Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis en vil ha en "Black Refinery" PC eller en av de andre med AMD, men en vil istedet ha Intel prosessor så kan en bytte hovedkort og cpu. Bør sjekke at cpu-kjøler passer til Intel socket 1151. Og bør sjekke at RAM passer til hovedkortet.

 

Hovedkortet for Intel generasjon 8 har:

Socket: 1151 (i prisjakt.no kalles den 1151-2. Generasjon 7 har også socket 1151 men disse er ikke kompatibel)

Chipset: Z370

 

Eksempel på slikt hovedkort: MSI Z370-A Pro

 

Cpu'er i intel generasjon 8:

i3-8100 (4 kjerner)

i3-8350K (4 kjerner)

i5-8400 (6 kjerner)

i5-8600K (6 kjerner)

i7-8700 (6 kjerner, 12 tråder)

i7-8700K (6 kjerner, 12 tråder)

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/produkt/msi-codex-3-vr7rd-033eu-302821

 

Er dette et bra kjøp? Tenker gaming og mining er de viktigste bruksområdene for meg, men ønsker kanskje å oppgradere i fremtiden. Bra eller dårlig valg?

Bra valg foruten prosessor som blir flaskehals i endel spill. Ville oppgradert prosessor til en i7 7700, foruten dette er det meget mye hardware for prisen. Om du bygger selv med samme komponenter greier du ikke å få til en pc til den prisen.

Lenke til kommentar

 

https://prisguiden.no/produkt/msi-codex-3-vr7rd-033eu-302821

 

Er dette et bra kjøp? Tenker gaming og mining er de viktigste bruksområdene for meg, men ønsker kanskje å oppgradere i fremtiden. Bra eller dårlig valg?

Bra valg foruten prosessor som blir flaskehals i endel spill. Ville oppgradert prosessor til en i7 7700, foruten dette er det meget mye hardware for prisen. Om du bygger selv med samme komponenter greier du ikke å få til en pc til den prisen.

 

Ulempen er vel at jeg i så fall må kjøpe i7 7700 i tillegg til PC-en, da jeg ikke kan tilpasse PC-en. Da går vel prisfordelen litt opp i spinninga, men med nåværende skjermkortpriser så ser jeg ikke for meg å kjøpe tilsvarende kraftig skjermkort separat.

 

Forresten, er det mulig å se av annonsen at PC-en er mulig å oppgradere? Hva må jeg se etter for å vite det?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

 

 

https://prisguiden.no/produkt/msi-codex-3-vr7rd-033eu-302821

 

Er dette et bra kjøp? Tenker gaming og mining er de viktigste bruksområdene for meg, men ønsker kanskje å oppgradere i fremtiden. Bra eller dårlig valg?

Bra valg foruten prosessor som blir flaskehals i endel spill. Ville oppgradert prosessor til en i7 7700, foruten dette er det meget mye hardware for prisen. Om du bygger selv med samme komponenter greier du ikke å få til en pc til den prisen.

 

Ulempen er vel at jeg i så fall må kjøpe i7 7700 i tillegg til PC-en, da jeg ikke kan tilpasse PC-en. Da går vel prisfordelen litt opp i spinninga, men med nåværende skjermkortpriser så ser jeg ikke for meg å kjøpe tilsvarende kraftig skjermkort separat.

 

Forresten, er det mulig å se av annonsen at PC-en er mulig å oppgradere? Hva må jeg se etter for å vite det?

 

Dette så ut som en pc som er aktuell for meg også! Da lurer jeg egentlig på hvilken skjerm jeg burde kjøpe i tillegg? Kan jeg gå for en 144hz?

 

hva med denne som har litt rabatt https://www.komplett.no/product/837903/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-24-led-xb240h?offerId=KOMPLETT-310-837903#

Lenke til kommentar

 

 

https://prisguiden.no/produkt/msi-codex-3-vr7rd-033eu-302821

 

Er dette et bra kjøp? Tenker gaming og mining er de viktigste bruksområdene for meg, men ønsker kanskje å oppgradere i fremtiden. Bra eller dårlig valg?

Bra valg foruten prosessor som blir flaskehals i endel spill. Ville oppgradert prosessor til en i7 7700, foruten dette er det meget mye hardware for prisen. Om du bygger selv med samme komponenter greier du ikke å få til en pc til den prisen.

Ulempen er vel at jeg i så fall må kjøpe i7 7700 i tillegg til PC-en, da jeg ikke kan tilpasse PC-en. Da går vel prisfordelen litt opp i spinninga, men med nåværende skjermkortpriser så ser jeg ikke for meg å kjøpe tilsvarende kraftig skjermkort separat.

 

Forresten, er det mulig å se av annonsen at PC-en er mulig å oppgradere? Hva må jeg se etter for å vite det?

Tenkte om du får solgt i5 7400. Er vell mulig å fp 1000-1500 for den :)
Lenke til kommentar

Heisann alle sammen! Istedet for å lage en ny tråd så poster jeg i denne! Kjøpte en av disse pakkene i okt -16 og er stofornøyd med pakka! Det jeg lurer på er om noen kunne ha hjulpet meg å finne komponenter slik at jeg kan oppgradere fra luftkjøling, atx og stort kabinett til vannkjøling, mindre HK og kabinett?
Komponentene mine er følgende:

HK: Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 ATX, Socket 1151, Z170
CPU: i7 6700K
GPU: MSI G1 1070

PSU: EVGA Supernova G2 650W ATX.

Jeg ønsker med andre ord ikke å oppgradere CPU/GPU, men rett og slett å føre disse videre til et Mikro-ATX bygg. Er det mulig å få plass til vannkjøling i så fall? :) Har noen forresten noen forslag til kabinett som ikke ser ut som et lysshow fra 80-tallet?
Takk!

Lenke til kommentar

Har noen forresten noen forslag til kabinett som ikke ser ut som et lysshow fra 80-tallet?

Takk!

Tja... Fractal Nano S er kanskje et alternativ. Blir trangt til vannkjøling også, men det går. Finn et Z270 M-ITX hovedkort og hva du kan få plass til av radiatorer.

 

Her har du buildguide om du vil gå for glass-tubing :D

 

 

Redigert: Define C som Svein M linket til tar ATX også. Så da trenger du bare kabinett og vannkjøling.

 

Redigert 2:

 

Her er litt mer testing av systemet (8 mindre tpd enn ditt, men overklokket):

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Hva er et godt alternativ til skjermkortet til Black Refinery, da dette tilsynelatende ikke er å få tak i for øyeblikket?

 

Er det ellers noen som vet om noen gode tilbud på tilsvarende komponenter som de i det buildet? Tenker å gjenbruke en SSD og HDD jeg allerede har, så trenger ikke det.

 

Takk  :) 

Lenke til kommentar

Holder på med et bygg, ikke spesielt spennende, det er mer et verktøy/plattform enn en vanlig PC. Den skal egentlig bare brukes til oppgaver jeg gjør svært sjeldent som avlesning og oppdatering av minnebrikker til GPS i bil, rippe digitale fotoalbum med eventuell brenning, hotswap/feilsøking på 3.5" og 2,5" drev... Altså blir det en del IO og frontpanel her. Samme det .. Maskinen bygges på s1155 som jeg har liggende.

 

Det jeg tenkte å slenge inn her etterpå, hvis noen er interessert, er valget av CPU-kjøler. Jeg måtte ha en ny da ingen av de jeg har liggende var et spesielt godt valg for kabinettet jeg skal bruke. Jeg kjøpte da Arctic Freezer 33. Valget landet på denne siden det er standard 120mm vifte og siden prisen er OK (299,-). Denne CPU-kjøleren er sami-passiv, slik vi nå ser på mange skjermkort og strømforsyninger. Den slår seg altså av når lasten er lav. Den har bakplate og enkel montering, bygd av en produsent iallfall jeg har god erfaring med og yter visstnok som en Cryorig H7 Quad Lumi som koster mye mer. Kjøleren ser heller ikke ut som den kan komme i konflikt med ram. Det er en billig kjøler .. design og byggkvalitet/valg av materiale er nok ikke kjempeimponerende. Men uansett er jeg spent på denne lille, relativt rimelige røveren. 

 

Bare sånn at man har litt alternativer iallfall :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hva er et godt alternativ til skjermkortet til Black Refinery, da dette tilsynelatende ikke er å få tak i for øyeblikket?

 

Er det ellers noen som vet om noen gode tilbud på tilsvarende komponenter som de i det buildet? Tenker å gjenbruke en SSD og HDD jeg allerede har, så trenger ikke det.

 

Takk :)

Hvilket merke som produserer GTX 1060 har i grunn ikke mye å si. Har dette selv.

 

https://www.elkjop.no/product/data/pc-gaming/ASU1060DO3G/asus-dual-geforce-gtx-1060-oc-grafikkort-3-gb?scid=Pricecomparison2989

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...