Gå til innhold

Risikerer å miste lappen pga krasj


Stavoku

Anbefalte innlegg

Hei, på fredag var jeg så uheldig og krasjet med en stolpe. Jeg risikerer å miste lappen. Det var noen som ringte politiet der og blei vitner der dem påstod at jeg kjørte fort når dem kom i møtende trafikk, hvordan kan dem påstå at jeg kjørte fort? Vist jeg hadde kjørt fort hadde airbagen komt ut. Jeg hadde en litt så gammel bil der jeg skulle inn til rundkjøringen med, plutselig ville bilen trekke seg mot høyre til stolpen! Og der smalt det. Jeg mener i det jeg trykket på bremsen der så holdt den ikke som den skulle holde. Jeg var på ulykkesstedet der jeg såk at det er en spor der i veien i 100m der som vises at bilen har låst den ene dekken, dette er ikke bremsespor siden da hadde det vert på begge sider(har video av det) men jeg er veldig redd for å miste lappen! Har noen idee eller noe tips? Jeg er 18 år. Bilen er på teknisk kontroll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har ditt på det rene, så har du heller ikke noe å bekymre deg for :)

 

Beslagleggelse av førerkort er ganske standard i slike tilfeller, følg opp saken hos politiet.

 

 

Når det er sagt; 100 meter med bremsespor rett før en rundkjøring taler ikke for din sak. At den låser bare på ene siden trenger ikke å bety mer enn at dekket var slitt eller den traff litt grus når du tråkket på bremsen (når dekket første er låst, så trenger det ikke mye for å forbli slik..)

 

Er jo også snakk om panikkbremsing, noe som betyr at du ikke har helt kontroll..

Lenke til kommentar

Du får igjen førekortet etter 3 uker sålenge det ikke blir opprettet noen sak innen den tid. Når det kommer til spørsmålet ditt, så kjenner jeg folk som har sluppet unna med værre, men det går nok litt på flaks også.

Var det glatt? Eventuelt våt asfalt? Hvis ikke så tror jeg ikke på at du ikke kjørte fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...