Gå til innhold

Akkurat nå: Facebook har kjøpt Oculus VR


Anbefalte innlegg

 

Er det ikke du som har litt begrenset forståelse om du ikke skjønner at hvem man blir kjøpt opp av har relevans?

 

AtW

 

Djizes da AtW, sier bare at uansett hvem som hadde kjøpt opp så mange aksjer til en såpass pris, hadde uansett eid bedriften. Om du heller vil at det skal være Apple, Microsoft eller noen andre bedrifter med så mye penger, så be my f***** guest. Jeg tenker da mer at Oculus enten er sellouts i utgangspunktet (og at vi aldri hadde fått noe annet enn en prototype), eller at de velger å satse og å ta en sjanse. Er det noen som hvertfall har blanke ark innenfor produksjon (les:hardware) så er det nå facebook.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Er det ikke du som har litt begrenset forståelse om du ikke skjønner at hvem man blir kjøpt opp av har relevans?

 

AtW

Djizes da AtW, sier bare at uansett hvem som hadde kjøpt opp så mange aksjer til en såpass pris, hadde uansett eid bedriften. Om du heller vil at det skal være Apple, Microsoft eller noen andre bedrifter med så mye penger, så be my f***** guest. Jeg tenker da mer at Oculus enten er sellouts i utgangspunktet (og at vi aldri hadde fått noe annet enn en prototype), eller at de velger å satse og å ta en sjanse. Er det noen som hvertfall har blanke ark innenfor produksjon (les:hardware) så er det nå facebook.

 

 

Ja, hadde de blitt kjøpt opp hadde noen uansett eid bedritften. Men hvem det er som kjøper de har endel å si, og er grunnlaget for skepsisen blant mange. Innlegget mitt er riktignok krast, men jeg valgte å svare på samme måte som deg for å illustrere at jeg synes det er litt nedlatende å klage over at folk som mener noe annet ikke har forstått grunnleggende ting.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er forsåvidt ening der Knut Knudsen.

 

Trur Oculus vil bli ein kommersiell suksess.

 

Eg trur noko av problemet som enkelte ser, er at FB vil muligens i framtida dreie utviklinga av Oculus i ein retning som Kickstarters ikkje såg for seg. Om nokon donerer pengar til utviklinga av eit produkt med ein viss design visjon, og så blir dette endra "over natta" i etterkant, så kan ein skjøna at enkelte ikkje er overbegeistra. På den andre sida så var det nok fleire kickstarters som såg for seg dette, og er kjempefornøyde. Om VR blir ein kommersiell suksess så vil det komme alternativ til Oculus rimelig kjapt, inkludert versjoner/merker som er "øyremerka" gamers.

 

Vil uansett bli intressant og sjå om dette vil påvirke Kickstarters generelt. Om folk blir skeptiske til å supporte "små kuriositeter/selskap/enkelt foretak". Frå eit generelt perspektiv så vil det nok 10 000 "geeks" bli sett rart på om dei gjer "opprør", og % andelen dei utgjer av sluttkonsumentane er forsvinnande liten.

 

Men det var nå eingong desse folka som fekk Oculus på beina.

Endret av Niding
Lenke til kommentar

Det som er skummelt er hvor mye utviklerstøtte Oculus (eventuelt) mister pga. dette, men vi får se hvordan det går.

 

Det er det større problemet. Internettets reaksjon har alltid (for det aller meste) vært av den mindre gjennomtenkte sorten. Første tanken man får i hodet er den man skriver ned og poster. Facebook vil ikke kjøre dette ned i grøfta. Instagram er jo forsåvidt et veldig godt eksempel. Det er så godt som uforandret fra før Facebook kjøpte dem og til nå. Microsoft og Google (for å bare nevne noen) har en langt verre historikk over kjøp og nedleggelser eller bare kjøp og forvrengninger. Etter mitt skjønn er Facebook et av de gode alternativene Oculus hadde. Når plutselig tidligere fans lar seg skremme av ingenting og hopper av uten å tenke gjennom situasjonen så skaper det en langt farligere situasjon.

 

Selv om jeg personlig tror dette vil gå over, Oculus vil komme ut og alle vil late som de aldri var skeptiske.

Lenke til kommentar

 

Det som er skummelt er hvor mye utviklerstøtte Oculus (eventuelt) mister pga. dette, men vi får se hvordan det går.

 

Det er det større problemet. Internettets reaksjon har alltid (for det aller meste) vært av den mindre gjennomtenkte sorten. Første tanken man får i hodet er den man skriver ned og poster. Facebook vil ikke kjøre dette ned i grøfta. Instagram er jo forsåvidt et veldig godt eksempel. Det er så godt som uforandret fra før Facebook kjøpte dem og til nå. Microsoft og Google (for å bare nevne noen) har en langt verre historikk over kjøp og nedleggelser eller bare kjøp og forvrengninger. Etter mitt skjønn er Facebook et av de gode alternativene Oculus hadde. Når plutselig tidligere fans lar seg skremme av ingenting og hopper av uten å tenke gjennom situasjonen så skaper det en langt farligere situasjon.

 

Selv om jeg personlig tror dette vil gå over, Oculus vil komme ut og alle vil late som de aldri var skeptiske.

 

 

Det er jo ikke akkurat som facebook og google-oppkjøp var de eneste alternativene....

 

AtW

Lenke til kommentar

Nope, det sa jeg aldri heller. Jeg nevnte bare Microsoft, Face og Guugel som eksempler siden de er blant de 4-5 store der ute, og de andre store er på ingen måte noe bedre.

 

De kunne jo ha samlet masse mindre investorer og gått den veien, men da ser jeg for meg at det kan bli noen helvetes møter der man prøver å overbevise masse forskjellige mennesker om hva man ønsker å gjøre.

Lenke til kommentar

Nope, det sa jeg aldri heller. Jeg nevnte bare Microsoft, Face og Guugel som eksempler siden de er blant de 4-5 store der ute, og de andre store er på ingen måte noe bedre.

 

De kunne jo ha samlet masse mindre investorer og gått den veien, men da ser jeg for meg at det kan bli noen helvetes møter der man prøver å overbevise masse forskjellige mennesker om hva man ønsker å gjøre.

 

Du sa det ikke, men du framstiller det sånn, og du fortsetter å gjøre det, selv om man mener ett stort selskap er det beste så finnes det mange titalls alternativer, antakelig enda flere.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...