Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Okei. Var det trompeter eller saksofon? Hørtes den østeuropeisk ut? Har du hørt den før, eller tror du den er ny? Techno-stil?

Hørten den før, østeuropeisk trur jeg ikke den er, trur den er  nermere techno-still. Kanskje det var saksofon som vart brukt en trompeter.

 

 

Okei, da bare slipper jeg noen forslag på deg:

 

Alexandra Stan - Mr Saxobeat.

 

Enur ft. Natasja - Calabria 2008.

 

Klingande - Jubel
Lenke til kommentar

 

 

Okei. Var det trompeter eller saksofon? Hørtes den østeuropeisk ut? Har du hørt den før, eller tror du den er ny? Techno-stil?

Hørten den før, østeuropeisk trur jeg ikke den er, trur den er  nermere techno-still. Kanskje det var saksofon som vart brukt en trompeter.

 

 

Okei, da bare slipper jeg noen forslag på deg:

 

Alexandra Stan - Mr Saxobeat.

 

Enur ft. Natasja - Calabria 2008.

 

Klingande - Jubel

 

Ingen av de heller, frustrasjonen kommer kjenner jeg :).

Lenke til kommentar

Hei!

 

I traileren til filmen Basic hører man en sang som starter på 0:37 (link - Start på 0:36 for å være sikker på at du får med deg alt). Du hører den klart uten andre forstyrrende elementer i ett sekund før den er i bakgrunnen i de neste ti. Får litt Jason Bourne/Da vinci koden vibber av sangen. Er det noen som vet hva sangen heter?

Lenke til kommentar

 

 

Okei. Var det trompeter eller saksofon? Hørtes den østeuropeisk ut? Har du hørt den før, eller tror du den er ny? Techno-stil?

Hørten den før, østeuropeisk trur jeg ikke den er, trur den er  nermere techno-still. Kanskje det var saksofon som vart brukt en trompeter.

 

 

Okei, da bare slipper jeg noen forslag på deg:

 

Alexandra Stan - Mr Saxobeat.

 

Enur ft. Natasja - Calabria 2008.

 

Klingande - Jubel

 

tro jeg fant det ut nå. Ikke helt sikker men, tror det var en remix av G-Eazy X Bebe Rexha - Me, Myself & I. Stemmen til dama var med i den låta.

 
Lenke til kommentar

Hei!

 

I traileren til filmen Basic hører man en sang som starter på 0:37 (link - Start på 0:36 for å være sikker på at du får med deg alt). Du hører den klart uten andre forstyrrende elementer i ett sekund før den er i bakgrunnen i de neste ti. Får litt Jason Bourne/Da vinci koden vibber av sangen. Er det noen som vet hva sangen heter?

Paus videoen og høyreklikk så kan du lage link direkte til til stedet du ønsker.

https://youtu.be/Bl3-jd0WKDY?t=36

 

 

Har ikke direkte svar, men kan snevre det inn gangsk godt for deg:

http://www.imdb.com/title/tt0264395/soundtrack?ref_=tt_trv_snd

 

Lenke til kommentar

Hei, lurer på om noen kan denne Nye duoen som nå spiles på radio? Går noe sånt som "I am gonna love you, and you gonna love me.

Det er en rolig ballade, men har ikke fått med meg hvem som synger. Vet noen??

Endret av 4mor
Lenke til kommentar

 

Hei!

 

I traileren til filmen Basic hører man en sang som starter på 0:37 (link - Start på 0:36 for å være sikker på at du får med deg alt). Du hører den klart uten andre forstyrrende elementer i ett sekund før den er i bakgrunnen i de neste ti. Får litt Jason Bourne/Da vinci koden vibber av sangen. Er det noen som vet hva sangen heter?

Paus videoen og høyreklikk så kan du lage link direkte til til stedet du ønsker.

https://youtu.be/Bl3-jd0WKDY?t=36

 

 

Har ikke direkte svar, men kan snevre det inn gangsk godt for deg:

http://www.imdb.com/title/tt0264395/soundtrack?ref_=tt_trv_snd

 

 

Har sett gjennom de. Det er ingen av de, dessverre. Takk for hjelp likevel :)

Lenke til kommentar

 

Hei! Har en sang jeg lurer på hva heter som jeg har hørt på tv i høst. Tror det er på NRK jeg har hørt den i en reklame for kanalen eller for et program for kanalen. Det er en vakker, rolig sang med en kvinne som synger på engelsk og den er instrumental. Den er litt sørgmodig på en måte. Har hørt den i andre sammenhenger også. Den kan være 10 år gammel såvell som 40 år gammel. Vet at det er et tynt grunnlag her, men er det er alt jeg kommer på.. :hmm:

 

En kvinne som synger, men samtidig instrumental? NRK er særs bra på å svare på slike spørsmål om man feks spør pr. mail. Post gjerne svaret her :)

 

Jeg mente selvfølgelig at den var akustisk fremført :)

Lenke til kommentar

Dette blir tynt, men prøver. Jeg så en bilreklame på Colloseum kino i går, videon viste en jente som sto på snowboard ned et fjell, før hun kom frem til bilen (som reklamen handlet om). Det gikk en ganske avlslappet sang i bakgrunn, en dame som synger.

 

Husker ikke noen ord fra sangen, husker heller ikke bilmerket. Noen som kjenner til denne reklamen eller sangen som er i denne reklamen?

Lenke til kommentar

Denne blir jeg imponert om noen klarer:

 

En musikkvideo fra 80-tallet. Kan være fra 80-86, men mer sannsynlig et sted fra 83-86. Det er en instrumental sang, ingen som synger. Fele er et av hovedinstrumentene. Høyst sannsynlig norsk, for det eneste jeg husker er deler av musikkvideoen hvor en mann kaver seg gjennom skogen i masse snø for å til slutt klare å komme seg til en låve hvor jeg tror det er låvefest og de spiller denne sangen.

 

Antagelig altfor obskurt, men ringer det noen bjeller hos noen?

Lenke til kommentar

Denne blir jeg imponert om noen klarer:

 

En musikkvideo fra 80-tallet. Kan være fra 80-86, men mer sannsynlig et sted fra 83-86. Det er en instrumental sang, ingen som synger. Fele er et av hovedinstrumentene. Høyst sannsynlig norsk, for det eneste jeg husker er deler av musikkvideoen hvor en mann kaver seg gjennom skogen i masse snø for å til slutt klare å komme seg til en låve hvor jeg tror det er låvefest og de spiller denne sangen.

 

Antagelig altfor obskurt, men ringer det noen bjeller hos noen?

 

Er det pop? Rock? Hva får deg til å tro at den er norsk?

Lenke til kommentar

 

Denne blir jeg imponert om noen klarer:

 

En musikkvideo fra 80-tallet. Kan være fra 80-86, men mer sannsynlig et sted fra 83-86. Det er en instrumental sang, ingen som synger. Fele er et av hovedinstrumentene. Høyst sannsynlig norsk, for det eneste jeg husker er deler av musikkvideoen hvor en mann kaver seg gjennom skogen i masse snø for å til slutt klare å komme seg til en låve hvor jeg tror det er låvefest og de spiller denne sangen.

 

Antagelig altfor obskurt, men ringer det noen bjeller hos noen?

 

Er det pop? Rock? Hva får deg til å tro at den er norsk?

 

Såvidt jeg kan huske så er det blanding av pop og folkemusikk. Det er stilen på musikken, bruken av fele og hva som i videoen ser veldig norsk ut (snø, skog, mann i kofte/tykk strikkegenser, låvedans med fele) som gjør at jeg tror det er norsk.

Lenke til kommentar

 

 

Denne blir jeg imponert om noen klarer:

 

En musikkvideo fra 80-tallet. Kan være fra 80-86, men mer sannsynlig et sted fra 83-86. Det er en instrumental sang, ingen som synger. Fele er et av hovedinstrumentene. Høyst sannsynlig norsk, for det eneste jeg husker er deler av musikkvideoen hvor en mann kaver seg gjennom skogen i masse snø for å til slutt klare å komme seg til en låve hvor jeg tror det er låvefest og de spiller denne sangen.

 

Antagelig altfor obskurt, men ringer det noen bjeller hos noen?

 

Er det pop? Rock? Hva får deg til å tro at den er norsk?

 

Såvidt jeg kan huske så er det blanding av pop og folkemusikk. Det er stilen på musikken, bruken av fele og hva som i videoen ser veldig norsk ut (snø, skog, mann i kofte/tykk strikkegenser, låvedans med fele) som gjør at jeg tror det er norsk.

 

 

Hva med årstallet da? Musikkvideoer på den tiden var vel ikke helt vanlig i norsk sammenheng, spesielt ikke mtp sjanger. Så om det stemmer samt at de var norske, så er vel fort nrk involvert her.

Lenke til kommentar

Ja, årstallet er første halvdel av 80-tallet, sannsyligvis et sted mellom 83 og 86. Jeg vet det fordi vi tok opp masse musikkvideoer på VHS da jeg var liten, og denne musikkvideoen var på samme VHS-kassett som andre sanger i det tidsrommet. VI hadde heller ikke MTV eller andre kanaler, så den må ha vært vist på NRK. Jeg har heller aldri sett den igjen noen gang, jeg har den kun fra vårt eget opptak. Så det er temmelig obskurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...