Gå til innhold

Kaller Netflix-kunder som bruker VPN for «pirater»


Anbefalte innlegg

Ved å bruke VPN understøtter du deres modell. I stedet for å kreve at de kommer på banen med et skikkelig tilbud

 

 

 

 

 

Jeg betaler da for norsk netflix og norsk pris. Da understøtter jeg faktisk det motsatte av det du påstår når jeg omgår regionssperrene for å fortsatt betale prisen jeg syns er riktig(og problemet mitt er ikke prisen, det er tilgjengeligheten, jeg hadde lett betalt 1000-1200kr mnd for en netflix tjeneste med absolutt alt innhold på dag 1 uten regionssperrer, og det hadde MANGE andre også.)

 

Dette er et problem bransjen har skapt helt på egen hånd og som kun kan unngås ved å møte KUNDENS BEHOV istedenfor å leke 1980.

Endret av Malvado
Sitatpyramide drept
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Siden det virker som om du og store deler av verdens idiotfirmaer har glemt det så er det faktisk kunden som har et behov selskapene skal dekke!

Selskapene har én oppgave: å tjene penger. Kommunisme står ikke så høyt i kurs om dagen. Selskapenes plikt til å utnytte markedet begrenser seg til hva de kan karde til seg mest penger på.

 

Jeg skulle gjerne sett at det var annerledes, men det er slik det er. Og ved å bruke VPN underbygger du deres idé om at det norske markedet ikke er verdt å satse på.

 

 

Kapitalisme betyr at MARKEDET(dvs kunden) styrer priser og tjenester. Heter Supply and demand.

 

Når et firma går inn og sier "dette er varen dere får og hvis du ikke er fornøyd får du bot" så er det nesten per definisjon kommunisme da :p

Lenke til kommentar

 

Det er faktisk selskapene som har plikt å utnytte markedet som eksisterer ikke omvendt. De burde for søren evne å tilby en bedre tjeneste og profitere på dette istedenfor å sitte å skylde på piratkopiering(vi betaler for pokker!!!) når det kun er fordi de er for talentløse til å faktisk møte kundens behov.

 

Siden det virker som om du og store deler av verdens idiotfirmaer har glemt det så er det faktisk kunden som har et behov selskapene skal dekke!

Jeg mener systemet slik det er i dag er helt på trynet. Men en fikser ikke systemet ved å bare si ok, da later jeg som om jeg er amerikaner og sier allt er ok.

En fikser systemet ved å kreve at de skal endre systemet.

 

 

Det burde holdt at det universalt ikke finnes støtte blandt kundegruppene for denne praksisen men corporate fat cats driter i det fordi de er for redde for forandring til å gripe den fantastiske muligheten de selv sitter på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor bruke VPN når du får DNS-tilbydere som f.eks. UnoTelly som har egne Netflix (og andre) CDN-servere "lokalt"?

Hvis du virkelig trenger å kryptere hva du ser på Netflix så bør du heller bruke pengene på psykolog..

DNS, eller Proxy, er lett å blokkere. VPN tør de ikke blokkere fordi du kan ende opp å blokkere millioner av personer/ISPer osv osv.

 

Men kan du utdype det at VPN brukere må på psykolog?

Jeg bruker selv VPN, men å bruke VPN til streaming er sløsing med båndbredde og en elendig løsning når det finnes så mange bedre måter å anskaffe "ulovlig" tilgang til Amerikansk netflix, og hvis man er så paranoid at man føler behov for å kryptere Netflixtrafikken sin, da er det strengt tatt veldig på tide å finne seg en psykolog.. Vis meg gjerne en eneste DNS-tjeneste som Netflix har blokkkert hvis du påstår det er et problem i det hele tatt..

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor bruke VPN når du får DNS-tilbydere som f.eks. UnoTelly som har egne Netflix (og andre) CDN-servere "lokalt"?

Hvis du virkelig trenger å kryptere hva du ser på Netflix så bør du heller bruke pengene på psykolog..

DNS, eller Proxy, er lett å blokkere. VPN tør de ikke blokkere fordi du kan ende opp å blokkere millioner av personer/ISPer osv osv.

 

Men kan du utdype det at VPN brukere må på psykolog?

Jeg bruker selv VPN, men å bruke VPN til streaming er sløsing med båndbredde og en elendig løsning når det finnes så mange bedre måter å anskaffe "ulovlig" tilgang til Amerikansk netflix, og hvis man er så paranoid at man føler behov for å kryptere Netflixtrafikken sin, da er det strengt tatt veldig på tide å finne seg en psykolog.. Vis meg gjerne en eneste DNS-tjeneste som Netflix har blokkkert hvis du påstår det er et problem i det hele tatt..

 

 

Sløs på båndbredde? Hvordan kan jeg sløse på noe jeg har uendelig av? Er ingen GB nedlasting begrensing på noen ISPer i Norge som jeg vet om.

 

Og hvordan er det en elendig løsning? Med min VPN (Astrill) har jeg alle verdensdeler jeg kan koble meg opp mot og se dems Netflix utvalg med full hastighet på min linje.

Du tenker kun USA du...det er jo utrolig trangsynt.

 

Har ikke sakt at Netflix har blokkert noen. Du spurte hvorfor, jeg ga deg svar.

Endret av AvidGamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så nå er selv betalende kunder pirater? Oppfordrer herved alle med VPN til å si opp Netflix og begynne å bruke TPB i stedet, er jo i følge innholdsmafiaen det samme. Har også lyst til å paste denne:

 

http://xkcd.com/488/

 

"Hey, you'll be a criminal, either way." ser ut til å være fremtiden.

 

Mistet nesten en tusenlapp i audible-bøker når jeg oppdaterte maskinen til nytt OS. Alt av slik media på telefonen ble slettet når jeg koblet til en fersk itunesinstallasjon. Og gikk ikke ann å laste ned på nytt uten å betale. Piratebay neste... og det med god samvittighet. :p

Lenke til kommentar

Problemet er at film og TV-produsentene inngår avtaler med lokale selskap i enkelte land. Når produsentene da selv kanskje ønsker at land skal få tilgang til deres innhold gjennom Netflix, er det de lokale retttighetshaverne som står igjen og lager kvalm.

 

Måten å løse dette på er jo at produsentene slutter å hore ut rettighetene til sine produkter til gue og hvermann. Så kan hver eneste Netflix-krone gå til de som faktisk har finansiert filmen, og ikke Newscorp eller Nordisk Film. Da vil vi etterhvert kunne få en global netflix-platform, hvor alle får tilgang til alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har lenge irritert meg over folk som bruker VPN og proxier som "løsning" på dette problemet. Og attpåtil setter seg opp på sin høye hest og kaller det lovlig.

For det første er det ikke lovlig, det er et klart kontraktsbrudd, og har tydeligere lovgivning (i Norge) enn piratbukta.

For det andre aksepterer du da at bransjen setter opp disse geografiske blokkeringene, og fjerner ethvert insentiv for Netflix til å presse på resten av bransjen for å få slutt på det. For de får kundene sine likevel.

 

Så du tror at viss ingen bruker vpn plutselig så fjerner de geografiske blokkeringene ? Wtf ? :)

 

De kommer ALDRI til å slutte med geografiske blokkeringen som er HOVEDGRUNNEN til at det piratkopieres i det hele tatt.

 

VPN er en løsning på en problem som ALDRI forsvinner

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har lenge irritert meg over folk som bruker VPN og proxier som "løsning" på dette problemet. Og attpåtil setter seg opp på sin høye hest og kaller det lovlig.

For det første er det ikke lovlig, det er et klart kontraktsbrudd, og har tydeligere lovgivning (i Norge) enn piratbukta.

For det andre aksepterer du da at bransjen setter opp disse geografiske blokkeringene, og fjerner ethvert insentiv for Netflix til å presse på resten av bransjen for å få slutt på det. For de får kundene sine likevel.

Så du tror at viss ingen bruker vpn plutselig så fjerner de geografiske blokkeringene ? Wtf ? :)

 

De kommer ALDRI til å slutte med geografiske blokkeringen som er HOVEDGRUNNEN til at det piratkopieres i det hele tatt.

 

VPN er en løsning på en problem som ALDRI forsvinner

 

Om en kutter ut Netflix og lignende tjenester i sin helhet, og finner «andre» alternativer, så kanskje ville noen sett seg tvunget til å finne bedre løsninger?

Lenke til kommentar
Om en kutter ut Netflix og lignende tjenester i sin helhet, og finner «andre» alternativer, så kanskje ville noen sett seg tvunget til å finne bedre løsninger?

 

Beklager, men hva er det du egentlig sier her? At om netflix ikke eksisterte og folk piratkopierte i stedet ville lisens-holdere finne bedre løsninger? Er ikke sikker jeg forstår hva du forsøker si.

 

Men det jeg kan si er at om jeg forsto deg rett er Netflix nettopp det som var svaret. Den bedre løsningen på problemet.

Lenke til kommentar

 

Om en kutter ut Netflix og lignende tjenester i sin helhet, og finner «andre» alternativer, så kanskje ville noen sett seg tvunget til å finne bedre løsninger?

 

Beklager, men hva er det du egentlig sier her? At om netflix ikke eksisterte og folk piratkopierte i stedet ville lisens-holdere finne bedre løsninger? Er ikke sikker jeg forstår hva du forsøker si.

 

Men det jeg kan si er at om jeg forsto deg rett er Netflix nettopp det som var svaret. Den bedre løsningen på problemet.

 

Det jeg prøvde å si er at om folk kutter ut abbonementene sine hos Netflix, og istedenfor gikk til(bake) til piratløsninger, så hadde kanskje rettighetshaverne sett seg nødt til å forandre praksis? Kanskje popcorn time er med på å tvinge dette frem?

http://www.hardware.no/artikler/kan-vaere-filmselskapenes-store-skrekk/157920

Lenke til kommentar

Nja, nå var det jo det folk gjorde. Og netflix var jo det (veldig sene) svaret etter mangårig kamp hvor dinosaurene forsøker tvinge gjennom tungvindte, ekstremt anti-konsumer lover og reaksjoner.

 

Hele saken vs PirateBay er jo prakt-eksempel på det.

... og dagens ordning med geo-blocking og pirat-stempel på de som snor seg unna tyder på at slik dagens Netflix virker, ikke er et fullgodt svar.

Lenke til kommentar

Ingen som sier at Netflix er hva vi burde hatt, sier bare at det var de svarte med til slutt når de begynte gi etter litt.

 

Vi snakker om dinosaurer som fremdeles mener at å ha en harddisk gjør deg en pirat, så ikke vær overrasket at det du får ut av dem når de føler seg tvunget til å gi etter kommer til å være perfekt.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...