Gå til innhold

Høyreekstremisme!


Anbefalte innlegg

Det har ikke blitt sagt noe nytt her på 20 sider. Høyresiden påstår av venstresiden er farlige på grunn av vage trusler som aldri noensinne har blitt noe av, og ignorerer fullstendig fem terroraksjoner og en verdenskrig som er blitt utført av høyreekstremister.

Det er jo ikke helt rett å si at det ikke har vært venstre-orienterte diktaturer og overgrep... :)

Ekstrem konformitet er ekstremt farlig uansett hvor den kommer fra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ikke blitt sagt noe nytt her på 20 sider. Høyresiden påstår av venstresiden er farlige på grunn av vage trusler som aldri noensinne har blitt noe av, og ignorerer fullstendig fem terroraksjoner og en verdenskrig som er blitt utført av høyreekstremister.

 

Så du den dokumentarfilmen fra Sverige? Mener du at dette handler om "vage trusler"? Det kan bevises at det finnes sterke koblinger og solidariske bånd mellom disse ekstreme voldsgrupperingene i Sverige og venstreradikale i Norge, inkl. Blitz (hvor AFA er representert). Dette betyr at mange venstreekstreme i Norge prinsipielt legitimerer politisk vold som metode. Hva med deg selv? Har du tatt avstand fra politisk vold fra venstresiden ennå, eller bekrefter du mitt poeng?

Endret av Wyrd
Lenke til kommentar

Mot islamske og alle andre miljøer. Det er ingen andre som har begått terroraksjoner i Norge enn høyreekstreme. Med mindre du definerer Bouchiki-saken annerledes, selvsagt.

Den er vel vanskelig å se på dem som en leftist greie :)

 

Jeg bodde med familien Rafael i Sør Afrika da Mandela ble satt fri, og dro til Zambia for å besøke Arafat som noe av det første han gjorde....

 

Det var livlig i stua... :)

Lenke til kommentar

 

Det har ikke blitt sagt noe nytt her på 20 sider. Høyresiden påstår av venstresiden er farlige på grunn av vage trusler som aldri noensinne har blitt noe av, og ignorerer fullstendig fem terroraksjoner og en verdenskrig som er blitt utført av høyreekstremister.

Det er jo ikke helt rett å si at det ikke har vært venstre-orienterte diktaturer og overgrep... :)

Ekstrem konformitet er ekstremt farlig uansett hvor den kommer fra...

 

Vi snakker om Norge her.

Lenke til kommentar

 

 

Det har ikke blitt sagt noe nytt her på 20 sider. Høyresiden påstår av venstresiden er farlige på grunn av vage trusler som aldri noensinne har blitt noe av, og ignorerer fullstendig fem terroraksjoner og en verdenskrig som er blitt utført av høyreekstremister.

Det er jo ikke helt rett å si at det ikke har vært venstre-orienterte diktaturer og overgrep... :)

Ekstrem konformitet er ekstremt farlig uansett hvor den kommer fra...

 

Vi snakker om Norge her.

 

mht nyere terror: Ja

 

Ellers har man vært innom en del andre perspektiv... :)

 

Men det er greit med presiseringen!

Lenke til kommentar

Er det noen andre her som legger merke til at Shruggie nekter å fordømme politisk vold fra venstresiden?

Nei. Jeg ser at han presiserer at i Norge har ikke venstresiden en like voldelig og praktisk aksjonistisk tradisjon som høyresiden, og det har han vel så langt jeg kan se rett i.

 

Om du ikke kan vise meg noe jeg ikke har fått med meg de siste 40-50 årene?

 

(Klikket på lenken din... WOW... Jeg ser på en del gammel nazi-propaganda i disse dager... Det ser ut til at dere også har gjort...)

Endret av gunleik groven
Lenke til kommentar

Er det noen andre her som legger merke til at Shruggie nekter å fordømme politisk vold fra venstresiden?

Jeg har sett det. Det kan nok være slik at man kun ser på drap som vold. Det virker ikke som enkelte på venstresiden ser på trusler, hærverk, angrep som slag, spark osv. er vold. Få har etter mitt syn utført mer vold en ytre venstre i de over 40 årene jeg har eksistert. Om man da ser bort fra krig. At folk ikke har blitt drept når Blitz og andre pøbler har herjet i gatene er kun flaks. 22. juli saken ser jeg på som en handling utført av en mann. Handlingen tilhører ingen direkte side av det vi diskuterer. At ABB var av ytre høyre er det liten tvil om. Men han var alene. Enkel personer og deres ideer er vanskelig og ta kontroll over, eller se. Men flokkene kan vi se og følge med på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen andre her som legger merke til at Shruggie nekter å fordømme politisk vold fra venstresiden?

Nei. Jeg ser at han presiserer at i Norge har ikke venstresiden en like voldelig og praktisk aksjonistisk tradisjon som høyresiden, og det har han vel så langt jeg kan se rett i.

 

 

Jeg vil påstå at han ikke har rett i det. Forskjellen er at utfallet av ekstreme fra høyre har blitt så mye verre. Men ytre venstre er langt mer aktive i sin voldsforherligelse en ytre høyre. Som sagt, kun flaks at liv ikke har gått tapt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Jeg deler ikke din oppfatning om at det er lenge siden vi hørte fra høyreekstremistene. Det Breivik skrev på nettet i forkant av handlingene sine var ikke på noen som helst måte mer ekstremt enn det mange andre fremdeles skriver på nettet den dag i dag. Og jeg tror dessverre at det finnes flere gærninger "der Breivik kom fra". Er derfor jeg som nevnt tidligere er langt mer redd for ytre høyre enn ytre venstre.

Men kjære deg. Daglig på nette er det innlegg fra ekstreme høyre folk og venstre folk. Det er og skal være akseptert i et demokrati.

Når vi sier, ikke hørt noe i fra dem, så menes vold og marsjering i gatene.

Mulig du har en litt annen tidsanskuelse enn meg. Jeg synes fortsatt ikke det er lenge siden 22.juli 2011. Og ja han var alene... det kan det godt hende nestemann er også. Høyreekstreme er de like fullt

Den hendelsen tar alle avstand i fra og den brukes dessverre som et argument der det måtte passe for venstresiden. Handlingen ble utført av kun en mann, ikke en flokk. Slik venstresiden ofte opererer.

 

Høyreekstreme har nok de fleste nordmenn lite og frykte. ABB´er dukker ikke ofte opp i et samfunn. Han var et unntak. De ekstreme på høyresiden er dårlig organisert og har liten støtte i samfunnet. Noe annet med venstresiden. Så etter mitt syn er det ytre venstre og deres farlige naive syn som på sikt kan ødelegge Norge.

Desverre finnes det folk som ikke tar avstand fra Breiviks handlinger. Og handlingene var politisk motivert. Hvis man glemmer eller bagatelliserer de politiske motivene som lå bak så står man også i fare for å la en ny mann av samme kaliber gjøre noe liknende i nær fremtid.

 

Jeg er glad PST ser litt annerledes på det enn du gjør. De har begynt å ta denne trusselen på alvor

 

Selvsagt fins dem som ikke tar avstand. Det er deres rett i et demokratisk samfunn til og mene og støtte hva dem vil. Men jeg tror ikke vi får noen ny ABB i nærmeste fremtid. Terror vil vi få, men da fra grupperinger. Hvem er ikke godt og tippe.

Tror nok PST og jeg deler det samme synet. Man skal følge med. Ellers er man naiv. Heldigvis er fokus til PST på islamister først og fremst.

 

Så det er jo ikke sikkert at det er det rette fokuset å ha, om man ser på det historisk...

 

Farlig og bli blind på historikk og statistikk. At Norge ikke har blitt rammet av islamister er flaks for vår del ennå. Men ikke tro vi vil slippe. Vi har knapt sett starten av den volden som vil ramme oss. Både fra høyre og venstresiden, samt andre som islamister. Dette er konsekvenser av vår egen naive politikk. Vi ser jo i Europa at det har startet. Eks. Frankrike, Danmark og ikke minst storebror Sverige. Så for folk le så mye dem vil av mine «spådommer».

Lenke til kommentar

 

Er det noen andre her som legger merke til at Shruggie nekter å fordømme politisk vold fra venstresiden?

Nei. Jeg ser at han presiserer at i Norge har ikke venstresiden en like voldelig og praktisk aksjonistisk tradisjon som høyresiden, og det har han vel så langt jeg kan se rett i.

 

Om du ikke kan vise meg noe jeg ikke har fått med meg de siste 40-50 årene?

 

Jeg har spurt ham klart og tydelig, flere ganger, om hvorvidt har tar avstand fra politisk vold om denne utføres av venstreaktivister. For meg er det viktig å finne ut om han er konsekvent når det gjelder å fordømme politisk vold. Personlig tar jeg alltid avstand fra all politisk vold, enten det kommer fra høyre- eller venstreradikale. Der har jeg alltid vært konsekvent. Shruggie har unnlatt å svare på spørsmålet mitt samtlige ganger. Dette betyr antagelig at han sympatiserer med vold på venstresiden. Hvorfor er dette relevant? Fordi det er hyklersk å fordømme høyreekstrem vold, men sympatisere med vold fra venstreaktivister. Vold er alltid galt.

 

(Klikket på lenken din... WOW... Jeg ser på en del gammel nazi-propaganda i disse dager... Det ser ut til at dere også har gjort...)

 

 

Organisasjonen min Nordisk Ungdom? Kan du spesifisere litt mer konkret hva du egentlig sikter til? Nå handler jo ikke denne tråden om oss, men man blir vel nysgjerrig, må innrømmes.

Lenke til kommentar

Noen som legger merke til at Gothminister og Wyrd aldri har sagt at de IKKE er Batman og Robin?

 

Jeg har aldri blitt spurt om det. Du har blitt spurt flere ganger nå om du tar avstand fra venstreekstrem vold. Det gjør du tydeligvis ikke, og det sier alt om deg.

Lenke til kommentar

@ Wyrd

Sikter til tanken om en idealisert Nordisk etnisk og kulturell "god og flott" historie, som jeg beklager at jeg ikke helt greier å se. Og det er ikke fordi jeg ikke er historieløs, tror jeg.

 

Jeg fikk litt asosiasjoner til Den Unge Viljen, så derfor postet jeg den lenken som et slags bakteppe for bemerkningen. Om man greier å se på litt klønete laget film, er den et interessant dokument.

Gunleik Groven

Endret av gunleik groven
Lenke til kommentar

 

Noen som legger merke til at Gothminister og Wyrd aldri har sagt at de IKKE er Batman og Robin?

 

Jeg har aldri blitt spurt om det. Du har blitt spurt flere ganger nå om du tar avstand fra venstreekstrem vold. Det gjør du tydeligvis ikke, og det sier alt om deg.

 

Jeg er blitt spurt av deg, og jeg hadde deg på ignore. Du kan selv gjette hvorfor.

 

Ja, jeg tar selvsagt avstand fra vold - utført av hvem som helst. For meg er vold utført av en blitzer mot en nazist nøyaktig like frastøtende som andre veien.

 

Men hva i alle dager er det du har oppnådd ved å få meg til å "ta avstand fra" venstreekstrem vold? Hvilket poeng er det du tror du vinner her?

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Noen som legger merke til at Gothminister og Wyrd aldri har sagt at de IKKE er Batman og Robin?

Vi deler nok ikke like politiske syn. Men vi tar begge avstand til vold, fra begge sider. Gjør du?

 

 

Noen som legger merke til at Gothminister og Wyrd aldri har sagt at de IKKE er Batman og Robin?

 

Jeg har aldri blitt spurt om det. Du har blitt spurt flere ganger nå om du tar avstand fra venstreekstrem vold. Det gjør du tydeligvis ikke, og det sier alt om deg.

 

Jeg er blitt spurt av deg, og jeg hadde deg på ignore. Du kan selv gjette hvorfor.

 

Ja, jeg tar selvsagt avstand fra vold - utført av hvem som helst. For meg er vold utført av en blitzer mot en nazist nøyaktig like frastøtende som andre veien.

 

Men hva i alle dager er det du har oppnådd ved å få meg til å "ta avstand fra" venstreekstrem vold? Hvilket poeng er det du tror du vinner her?

 

Flott her svarer du på det jeg spurte om. Se bort fra mitt innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...