Gå til innhold

Akkurat nå: Facebook har kjøpt Oculus VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, dette er flotte nyheter. Jeg skønner ikke hva som er poenget med all denne sytingen.

Skal du ut i massemarkedet med et produkt som dette så trenger man penger. Det holder ikke med noen få millioner doller fra en kickstarter kampanje, det er kanskje greit nok for en første versjon, men skal man ut med et cutting endge produkt og i et sort volum så trengs backing.

 

 

Naturligvis trenger de penger, men et firma med såpass mye blest rundt seg burde ha rikelig med anledning til å finne seg en god investor, i stede for å selge sjela si til Facebook. Eventuelt finne en eier som har større interesser i spillutvikling/hardware. Facebook var kanskje villig til å bla opp mest, men de trenger ikke i nærheten av 12 mrd for å realisere produktet på en god måte...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hahah det her er så feil at jeg får helt vondt. Folk donerer ca. $2M til deres Kickstarter-prosjekt for å så selge det ut etterpå? Kvalmt, og de har rett og slett vist fingeren til hele communitiet som har støttet de i oppstarten.

De 2M gikk med til å lage første prototype, som de har shippet 1000-vis av til utviklere.

 

For å kunne nå massemarkedet og konkurrere med aktører som for eksempel Sony så trenger de mye mer en hva du kan få av et kickstarter prosjekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jepp, dette er flotte nyheter. Jeg skønner ikke hva som er poenget med all denne sytingen.

Skal du ut i massemarkedet med et produkt som dette så trenger man penger. Det holder ikke med noen få millioner doller fra en kickstarter kampanje, det er kanskje greit nok for en første versjon, men skal man ut med et cutting endge produkt og i et sort volum så trengs backing.

 

 

Naturligvis trenger de penger, men et firma med såpass mye blest rundt seg burde ha rikelig med anledning til å finne seg en god investor, i stede for å selge sjela si til Facebook. Eventuelt finne en eier som har større interesser i spillutvikling/hardware. Facebook var kanskje villig til å bla opp mest, men de trenger ikke i nærheten av 12 mrd for å realisere produktet på en god måte...

 

 

Så det dette koker ned til for de fleste her er at de ikke liker dette fordi de ikke liker Facebook?

Lenke til kommentar

Butthurt folk som trodde dette skulle bli et nisje produkt for hardcore gamere. Ta dere en pille. Dette er flotte nyheter.

Sjønner ikke denne helt, VR er perfekt for første persons spill.

Er ikke super hardcore, Sony ønsker å selge det til PS4, COD er imidlertid noe mer hardcore en farmvile.

Få andre bruksområder, ja du har muligheten for å styre en robot via VR samt opplæring,

Ingenting av dette er facebooks hovedområder.

 

Det kan være en finansiell ting. Google driver med haug av ting som ikke har noe med kjerneområdet å gjøre som selvkjørende biler.

Dette siden det er en ting som kommer og for å få flere bein å stå på.

Lenke til kommentar

Hahah det her er så feil at jeg får helt vondt. Folk donerer ca. $2M til deres Kickstarter-prosjekt for å så selge det ut etterpå? Kvalmt, og de har rett og slett vist fingeren til hele communitiet som har støttet de i oppstarten.

De 2M gikk med til å lage første prototype, som de har shippet 1000-vis av til utviklere.

 

For å kunne nå massemarkedet og konkurrere med aktører som for eksempel Sony så trenger de mye mer en hva du kan få av et kickstarter prosjekt.

Klart, de $2M gjelder kun selve kampanjen de hadde på Kickstarter. At de trenger finansiering er greit, men det er ikke akkurat usannsynlig at det ligger mer bak enn kun finansiering fra Facebook sin side.

 

I tillegg er at det har vært lagt opp til at utviklingen av produktet og selve produktet skulle være transprarent, og mange devs/miljøer har vist stor interesse. Når det da kan bli et "Facebook-produkt", eller knyttet til Facebook i en eller annen form endrer mye, og ikke hva folk har sett for seg når de støttet utviklingen av Oculus rift.

 

Man kan syntes hva man vil om det, men mange i miljøet kommer nok til å trekke seg ut pga. dette. Hell, at man ikke liker Facebook kan være en god nok grunn avhengig av hva det blir til/hva man selv ønsker.

Endret av Occi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jepp, dette er flotte nyheter. Jeg skønner ikke hva som er poenget med all denne sytingen.

Skal du ut i massemarkedet med et produkt som dette så trenger man penger. Det holder ikke med noen få millioner doller fra en kickstarter kampanje, det er kanskje greit nok for en første versjon, men skal man ut med et cutting endge produkt og i et sort volum så trengs backing.

 

Naturligvis trenger de penger, men et firma med såpass mye blest rundt seg burde ha rikelig med anledning til å finne seg en god investor, i stede for å selge sjela si til Facebook. Eventuelt finne en eier som har større interesser i spillutvikling/hardware. Facebook var kanskje villig til å bla opp mest, men de trenger ikke i nærheten av 12 mrd for å

realisere produktet på en god måte...

Så det dette koker ned til for de fleste her er at de ikke liker dette fordi de ikke liker Facebook?

Jepp. Har Facebook gjort noe bra? Foruten syke standardkontrakter som gir rett til lisensiering av bilder, en av verdens største samlinger av personers data, dårlige flash-spill og reklame fra helvete...

 

Alt dette taler for at de kommer til å drite på Oculus med hard trykk. Jeg er ukjent USAsk aksjeselskapsrett, men hvis dette var i Norge kunne FB gjort hva de ville hvis de hadde stemmerett for generalforsamling. De kunne f.eks. vedtatt at Oculus skulle fokusere på Farmville og chat, med reklame som hovedinntekt. Dette tror jeg de nå faktisk kan gjøre.

 

Jeg vil bare vite hvilken avtale de har. Hvis FB har investert uten å få stemmerett, er dette en jævlig bra ting. Det tviler jeg derimot på at de har, mtp. beløpet og at FB har satt seg andre mål enn Oculus. De må med andre ord ha en viss styringsrett.

 

Et kvalifisert gjett blir derfor at produktet blir kommersialisert til det punktet hvor det ikke lenger er det vi hadde håpet på. Facebook bryr seg lite om hva forbrukerne måtte mene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...