 

Nordfront og dets medlemmer utgjør ikke noen trussel mot samfunnet.

Lenke til kommentar

 

 

Det er ingen venstre og høyre eller opp og ned. Det er stor stat og liten stat. Nasjonalsosialismen er en gren av sosialismen, der staten skal være stor og mektig og bestemme over folk og detaljstyre verdagen.

Ja, du er definitivt i feil tråd hvis du tror at det er folk som er villig til å drepe andre mennesker for å gjøre staten større eller mindre.

 

 

Jeg tror jeg i akkurat perfekt tråd. Både Hitler og Stalin hadde et stort problem med kapitalismen og frihet og ville at staten skulle ta over mye av finansen. Sitnevnte drepte millioner av mennesker i fredstid får å få sin ideologi gjennomført. Sosialisme i et nøtteskall. Massedrap og fravær av frihet.

 

... og...?

Lenke til kommentar

det er noen greier jeg ikke fatter...

 

den ene delen av familien min har svært høy nasjonsbevissthet. farfar skrev ned det som fantes av norsk folkemusikk, og jobbet med norsk musikk og tonalitet hele livet.

etter krigen fikk de knust vinduene sine fordi de sikkert var NS. De var ikke det. Grandtanta mi sto på dødslista tyskerne hadde med seg i -40, men det er egentlig ikke så viktig.

Det som er litt artig er at den dype kunnskapen om "norskhet" sånn rent kulturelt han hadde, skaffet ham kontakter verden rundt. Albert Schweitzer besøkte ham da han vant fredsprisen.

Stravinskij og Bella Bartok var venner.

Og om jeg husker rett samarbeidet han både med Indiske og Afrikanske musikere og komponister.

Jødesaken har vært en sentral del av min historie, for better or worse.

Jan brukte noen år på å transkribere Inniittenes musikk fra Nord-amerika.

 

Men, poenget er at... i alle fall for ham..

Så var interessen hans og kunnskapen hans om særnorsk kultur, noe som ga ham kontakter og samarbeidspartnere verden over.

de møttes i kulturell interesse og som likemenn.

 

jeg vet at han også var interessert i notdafrikansk/spansk musikk.

 

og ikke noe av "de andre" var noengang noen trussel mot hans "identitet" og "norskhet"

 

Når disse nazi-gutta står opp for "det norske", hva er det de legger i det, og hvorfor er de så utrygge på det at de må gå løs på alle andre?

 

det å ha identitet... sånn i min verden... betyr bl. a. å være trygg på egen verdi.

 

å IKKE føle seg truet av anderledeshet.

 

Å heise et flagg på en fjelltopp... Det er vel en ganske arkaisk symbolhandling. selv om den er lovlig og uten egentlig konsekvens.

 

Når det blir til drap, som Benjamin Hermansen, då blir markeringen av domene bare ekkel. og tragisk.

 

når man så insisterer på å kalle handlingene "forsvar".

 

forsvar av hva?

 

hva er det Nordfront tror de forsvarer meg i mot og hvilke Nordiske verdier er det de mener de forsvarer og representerer?

 

sånn helt konkret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

forsvar av hva?

 

hva er det Nordfront tror de forsvarer meg i mot og hvilke Nordiske verdier er det de mener de forsvarer og representerer?

 

sånn helt konkret.

De forsvarer et fantasi som aldri eksisterte

jo'a... kan følge den..

 

men det hadde vært bra å få en innsikt i hvordan/hva/hvorfor/hvordan de representerer nordiskhet å hva de legger i det.

 

jeg har på et vis en slags forståelse av hva som kanskje kan ses på som unikt norskt.

 

og har respekt for det. i alle fall sørøst norsk...

 

begynner vi å snakke om "skandinavisk/nordisk" begynner allerede variablene å bli mange.

 

hva er det egentlig de mener de står for, og hvorfor er det overlegent f.eks. noen tusen års historie i andre kulturer?

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er ingen venstre og høyre eller opp og ned. Det er stor stat og liten stat. Nasjonalsosialismen er en gren av sosialismen, der staten skal være stor og mektig og bestemme over folk og detaljstyre verdagen.

Ja, du er definitivt i feil tråd hvis du tror at det er folk som er villig til å drepe andre mennesker for å gjøre staten større eller mindre.

 

 

Jeg tror jeg i akkurat perfekt tråd. Både Hitler og Stalin hadde et stort problem med kapitalismen og frihet og ville at staten skulle ta over mye av finansen. Sitnevnte drepte millioner av mennesker i fredstid får å få sin ideologi gjennomført. Sosialisme i et nøtteskall. Massedrap og fravær av frihet.

 

... og...?

 

 

Og ikke bare det, men de stjal folks private eiendom og eiendeler, alt i sosialismens ånd. Etter at de hadde konfiskert rubbel og bit så sendte de dem til konsentrasjonsleirene. Om noen skulle mene noe annet enn staten og dens nettverk av politikere og byråkrater, så var det bare å sende dem til en Gulag og la dem jobbe seg ihjel, eller enkelt og greit skyte dem. Sosialismen kom først, menneskeliv sist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...