Gå til innhold

Anmeldelse: Banished


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

grafikken og animasjonene kunne vært bedre. Ser ut som Settlers 5.

 

La ludo estas malrapida (Esperanto for Spillet er tregt)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Bruk "Increase Priority"-commanden for å få arbeiderne dine til å gjøre det du vil, og pass på at hjemmene ikke er for langt fra arbeidsplassen (du kan se hvor langt folk må gå til jobb med en annen knapp).

Problemet med Banished er at når du har forstått hvordan du skal gå frem for å lage en stabil landsby, blir det veldig kjedelig. Uansett hvilken vanskelighetsgrad eller karttype man spiller på, er prossessen den samme om og om igjen. Og når byen din har blitt stabil (ikke noen "pressing issues") er det bare å sitte og vente på at nye barn blir voksne.

10-15 timer med Banished var det som skulle til før jeg gikk lei.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Er sant som Error sier, spillet kunne trengt litt mer kjøtt på beina for å fortsette å være spennende også etter at du har "løst" alle gåtene og byen går unna. Men det er første lansering av et enmannsprosjekt, da. Så jeg vet ikke om det er rimelig å forvente en slags Paradox-aktig, uendelig gjenspillbarhet.

Lenke til kommentar

Jeg har 30 timer og er langt ifra lei, finner enda nye og bedre løsninger på det meste hele tiden. Det er store forskjeller på hvordan du må spille for å nå målene (Det kreves faktisk en achievement for å nå achievementsene) og det skapes store variasjoner ved valg av map, vær og terreng type. Og syntes han har lagt inn ett solid arbeid når det kommer til detaljer, at det er seks forskjellige typer mat bare å dyrke hvor alle har forskjellige fordeler og ulemper viser noe av dette. Også stort pluss at minimenneskene du styrer rundt faktisk oppfører seg på den måten som Maxis ikke klarte å få de til å gjøre i SimCity...

 

Med modde verktøyet som kommer snart tenker jeg at eneste problemet jeg har med dette spillet er alle timene det kommer til å røve ifra meg :)

Endret av Thoto79
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette hørtes amazing ut.

 

Spill av alle typer bør, etter min mening, ha større fokus på individene hvis liv man styrer. Byggespill som dette bør ha innbyggere man kan føle noe for, som gjør at valgene man må ta i spillet blir noe verre.

 

Banished høres ut til å være svært tett opp til det spillet jeg hadde laget om jeg hadde ferdighetene som skulle til - det ville vært en sivilisasjonsbygger hvor man utviklet samfunnet ved å sette innbyggerne i posisjoner og yrker, hvor de presterte og bidro til å bygge samfunnet basert på et sett attributter.

 

Mens jeg venter på at noen laget en slik sivilisasjonsbygger skal jeg prøve meg på Banished, og sannsynligvis kose meg med det.

Lenke til kommentar

For de som vurderer å kjøpe vil jeg anbefale å kjøpe rett fra utvikler: http://www.shiningrocksoftware.com/buy/

Fordeler:

* billigere (20$) enn Steam (19 euro)

* drm-fri + steam-versjon

* mere av pengene går til utvikleren

 

Stemmer, og for dem som ikke er flink i hoderegning :

Så blir 20$ = ca 120 kr og 20 euro = ca 170 kr

 

Jeg Så prisen på shiningrocksoftware til 19,99 så man kan like godt skrive 20 euro.. men uansett man sparer 50 kr her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...