Gå til innhold

Norsk Netflix kan bli dyrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

79 kr er nok. Tenk på alt det andre du må betale for.

 

Tv abonnement, internett abonnement, mobil abonnement, drivstoff til bil, kollektiv transport, mat/drikke, strøm, evt. reperasjoner, vann/avløp.

 

Det blir VELDIG mye penger etterhvert som man må betale :S

 

Refererer til hva LarZen har svart på en tilsvarende post

"Er det Netflix sin skyld at du som kunde vil ha mer mer og mer? Det blir som å skylde på arbeidsgiver for at du får for lite lønn til å dekke alle utgiftene du har skaffet deg med hus,bil,båt og mc lån etc... ;)"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes det er greit slik de har det nå, 1 skjerm og HD. Men jeg har ikke abonnert siden oktober-november ifjor, da jeg hadde sett alt som var interessant for meg. Kommer nok tilbake når de får flere serier.

 

Dersom du vil ha bedre utvalg er det jo bare å bruke f.eks Hola eller Media hint, så får du sett alt innhold som amerikanerne får. Har selv satt opp alle konsollene hjemme til å kunne bruke amerikanske Netflix, ved å bruke en amerikansk DNS server (noe som en både kan betale for, eller få gratis).

 

Her er en artikkel som forklarer det nærmere:

http://droidkid.net/list-of-dns-addresses/comment-page-13/

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Synes det er greit slik de har det nå, 1 skjerm og HD. Men jeg har ikke abonnert siden oktober-november ifjor, da jeg hadde sett alt som var interessant for meg. Kommer nok tilbake når de får flere serier.

 

Dersom du vil ha bedre utvalg er det jo bare å bruke f.eks Hola eller Media hint, så får du sett alt innhold som amerikanerne får. Har selv satt opp alle konsollene hjemme til å kunne bruke amerikanske Netflix, ved å bruke en amerikansk DNS server (noe som en både kan betale for, eller få gratis).

 

Her er en artikkel som forklarer det nærmere:

http://droidkid.net/list-of-dns-addresses/comment-page-13/

 

Brukte amerikansk netflix i månedvis før det ble lansert i Norge, så det vet jeg om ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Brukte amerikansk netflix i månedvis før det ble lansert i Norge, så det vet jeg om ;)

 

Da burde det ikke være noe problem med utvalg for deg?

 

Kan forøvrig anbefale å abonnere på Netflix bare for å se House, MD.

Lenke til kommentar

Noen Netflix-brukere som kan fortelle meg hva som avgjør om en film er i HD eller ikke?

 

Min Mac er en eldre modell som ikke har retina-skjerm. Jeg kan koble den til en TV som har full HD.

 

Noen filmer på Netflix kommer i HD. Kvaliteten er merkbart bedre, og HD-logoen står nederst til høyre.

Andre filmer kommer ikke i HD, og HD-logoen mangler, så jeg kan ikke trykke på HD-logoen for å aktivere HD-oppløsning.

 

Jeg har til og med opplevd at filmer som stod i HD-kategorien på Netflix ikke var i HD på mitt utstyr.

 

Men som sagt; på andre filmer virket HD.

 

 

Hva er det som avgjør om jeg får en film i HD på Netflix?

Nettfarten min? Jeg har jo ganske dårlig internett... Noen ganger kan jeg se en hel film i HD uten lagg, andre ganger sliter jeg med å åpne en nettside.

Har Netflix nettfartmåler om hindrer meg i å velge HD når nettet er dårlig?

Eller var filmen som jeg fant i HD-kategorien simpelthen feilmerket, og den er ikke tilgjengelig i HD?

Eller er den kun i HD dersom jeg har annet utstyr enn laptop, for eksempel Samsung Smart-TV med Netflix-app? Ville den vært i HD da?

 

 

 

Tilbake til topic:

HD må være standard på alle filmer.

 

Hvis Netflix skal sette opp prisen, må de gjøre noe med utvalget.

Om jeg ønsker å se en film er det 95% sikkert at norsk Netflix ikke tilbyr den.

Så jeg ender opp med å bla gjennom arkivene deres for å se etter filmer som jeg kanskje kan tenke meg å se i stedet.

De har aldri en film som jeg virkelig ønsker å se.

Skal de øke prisen, bør de samtidig gjøre noe med utvalget.

Jeg tror de fleste vil betale mer for mer innhold.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...