Gå til innhold

Risikerer å miste lappen pga krasj


Stavoku

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ansvarsforsikringa di dekker skader du påfører andres eiendom.

Andre biler, autovern og andre ting du kan ha ødelagt.

 

Den dekker ikke dine egne tap, sånn som bilen din.

 

Hvis forsikringsselskapet finner ut at du har vært grovt uaktsom, kan de legge ut for skaden, men kreve regress. Det vil si at du vil skylde dem penger.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ansvarsforsikringa di dekker skader du påfører andres eiendom.

Andre biler, autovern og andre ting du kan ha ødelagt.

 

Den dekker ikke dine egne tap, sånn som bilen din.

 

Hvis forsikringsselskapet finner ut at du har vært grovt uaktsom, kan de legge ut for skaden, men kreve regress. Det vil si at du vil skylde dem penger.

Jaja det er det jeg mener at dem dekker skaden som oppstår altså stolpen.

 

Jaja har ikke utført grovt uaksomt så. Men dekker de alt eller må jeg evetuelt betale egenandel? Vettu hvor mye prosenten går ?

Lenke til kommentar

Det er egenandel på forsikring - hvor mye velger du når du tegner forsikring. Billigste forsikring har gjerne høyeste egenandel (8000 f.eks.)

Hvis du har kjørt grovt uforsvarlig så kan forsikringsselskapet kreve regress - dvs kreve deg for skaden på andres eiendom. Ikke så vanlig, men blir en vurdering i hver enkelt ulykke.

 

Hvilket hjul låste seg?

-> Låst forhjul bør merkes umiddelbart i rattet og hele bilen.

 

Hva slags føre var det?

 

Ingen ulyder eller vibrasjoner i bilen før dette som du merket?

-> Service utsatt pga økonomi??

 

Hvorfor bremset du ikke når du merket at bilen trakk mot ene siden?

-> Hvis det var hjullager som låste seg så har du fortsatt 4 gode bremser - og full brems er da det beste for å a) få stoppet raskest mulig og b) for å sikre at bilen fortsetter rett framover istedenfor å trekke mot ene eller andre siden.

Lenke til kommentar

Det er egenandel på forsikring - hvor mye velger du når du tegner forsikring. Billigste forsikring har gjerne høyeste egenandel (8000 f.eks.)

Hvis du har kjørt grovt uforsvarlig så kan forsikringsselskapet kreve regress - dvs kreve deg for skaden på andres eiendom. Ikke så vanlig, men blir en vurdering i hver enkelt ulykke.

 

Hvilket hjul låste seg?

-> Låst forhjul bør merkes umiddelbart i rattet og hele bilen.

 

Hva slags føre var det?

 

Ingen ulyder eller vibrasjoner i bilen før dette som du merket?

-> Service utsatt pga økonomi??

 

Hvorfor bremset du ikke når du merket at bilen trakk mot ene siden?

-> Hvis det var hjullager som låste seg så har du fortsatt 4 gode bremser - og full brems er da det beste for å a) få stoppet raskest mulig og b) for å sikre at bilen fortsetter rett framover istedenfor å trekke mot ene eller andre siden.

En kompis av meg krasjet i en stolpe men han trengte ikke å betala egenandel? Han hadde delkasko da.

 

En høyre hjul låste seg. Det var tørt føre. service hva nettop tatt.

Lenke til kommentar

Jo, etter 3 uker skal du ha den igjen. Politiet sa det samme til en jeg kjenner. De sendte lappen flere ganger att og fram mellom to kontor, så det gikk etpar uker ekstra før han fikk den igjen.

Ja siden jeg skal snakke med en aen kontor på mandag. Men jeg tenker når dem har sendt in saken da kan jeg ikke få den tilbake uansett? Hadde kompisen din 2 år prøvetid da?

Lenke til kommentar

Ta det med ro, de klarer å beramme saken innen en uke har gått.. Og da er du fanget.

 

Uansett ville det hvis du fikk tilbake lappen nå bare gjaldt inntil det foreligger en dom, hvis du dømmes til å miste lappen går tiden du nå har vært uten til fradrag fra beslagstiden du må tåle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta det med ro, de klarer å beramme saken innen en uke har gått.. Og da er du fanget.

 

Uansett ville det hvis du fikk tilbake lappen nå bare gjaldt inntil det foreligger en dom, hvis du dømmes til å miste lappen går tiden du nå har vært uten til fradrag fra beslagstiden du må tåle.

Det beste er å holde seg uten lappen til saken er ferdig da. Men tror du jeg vil miste denne med tanke på at hjule har låst seg som da er vell en teknisk feil?

Lenke til kommentar

Hei, fikk lappen tebake Idag siden de har gått tre uker uten svar. Men jeg er nå redd for at dem vil ha den tilbake ? Men det hørtes eller kjentes ikke som dem vil det men jeg hadde også en avhør med utforsker der og fortelte det som skjedde. Hun skulle snakke med juristen for en endelig svar. Men nå er dermed saken i gang da ? Og det vil ikke gå så lenge til jeg får svar da nå?

Lenke til kommentar

Det er egenandel på forsikring - hvor mye velger du når du tegner forsikring. Billigste forsikring har gjerne høyeste egenandel (8000 f.eks.)

Hvis du har kjørt grovt uforsvarlig så kan forsikringsselskapet kreve regress - dvs kreve deg for skaden på andres eiendom. Ikke så vanlig, men blir en vurdering i hver enkelt ulykke.

 

 

Det er ikke egenandel på ansvarsforsikring, kun delkasko og kasko.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...