Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy S5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle jeg hatt telefon i dag hadde HTC One M8 vært det klare valget. Klarer man å vente litt så se ann Sony Z2 og LG G3.

 

Samsung GS5 er uaktuelt. En rett og slett stygg telefon med ett grusomt UI som er så dårlig optimalisert at det vil lugge og hakke uansett hva slags CPU man trykker i telefon.

Lenke til kommentar

Jeg greier ikke å velge mellom, Sony Z2, Samsung S5 eller HTC M8, jeg liker ikke HTC M8 hvordan den ser ut på program varen men jeg har lest at den er best i alt, og det negative med den er at den har bare 4 megapiksel kamera :/

 

Du burde helt garrantert velge HTC sin m8. Du får sååå mye mer for pengene! Og hva i huleste mener du med att du ikke liker stilen til programmvaren!?!?! HTC har gjennomtenkt nøye sin sense 6 versjon og den har dessuten fått veldig brae tillbakemeldinger. Så hvad er egentlig problemet? Og hvis du er så opptatt av stil, så er nettop HTC m8 sin tellefon du burde velge. De har ett mye mere gjennomtenkt, luksuriøst design på utsiden med sin alluminiumsramme. Dessuten er tellefonen krummet bak, så den likker ekstra godt i hånda. Det er akkuratt som om folk har lyst til å lete etter feil hos HTC, men hos samsung derimot, så er det lissom så bra uansett hvor dårlig det er...

 

Well... ikke tenk så mye på merket eller ordet. Om det heter HTC samsung eller samsung HTC -så har det ikke noe å si! Det er selve tellefonen i seg selv som du må se på, og ikke hva den heter...

 

Det får være det samme hva tellefonen din heter og hva den markedsføres som. Jeg har døpt tellefonen min Per jeg. (synes det klinger litt bedere enn Lg.) (jeg har en lg)

 

SÅ KALL TELLEFONEN HVA DU VILL! DET ER DET SAMMA HVA DEN MARKEDSFØRES SOMM! SÅ SE PÅ SELVE TELLEFONEN I SEG SELV, det er jo tellefoner vi snakker om. Vi snakker ikke om markedsføring! test de i en butikk eller noe. Se på designet. Sjekk spesifikasjonene OG DU HAR EN VINNER!

Lenke til kommentar

Har fått Galaxy S5 i hus nå, bursdag til fruen. Jeg har bare fått i gang telefonen og så vidt prøvd kamera.... Er litt forbløffet over hvor mye dårligere bilder på den i forhold til min Nokia Lumia 920... Ser man etter en kameratelefon er det nok bedre å se andre steder.

Har ikke testen noe annet på S5, for min del er android et leketøy og jeg er ikke i lekemodus...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg brukt S5-en i snart tre dager. Helt subjektivt føler jeg at Samsung har laget sin "beste" telefon til nå. Jeg har/har hatt S2, S3, S4, S4+, Note, Note 2 og Note 3 fram til nå... Fingersensoren og de øvrige nyvinningene virker helt fint, men for meg betyr det mest at Samsung endelig har sluppet en toppmodell som er vanntett og forlatt den glatte plasten på baksiden. Selv med flipcoveret fra Samsung (ekstrautstyr som er den fineste skinnimitasjonen jeg har sett, med samme pakninger som originalcoveret) er denne telefonen klar for en (ufrivillig) tur i svømmebeassenget.

Ser at flere andre har "testet" telefonen både i vaskemaskin i 50 minutter og på to meters dyp i en time (YouTube) - uten så mye som en dråpe vann innabords - så det lover godt for en norsk sommer :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

kjøpte s5 i dag tidlig og "lekt" med den i hele dag. Har hatt s2, s3 og s4 fra før av. Etter å ha lest en del tester på nett, inkl her på amobil, var jeg nære på å kjøpe htc sin fremfor s5, men er så utrolig glad for at jeg gikk for s5 tilslutt. Takket også være den flinke medarbeideren på euronics på Råholt som la meg prøve telefonen og sammenlignet :) ser at telefonen har fått en del minus for kamera og fingersensoren, kan bare si at jeg har prøvd kamera en del i dag, det er grått vær med masse regn (mobilen skal jo tåle litt vann så gikk helt fint =), og bildene er mye, og da mener jeg også mye bedre en s4 sine, kan dessverre ikke utale meg om andre mobiler. Fingersensoren har fungert hver gang jeg har brukt den uten å ha telt med så har jeg brukt den minst 20 ganger i løpet av dagen. Så til dere som er usikre og hvilken av toppmodellene dere skal velge, velger dere s5, så blir dere garantert fornøyde :) Lykke til med valget

  • Liker 3
Lenke til kommentar

kjøpte s5 i dag tidlig og "lekt" med den i hele dag. Har hatt s2, s3 og s4 fra før av. Etter å ha lest en del tester på nett, inkl her på amobil, var jeg nære på å kjøpe htc sin fremfor s5, men er så utrolig glad for at jeg gikk for s5 tilslutt. Takket også være den flinke medarbeideren på euronics på Råholt som la meg prøve telefonen og sammenlignet :) ser at telefonen har fått en del minus for kamera og fingersensoren, kan bare si at jeg har prøvd kamera en del i dag, det er grått vær med masse regn (mobilen skal jo tåle litt vann så gikk helt fint =), og bildene er mye, og da mener jeg også mye bedre en s4 sine, kan dessverre ikke utale meg om andre mobiler. Fingersensoren har fungert hver gang jeg har brukt den uten å ha telt med så har jeg brukt den minst 20 ganger i løpet av dagen. Så til dere som er usikre og hvilken av toppmodellene dere skal velge, velger dere s5, så blir dere garantert fornøyde :) Lykke til med valget

 

Å DET SIER DU? DET SIER DU!?!?!

 

well... Det ser ut til att det blir en slosskamp mellom deg og meg. Hmmmmmmmmm.............

 

HTC M8 VS SAMSUNG S5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

 

FIGHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Det ser ut som vi går inn i en ny teknologirevolusjon.....

 

En revolusjonder hvor vi skal ha alt helt perfekt. Men dette er bare begynnelsen. DET ER NÅ DET STARTER!!!!!!!!!!!!!

 

VI LIGGER OPPI 90 KOMMENTARER!!! MEN SOM SAGT ER DETTE BARE BEGYNNELSEN. DET ER NÅ DET HELE STARTER!!!!!!!!!!!!!!

 

 

KRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGG!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

 

kjøpte s5 i dag tidlig og "lekt" med den i hele dag. Har hatt s2, s3 og s4 fra før av. Etter å ha lest en del tester på nett, inkl her på amobil, var jeg nære på å kjøpe htc sin fremfor s5, men er så utrolig glad for at jeg gikk for s5 tilslutt. Takket også være den flinke medarbeideren på euronics på Råholt som la meg prøve telefonen og sammenlignet :) ser at telefonen har fått en del minus for kamera og fingersensoren, kan bare si at jeg har prøvd kamera en del i dag, det er grått vær med masse regn (mobilen skal jo tåle litt vann så gikk helt fint =), og bildene er mye, og da mener jeg også mye bedre en s4 sine, kan dessverre ikke utale meg om andre mobiler. Fingersensoren har fungert hver gang jeg har brukt den uten å ha telt med så har jeg brukt den minst 20 ganger i løpet av dagen. Så til dere som er usikre og hvilken av toppmodellene dere skal velge, velger dere s5, så blir dere garantert fornøyde :) Lykke til med valget

 

Å DET SIER DU? DET SIER DU!?!?!

 

well... Det ser ut til att det blir en slosskamp mellom deg og meg. Hmmmmmmmmm.............

 

HTC M8 VS SAMSUNG S5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

 

FIGHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hehe, kan ikke utalle meg så mye om HTC, men jeg har to ting på min tlf som jeg er glad i, og som du ikke har;

 

1. Min mobil er vann og støv tett

2. Jeg har fingeravtrykk leser som jeg b.a. kan bruke til å låse opp min mobil med

 

Fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar

 

 

kjøpte s5 i dag tidlig og "lekt" med den i hele dag. Har hatt s2, s3 og s4 fra før av. Etter å ha lest en del tester på nett, inkl her på amobil, var jeg nære på å kjøpe htc sin fremfor s5, men er så utrolig glad for at jeg gikk for s5 tilslutt. Takket også være den flinke medarbeideren på euronics på Råholt som la meg prøve telefonen og sammenlignet :) ser at telefonen har fått en del minus for kamera og fingersensoren, kan bare si at jeg har prøvd kamera en del i dag, det er grått vær med masse regn (mobilen skal jo tåle litt vann så gikk helt fint =), og bildene er mye, og da mener jeg også mye bedre en s4 sine, kan dessverre ikke utale meg om andre mobiler. Fingersensoren har fungert hver gang jeg har brukt den uten å ha telt med så har jeg brukt den minst 20 ganger i løpet av dagen. Så til dere som er usikre og hvilken av toppmodellene dere skal velge, velger dere s5, så blir dere garantert fornøyde :) Lykke til med valget

 

Å DET SIER DU? DET SIER DU!?!?!

 

well... Det ser ut til att det blir en slosskamp mellom deg og meg. Hmmmmmmmmm.............

 

HTC M8 VS SAMSUNG S5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

 

FIGHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hehe, kan ikke utalle meg så mye om HTC, men jeg har to ting på min tlf som jeg er glad i, og som du ikke har;

 

1. Min mobil er vann og støv tett

2. Jeg har fingeravtrykk leser som jeg b.a. kan bruke til å låse opp min mobil med

 

Fortsatt fin kveld :)

JODA! jeg skal ha en SUPERKUL KVELD JEG!!!

 

JEG SITTER OG SER PÅ 24 TIMER I JERUSALEM SOM GÅR NÅ PÅ NRK 2 FAKTISK!!!!! Og spiser Nidar favoritter påskepose med blandt annet påskeegg oppi!!! :DDDDDDDD

 

Vell, ok. Du er vellsignet av gud for att du kjøpte en Galaxy s5. Og jeg tror du lettere finne veien til han med en s5, hvis nettop du synes s5 er en bedere tellefon å ha i handa.

 

MEN GOD PÅSKE!!! OG JEG KAN MEGET GJERNE ANNBEFALE DEG PROGRAMMET 24 TIMER I JERUSALEM!!! DET GÅR PÅ NRK 2!!! SÅ SLÅR DU OPP PÅ NRK 2 NÅ, SÅ VIL DU MEGET GJERNE FINNE DET!!! (PROGRAMMET VARER JO I 24 TIMER DØGNET RUNDT, HAHAHAHAHA!!!!! xD

 

DU ER VELLSIGNET AV GUD!!!!!! GOD PÅSKE!! :DD

Lenke til kommentar

 

 

kjøpte s5 i dag tidlig og "lekt" med den i hele dag. Har hatt s2, s3 og s4 fra før av. Etter å ha lest en del tester på nett, inkl her på amobil, var jeg nære på å kjøpe htc sin fremfor s5, men er så utrolig glad for at jeg gikk for s5 tilslutt. Takket også være den flinke medarbeideren på euronics på Råholt som la meg prøve telefonen og sammenlignet :) ser at telefonen har fått en del minus for kamera og fingersensoren, kan bare si at jeg har prøvd kamera en del i dag, det er grått vær med masse regn (mobilen skal jo tåle litt vann så gikk helt fint =), og bildene er mye, og da mener jeg også mye bedre en s4 sine, kan dessverre ikke utale meg om andre mobiler. Fingersensoren har fungert hver gang jeg har brukt den uten å ha telt med så har jeg brukt den minst 20 ganger i løpet av dagen. Så til dere som er usikre og hvilken av toppmodellene dere skal velge, velger dere s5, så blir dere garantert fornøyde :) Lykke til med valget

Å DET SIER DU? DET SIER DU!?!?!

 

well... Det ser ut til att det blir en slosskamp mellom deg og meg. Hmmmmmmmmm.............

 

HTC M8 VS SAMSUNG S5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

 

FIGHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hehe, kan ikke utalle meg så mye om HTC, men jeg har to ting på min tlf som jeg er glad i, og som du ikke har;

 

1. Min mobil er vann og støv tett

2. Jeg har fingeravtrykk leser som jeg b.a. kan bruke til å låse opp min mobil med

 

Fortsatt fin kveld :)

 

Han har to ting på hans tlf som han sikkert setter pris på, og som du ikke har;

 

 

1. Hans HTC er laget i aluminium istedet for kjip, kjip plast.

2. Han har skjerm med full-HD oppløsning på alle fargene.

 

 

Fortsatt fin kveld :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aluminium ser flott ut det men får du en skramme så blir den der, da synes jeg personlig det er bedre og feks kunne bytte ut bakdekslet om dette skulle bli oppskrapet. Ellers er vel aluminium ingen fordel i forhold til signalkvalitet, oppheting og vekt.

 

Og de som synes Samsung bruker billig "plast" avslører alltid sin egen uvitenhet da rette beskrivelsen faktisk er polykarbonat som er kjent for sin holdbarhet og slitestyrke og er utstrakt brukt i industrien:

 

Polykarbonat selges oftest som «uknuselig plast» under navnet «Makrolon» eller «Lexan» og brukes til butikkvinduer og dørvinduer som skal være støt-, spark- og slagsikre. Den brukes også blant annet til visirer, maskindeksler, flyvinduer, CD-er, kofferter, drivhus og andre produkter som må være holdbare og transparente.

 

Polykarbonat er lett å forveksle med akrylglass, men man kan skille dem gjennom å bøye materialet. Akrylglasset vil da brytes av mens polykarbonatet føyer seg. ( Fra Wikipedia)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aluminium ser flott ut det men får du en skramme så blir den der, da synes jeg personlig det er bedre og feks kunne bytte ut bakdekslet om dette skulle bli oppskrapet. Ellers er vel aluminium ingen fordel i forhold til signalkvalitet, oppheting og vekt.

 

Og de som synes Samsung bruker billig "plast" avslører alltid sin egen uvitenhet da rette beskrivelsen faktisk er polykarbonat som er kjent for sin holdbarhet og slitestyrke og er utstrakt brukt i industrien:

 

Polykarbonat selges oftest som «uknuselig plast» under navnet «Makrolon» eller «Lexan» og brukes til butikkvinduer og dørvinduer som skal være støt-, spark- og slagsikre. Den brukes også blant annet til visirer, maskindeksler, flyvinduer, CD-er, kofferter, drivhus og andre produkter som må være holdbare og transparente.

 

Polykarbonat er lett å forveksle med akrylglass, men man kan skille dem gjennom å bøye materialet. Akrylglasset vil da brytes av mens polykarbonatet føyer seg. ( Fra Wikipedia)

Merk hvordan Samsung Galaxy S5 ikke har effektiv nok kjøling og må klokke SoC ned ved tung belastning mens HTC One (M8), trolig på grunn av varmeegenskapene til aluminium sammenlignet med polykarbonat ikke sliter med det samme.

 

Det er vel også ytterst få som klager på at Samsung benytter polykarbonat. Problemet er at de går for super flashy og veldig plastic fantastic polykarbonat, se på Nokia og flere av deres løsninger på polykarbonat og hvordan det kan gjøres litt bedre hva gjelder kvalitetfølelse. Den chromelisten rundt kanten som ikke kan byttes og har veldig lett for å begynne å skalle av og få slitasjeskader hjelper heller ikke. Forsøk på imitere skinn til 5500kr slår heller ikke så alt for godt ann hos mange.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

kjøpte s5 i dag tidlig og "lekt" med den i hele dag. Har hatt s2, s3 og s4 fra før av. Etter å ha lest en del tester på nett, inkl her på amobil, var jeg nære på å kjøpe htc sin fremfor s5, men er så utrolig glad for at jeg gikk for s5 tilslutt. Takket også være den flinke medarbeideren på euronics på Råholt som la meg prøve telefonen og sammenlignet :) ser at telefonen har fått en del minus for kamera og fingersensoren, kan bare si at jeg har prøvd kamera en del i dag, det er grått vær med masse regn (mobilen skal jo tåle litt vann så gikk helt fint =), og bildene er mye, og da mener jeg også mye bedre en s4 sine, kan dessverre ikke utale meg om andre mobiler. Fingersensoren har fungert hver gang jeg har brukt den uten å ha telt med så har jeg brukt den minst 20 ganger i løpet av dagen. Så til dere som er usikre og hvilken av toppmodellene dere skal velge, velger dere s5, så blir dere garantert fornøyde :) Lykke til med valget

Å DET SIER DU? DET SIER DU!?!?!

 

well... Det ser ut til att det blir en slosskamp mellom deg og meg. Hmmmmmmmmm.............

 

HTC M8 VS SAMSUNG S5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

 

FIGHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hehe, kan ikke utalle meg så mye om HTC, men jeg har to ting på min tlf som jeg er glad i, og som du ikke har;

 

1. Min mobil er vann og støv tett

2. Jeg har fingeravtrykk leser som jeg b.a. kan bruke til å låse opp min mobil med

 

Fortsatt fin kveld :)

Han har to ting på hans tlf som han sikkert setter pris på, og som du ikke har;

 

 

1. Hans HTC er laget i aluminium istedet for kjip, kjip plast.

2. Han har skjerm med full-HD oppløsning på alle fargene.

 

 

Fortsatt fin kveld :)

Hadde en veldig fint kveld i går, Barcelona tapte og Real Madrid vant, taper Atlanta. Madrid I kveld blir også kvelden i kveld helt topp :)

 

Så til saken, siden jeg som regel alltid bruker beskyttelse på mine telefoner spiller det lite role hva den er laget av, hvis det mot formodning skulle være aktuelt ville jeg nok valgt iPhone, etter min mening lager Apple de peneste mobilen, men pga liten skjerm er det ikke aktuelt for min del :)

Lenke til kommentar

 

Brusflasker lages også av polykarbonat, de ripes opp svært lett.

Fordelen er at de er billige å produsere og er strekkfast nok til å tåle trykket.

Brusflasker lages av billigere PET

 

Aha da de skiftet ut halvlitersflaskene av glass med plastflasker ble det opplyst at de var laget av polycarbonate siden de skulle kunne brukes flere ganger.

Mange av flaskene man får nå er engangsflasker som er pantbare, de lages nok av PET som du sier.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...