Gå til innhold

Norsk Netflix kan bli dyrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Prisen er uvesentlig. Kvalitet og utvalg betyr mest. Jeg har avsluttet mitt Netflix medlemskap da jeg bruker over en time hver gang jeg skal se film på å finne noe jeg ikke har sett før!

Bedre utvalg hadde økt betalingsviljen. 129kr pr måned hadde vært helt uproblematisk hvis utvalget var likt som det amerikanske.

Det gjør du ikke! Det er ikke nok innhold på Netflix i Norge til å bruke en time på å gå gjennom alt innholdet.

Må bla flere ganger da vet du ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Solaris - du bor i Norge, her er det norske priser og lønninger. Opp med øya.

Så derfor skal jeg finne meg i å betale betydelig mer for betydelig mindre?

Uten å være 100 % sikker tør jeg anta at et svært lavt antall av de som jobber for Netflix har norsk lønn. Jeg kan forsåvidt leve med prisen, men ikke at utvalget er så begrenset.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

79kr i mnd slik det er nå er latterlig billig og er lommerusk for Norske forbrukere.

Skulle man tro ja.

 

Men om man skal betale 79kr der, hbo nordic, viaplay, spotify, nettaviser så blir det fort penger ut av det..

 

 

Er det Netflix sin skyld at du som kunde vil ha mer mer og mer? Det blir som å skylde på arbeidsgiver for at du får for lite lønn til å dekke alle utgiftene du har skaffet deg med hus,bil,båt og mc lån etc... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

79kr i mnd slik det er nå er latterlig billig og er lommerusk for Norske forbrukere.

Skulle man tro ja.

 

Men om man skal betale 79kr der, hbo nordic, viaplay, spotify, nettaviser så blir det fort penger ut av det..

 

 

Er det Netflix sin skyld at du som kunde vil ha mer mer og mer? Det blir som å skylde på arbeidsgiver for at du får for lite lønn til å dekke alle utgiftene du har skaffet deg med hus,bil,båt og mc lån etc... ;)

 

Vel, det sier seg selv at folk velger andre løsninger om de høyner prisene mye.

 

Er jo en grunn for at netflix \ spotify osv er så populært pga det er helt grei pris nå, men om de skal øke prisene så går nok folk tilbake til gamle vaner.. da taper de iallefall penger på det. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

79kr i mnd slik det er nå er latterlig billig og er lommerusk for Norske forbrukere.

Skulle man tro ja.

 

Men om man skal betale 79kr der, hbo nordic, viaplay, spotify, nettaviser så blir det fort penger ut av det..

 

 

Er det Netflix sin skyld at du som kunde vil ha mer mer og mer? Det blir som å skylde på arbeidsgiver for at du får for lite lønn til å dekke alle utgiftene du har skaffet deg med hus,bil,båt og mc lån etc... ;)

 

Vel, det sier seg selv at folk velger andre løsninger om de høyner prisene mye.

 

Er jo en grunn for at netflix \ spotify osv er så populært pga det er helt grei pris nå, men om de skal øke prisene så går nok folk tilbake til gamle vaner.. da taper de iallefall penger på det. :)

 

 

Mye mulig du har rett. Jeg er veldig fornøyd med Netflix sitt utvalg og pris her i Norge. Men ser jeg er i mindretall når det kommer til kommentarer rundt omkring :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg personlig lite om prisen øker, men jeg blir provosert over at man skal holde på å kalle HD for nærmest "eksklusivt". Jeg skrev dette i en annen artikkel for et halvt år siden, og jeg skriver det igjen..

 

HD er ikke eksklusivt lenger. Vi er langt på vei inn i 4K og 8K, men fortsatt har vi "HD"-kanaler og "HD-dekodere" samt bredbåndsabonnementer som gir deg mulighet til å se film i HD.

 

Det er trist. Virkelig trist.

Jeg forstår Netflix ang. 4K som er relativt nytt, men ikke dill med HD. Det er ikke noe fancy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv har jeg vært frekk nok til å lage meg en ny profil hver gang og få gratis tilgang til Netflix i en måned. Grunnen er enkel - Det eneste interessante for meg på Netflix er House of Cards og Orange Is The New Black. Syns utvalget på Netflix er svakt.

 

Hvordan får du til det? Selv har jeg gjort det med Entropay før, men nå får jeg bare beskjed om at jeg allerede har hatt en prøveperiode innen 24 timer etter å ha registrert meg.

Lenke til kommentar

 

 

79kr i mnd slik det er nå er latterlig billig og er lommerusk for Norske forbrukere.

Skulle man tro ja.

 

Men om man skal betale 79kr der, hbo nordic, viaplay, spotify, nettaviser så blir det fort penger ut av det..

Velger man ikke typisk bare en streaming tjeneste? Jeg benytter i allefall bare en av dem?

Lenke til kommentar

 

Selv har jeg vært frekk nok til å lage meg en ny profil hver gang og få gratis tilgang til Netflix i en måned. Grunnen er enkel - Det eneste interessante for meg på Netflix er House of Cards og Orange Is The New Black. Syns utvalget på Netflix er svakt.

Hvordan får du til det? Selv har jeg gjort det med Entropay før, men nå får jeg bare beskjed om at jeg allerede har hatt en prøveperiode innen 24 timer etter å ha registrert meg.

 

Lager en ny bruker med ny e-post. Har alltid brukt samme bankkortet til å registrere.

Lenke til kommentar

 

Solaris - du bor i Norge, her er det norske priser og lønninger. Opp med øya.

Så derfor skal jeg finne meg i å betale betydelig mer for betydelig mindre?

Uten å være 100 % sikker tør jeg anta at et svært lavt antall av de som jobber for Netflix har norsk lønn. Jeg kan forsåvidt leve med prisen, men ikke at utvalget er så begrenset.

Amerikansk netflix og norsk netflix er nokså ganske likt priset, særlig mtp på hvor latterlig mye mer vi tjener enn Amerikanerene. Det er også verdt å tenke på at det bor 313 MILLIONER mennesker i USA vs Norge på 5 millioner mennesker. Derfor får de både bedre utvalg og priser, at de må¨kutte bort filmer skjer pga de som eier og produserer filmen. Det er deres krav, samme greie skjer med viaplay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...