Gå til innhold

Logitech Z-540 og Creativ SB Live 5.1 eller vanlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

sliter med 4.1 lyd på lydkortet. Hvordan skal jeg sette det opp på maskinen?

er en smule usikker på hvilken jeg har.

Beskrivelse av kortet:

1 gul

1 rosa

1 lyse blå

1 lyse grønn

1 sort

inngang for 3.5 mm jacks

Har jeg 5.1 og evntuelt hvordan skal jeg ordne med høytalerene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I menyen har du sannsynligvis et element som heter Creative -> creative mixer (eller noe slikt) velg Full wiev (eller noe sånt) og da bør du ha noe som heter Speakers der.

Skrevet

ehm..nei hehe.

Tjener jeg noe ved å bytte kort til noe som sikkert kan takle 4.1 høytalere?

Siden det står Sound blaster Live og ikke noe mere. Support til Komplett sier 5.1

kan noen se utifra det jeg beskrev det med at det har det? og dermed kan støtte 4.1 sett?

Skrevet

Skal ikke være nødvendig å bytte lydkort. Hvis jeg ikke tar feil er 5.1 det samme som 4.1, med en center i tillegg. Dersom du ikke har elementet jeg nevnte er det mulig du mangler software pakka. Dersom du installerer fra cd'n som fulgte med kortet skal det være i orden.

Skrevet

Kan ikke se at du har noe å tjene på det. Det er jo høyttaler settet ditt som ikke støtter mer enn 4.1. Det vil si at du mangler en center i forhold til et 5.1 system, som uansett bare virker ved slikt som DVD avspilling og enkelte spill. Om du får kortet du har til å spille riktig blir du nok fornøyd. Det er et bra kort selv om det er litt gammelt.

Skrevet

Eg har riktignok Nvidia hovedkort og bruker de driverene, men du kan alltids sjekke i Start Meny->Innstillinger->Kontrollpanel->Lyd(eit eller anna) :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...