Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The song I am looking for is featured in the Animal Planet Heroes commercial.

 

The commercial starts off : "here's to the people and animals who share that special bond. Here's to the heroes of animal planet..."

 

The song is instrumental, it's genre is post-rock and it sounds like the band Explosions In the Sky.

 

Den samme låta brukes på D. Chanel der alle kanalene i pakken reklameres for.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

noen som har en sang kallt "Teddy nilson - Deng meg"?

Refrenget går noe slik; "slå meg , deng meg, ja berre finn et tau og heng meg, opp i et pææretre, ja betre la meg henge i fred"

 

Finner den ingen plass

 

Mannen het egentlig Terje Nilsen og brukte artistnavnet Teddy Nelson.

Låten du leter etter heter "Slå meg, heng meg"

Jeg finner den ikke på Youtube, men Platekompaniet har den på CD.

 

Hans største hit:

 

Lenke til kommentar

noen som har en sang kallt "Teddy nilson - Deng meg"?

Refrenget går noe slik; "slå meg , deng meg, ja berre finn et tau og heng meg, opp i et pææretre, ja betre la meg henge i fred"

 

Finner den ingen plass

 

Skal ha den på cd her et sted, de har den helt sikkert på platekompaniet eller noe annet sted :-) Mener platen het Diggy Liggy.

Lenke til kommentar

The song I am looking for is featured in the Animal Planet Heroes commercial.

 

The commercial starts off : "here's to the people and animals who share that special bond. Here's to the heroes of animal planet..."

 

The song is instrumental, it's genre is post-rock and it sounds like the band Explosions In the Sky.

 

Den samme låta brukes på D. Chanel der alle kanalene i pakken reklameres for.

 

På forhånd takk :)

Det er Explosions in the Sky med First Breath After Coma.

 

Jeg lurer på om noen veit hvilken sang som blir brukt i DnB Nors reklame for pensjonsparing. Anyone? Den viser tatoverte og opererte mennesker.

Lenke til kommentar

http://open.spotify.com/track/3tbWy5tVm0oIyEInRf5Ho8

 

Hva heter instrumentet de begynner å spille på ca på 0:50 i denne sangen? Er det bare vanlig synth?

 

Siden det er mye fiolin i låten og på refrenget, gjetter jeg på at det er el-fiolin med litt effekter, eller synth oppå fiolinen.

 

Det aller meste som går an å gjøre med elgitar (tenk U2 f.eks) går også an å gjøre med fiolin, ganske kult, har en elfiolin selv, men det er et vanskelig instrument å gjøre bra.. Sjekk ut Ed Alleyne-Johnson her :thumbup:

 

http://www.youtube.com/watch?v=vUO6kYLb6As&feature=related

 

EDIT: Før noen skyter meg, så er det en viola, og ikke en fiolin han bruker ;) Og beklager at jeg svarer på et spørsmål som ikke helt hører hjemme i kategorien :tease:

Endret av grovetussen
Lenke til kommentar

Jeg sliter med en sang jeg har hatt i hue de siste månedene, husker ingenting om hvem som lagde den eller hva sangen heter.. Det eneste jeg husker er at musikkvideon handler om en potet med rare lepper og en mus/rotte som er skikkelig kul som reiser med en rakett til en måne eller planet, noe i den dur..

Herlig om dere kan hjelpe meg med dette.. På forhånd takk:o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...