Gå til innhold

Han har fått én million «achivement»-poeng


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal innrømme at jeg er en liten achievementhunter selv. Selv passerte jeg nettopp 45.000 gamerscore, etter å hatt xboxen på sidelinjen en god stund, siden jeg bygget meg gamerpc for ca et år siden, og har hatt xboxen siden desember 2010. Tenker å spille igjennom alle xbox spillene mine jeg ikke har spilt igjennom, og selge den for å kjøpe ps3. Da bare for å spille igjennom eksklusiver som er verdt å spille igjennom :p

 

Men det er virkelig et achievement å nå 1 mill gamerscore. Han har definitivt lagt mye tid og ressurser inn i dette. Siden han har håvet inn 1 mill gamerscore på 8 år og et par måneder, regner jeg ut at han har sanket inn ca 340 gamerscore om dagen i gjennomsnitt.

Lenke til kommentar

 

 

(...)

Synes bare det var litt ironisk at du syter over en fyr som spiller (sannsynligvis noe mer enn gjennomsnittet) istedet for å hjelpe andre.. når du selv sikkert bruker like mye tid som han på forums hvor du klager over ting.

Dustete kommentar fra deg. Vi har bevis for at duden i artikkelen spiller mye/ har brukt enorme mengder til på dette. Du antar at Merko bruker mye til på forum etc og antagelsene dine er grunnløse uten noe bevis i det hele tatt.

 

Kanskje Merko er som meg, leser noen artikler her i uka og gjør andre ting resten av tiden. Du vet ingenting om hvor mye han hjelper andre.

 

Og for sikkerhets skyld så kan jeg informere om at jeg bruker for lite tid på å hjelpe andre, så slipper du å komme med noen antagelser vedrørende meg :)

 

 

Tar to i en her,

 

Merko; jeg mente ikke å syte, her er en person som er helt i verdensklasse på å sette alt inn på én ting og det ville vært kjempeflott - positivt - om slik dedikasjon kunne vært rettet inn et sted hvor det betydde noe mer.

 

Dante; tror muligens du blandet meg og Merko her, for det var han som kom med antagelser her. Merko har forøvrig rett i sin antagelse at jeg bruker endel tid på artikler og forum. Flere timer i uken. Og dersom noe av deres foruminvolvering her er f.eks. politiske debatter eller svar på noens hardware- eller software-problemer, så bidrar dere jo [forhåpentligvis positivt] på en måte som betyr noe for andre. Så dette regner jeg som et bidrag, samtidig som jeg også regner det jeg jobber med til daglig som et indirekte bidrag, uten at jeg vil gå inn på det. Jeg regner også ATW og Simens involvering her som bidrag, og det må jeg "dessverre" også si om de som har helt motsatte verdisyn som meg, men også deltar i debatten, de bidrar til et større hele enn seg selv.

 

Selv mener jeg at de politiske debattene her, på digi, i andre forum, enten det er rundt datalagringsdirektivet, piratpartiet, overvåkning og endringer i adferd eller lovverk hos politikere og andre myndighetsfigurer faktisk er viktig, og med på å bremse opp overgangen til totalovervåkningssamfunnet. De av dere som bidrar i den debatten har i større grad bidradd mer til verden enn dersom dere hadde brukt den tiden på å spille én session til. Så er det jo opp til hver enkelt om de føler det er sin oppgave, om det er noe de har overskudd til, eller om et slik bidrag i det hele tatt hadde vært en positiv ting.

Endret av tommyb
  • Liker 3
Lenke til kommentar

@tommyb; Hahahaha, jeppers :p Sorry for den. Innlegget ditt var kjempeflott foresten :) Det er helt klart at det å hjelpe andre her på forumet er en positiv måte å hjelpe folk på.

 

Jeg har fått mye hjelp her og blitt rettet på når jeg har feil (sjelden! :p ) som er meget bra for min viten om ting og gjør at jeg igjen kan hjelpe andre bedre.

 

+1 må jeg jo gi til deg nå for den kommentaren der :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Herregud, de spillene han spiller får en jo lyst til å rive ut øyeballene sine og smelle noen spikre i ørene så en ikke kan få med seg hva som skjer og heller bare hamre løs på kontrolleren og håpe en får gjort unna de her såkalte "achievements".

I gamle dager spilte vi spill fordi de var gøye og bra, ikke fordi de har den sanne plagen av ting-man-må-oppnå-ellers-har-du-ikke-runnet-spillet. Og han her gjør dette frivillig????? Nekter jeg å tro. Han får vel betalt for det på et vis. Og setter seg nok ei kraftig sprøyte etter spillet. Han må jo bli gal av dette mener jeg.

Lenke til kommentar

For all del, som sitatet sier; har en det moro med å sløse vekk tiden så er ikke tiden sløst bort. Jeg digger achievements, men jeg tror achievementshunters bruker mye tid på drittspill og har lest om folk som spiller spill de egentlig ikke spiller til vanlig bare for å hente inn achievements.

Lenke til kommentar

Synes achevements er kjekke ting, men jeg synes også at mange av målene man må klare for å få dem er lame. Jeg gidder ikke traske rundt på hvert eneste brett i timevis for å finne en hodeskalle bak en stein eller en tagging på en vegg et helt avsides sted på brettet. Er det å bruke timer på slikt en prestasjon? Jeg påstår at det ikke er det.

 

Og med samme jeg er i gang, hva er greia med å låse vanskeligste vanskelighetsgrad til man har låst nest vanskeligste, spesielt når man i tillegg ikke får alle prestasjonene før man klarer det vanskeligste. Som om jeg har tid til å spille samme spill mange ganger...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...