Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Okey, nå har Viasat 4 laget enda en Miami Vice-reklame med funky musikk. Jeg kan utelukke Rockwell og Calvin Harris som har blitt nevnt hundre ganger i tråden, så nå håper jeg noen kan hjelpe :wee:

 

Er vanskelig å forklare, men det er en åttitallssag (bombe) med ei feit basslinje. Er en elektronisk sak, og du hører Roland-utstyret på lang vei.

 

Bump! Og har et opptak:

 

New Order - Blue Monday

 

http://youtube.com/watch?v=LrvWqnlzJ4k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannlig eller kvinnelig vokal?

 

Sarina Paris - Just About Enough (Radio Edit)

Tunebazz Inc. - Just Wanna Leave (Original Version)

 

To kjappe forslag fra playlist her... Man kan jo være heldig.

 

var dessverre ikke noen av dem. er ikke 100% sikker på om det var kvinnelig eller mannelig vokal men tror det var kvinnelig

Lenke til kommentar
Okey, nå har Viasat 4 laget enda en Miami Vice-reklame med funky musikk. Jeg kan utelukke Rockwell og Calvin Harris som har blitt nevnt hundre ganger i tråden, så nå håper jeg noen kan hjelpe :wee:

 

Er vanskelig å forklare, men det er en åttitallssag (bombe) med ei feit basslinje. Er en elektronisk sak, og du hører Roland-utstyret på lang vei.

 

Bump! Og har et opptak:

 

New Order - Blue Monday

 

http://youtube.com/watch?v=LrvWqnlzJ4k

 

Hohoh, hu hei! Takker!

Lenke til kommentar

Jeg har en vanskelig en. For noen uker siden så jeg på The Voice, og det var en sang jeg likte veldig godt. Glemte å skrive ned hva den het.

 

Det var en hip-hop sang, men ikke "tung hiphop". Var mer som Kanye West. Temaet for musikkvideoen var masse lys i forskjellige farger, og jeg mener å huske at en stor del av videoen handlet om en slik ting man ofte har på forsterkere, som viser hvos mye lyd det er i forskjellige frekvenser. Han sto da og rappet forann denne "forsterker saken" en god del av videoen.

 

Husker også en dame med afro, som jeg mener sang/rappet littegrann i refrenget, men er ikke sikker. Fyren lignet litt på Kanye i klesstilen og kroppsbyggningen.

Jeg mener også å huske en linje som gikk "This my style" eller "thats my style", men de frasene har jeg søkt som bare det på.

 

Husker også at navnet på rapperen ikke var typisk, var et litt mer vanlig navn om jeg ikke husker feil. Damen på The voice sa også at denne personen hadde hatt suksess i USA med denne sangen, men at han bare hadde kommer med denne, eller noe slikt.

 

Ble veldig mye kanskje dette her, men husker lite.

 

En slik som dette: 178288.jpeg Bare breiere stolper.

Lenke til kommentar

Neinei, ikke noe T-pain. Var en litt spinkel kar som rappet til en litt rask beat.

 

Edit: Kan si det sånn; Jeg har egentlig veldig god peiling på hiphop, men denne karen hadde jeg aldri hørt om. Jeg ser heller aldri The Voice, så det kan være denne sangen hadde blitt spilt i evigheter, selvom jeg tviler.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Trenger hjelp til å finne en rappe sang. Husker noe av sang-tittelen, men er ikke sikker. Var et eller annet med "Chunky, Chungy" el. Husker ikke helt.

 

EDIT: Ingen som vet? Fikk hørt ganske liten av den. Men han bruker ordet "White furr" eller noe i sangen flere ganger. Hørtes ihvertfall ut som det var det de sa.

 

EDIT EDIT: Nevermind. Fant det ut. Chingy - Right Thurr.

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar

MUSIKK FRA ANIMAL PLANET

 

Ok, det går en filmsnutt på animal planet som viser småklipp av frivillige mennesker som henter ut forlatte dyr i forlatte hus o.l. etter orkanen Katrina i USA. Filmen blir vist frem på animal planet et par ganger om dagen.

 

Så spørsmålet mitt er jo da selvfølgelig, hvem har sangen som blir spilt i bakgrunnen av denne rørendes filmen? Det er en dame som synger hvis det kan være til hjelp ;P

 

Vanskelig spørsmål siden jeg ikke har en url å vise til, men håper fremdeles på svar.

 

 

Med vennlig hilsen Siddisen

Lenke til kommentar

Satt i bilen til en kammerat istad og hørte på en låt, høres ut som den manlige vokalisten synger noe sånt som "sense of a donna" i refrenget eller no, kompisen min var ikke helt sikker på hva låta het. Er også en ganske stilig gitarsolo inni der et sted, og den er relativt gammel.... Noen som kan hjelpe?

Endret av KompleX
Lenke til kommentar

Har en stor utfordring til dere:

 

Når jeg gikk på ungdomsskolen (1999-20002??... husker ikke sikkert, er født i '85) ble det før eller senere spilt en sang som bare ble kalt "avløsern" eller noe sånt ganske mye.

 

Har i ettertid funnet ut at dette var en tracked-sang med intro a'la:

"Ka ska du bli når du bli stor da? Æ SKA BLI AVLØSAR!", og morsom tuba ompaompa etterpå..

 

Klarer ikke å finne igjen denne sangen! Kan noen hjelpe meg?!

 

SEND PM ISTEDET FOR Å POSTE SVARET HER! Får ca 20 mail daglig fra denne tråden om at den er "oppdatert", så jeg sjekker den så og si aldri.

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...