Gå til innhold

AMD eller Intel? (pentium)


Vicviper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Somm sagt jeg skal spesifisere heretter :wink:  

Hadde det vert en uten peil som tok opp dette så var det greit , men her er det en av de ivrigste klokkerne som gjør det, da minner det heller om kverulering :wink:  :wink:

 

Jeg skal ha meg frabedt å bli kalt en kverulant når det er du selv som har gjort en feil. Du får lære deg til å skrive det du mener. Hvordan i hel**** kan jeg vite at du snakker om en overklokket P4 3.0C når du ikke skriver det.

 

Vel det er mitt syn på saken, og som sagt du er en av dem på forumet som har peiling på dette og skulle enkelt og greit forstå hva som mentes, var det tvil kunne du spørre. Istedenfor valgte du å legge dette ut som en utfordring for endelig å kunne få bevist at du "slo " en P4.

Hadde jeg hatt en xp 3000 (som skal tillsvare P4 3,0) hadde neppe denne kommet og da hadde du/dere sikkert "forstått " hva jeg mente.

 

Det var ikke for å endelig slå et P4 system jeg ville utfordre deg.. det var forde at om du ikke klarte å få en 2.4Ghz barton til å slå en uklokket P4 3.0Ghz så skulle jeg vise deg at det lar seg gjøre. Det første jeg tenkte når jeg leste det var: "jøss.. han må ha klønet bra med tweaksa sine om ha han ikke klarer å få mer ut av en Barton som kjører 2.4ghz"

 

Ja.. kunne ha spurt, men jeg var ikke i tvil om hva du mente, og derfor gadd jeg ikke spørre.

 

Du får meg til å virke som en liten drittunge som bare vil være best, og det liker jeg ikke. Istedenfor å legge seg flat her, som du IMO burde gjort, fortsetter du med å legge "skylden" over på meg. Og i tillegg late som om du vet hva mine hensikter med "utfordringen" var. Min eneste hensikt var å bevise at en Amd XP2500+ @ 2.4Ghz er raskere enn en P4 3.0C .. nå viste det seg at du ikke klarte å skrive det du mente, og da burde egentlig saken være ute av verden med noen få enkle ord. Feks: "sry, mente så klart en overklokket P4 3.0C".

 

hvor forbanna vanskelig kan det være å skrive hva som menes liksom?

Lenke til kommentar

Missforståelsen er oppklart for 15 - 20 innlegg siden.

 

Det er ikke naturlig å finkjemme postinger for formuleringsfeil, dette er et debattforum. Alle er enige nå, en 2500 barthon på 2,4ghz vil slå en uklokket P4 3.0 i de fleste benchmarker. Er begge klokket så vil resultatene snu.

Ingen ting å bli hissig for ...

 

Edit: PS. Ingen faste lesere av forumet tviler på oc-ferdighetene dine.

Lenke til kommentar
Somm sagt jeg skal spesifisere heretter :wink:  

Hadde det vert en uten peil som tok opp dette så var det greit , men her er det en av de ivrigste klokkerne som gjør det, da minner det heller om kverulering :wink:  :wink:

 

Jeg skal ha meg frabedt å bli kalt en kverulant når det er du selv som har gjort en feil. Du får lære deg til å skrive det du mener. Hvordan i hel**** kan jeg vite at du snakker om en overklokket P4 3.0C når du ikke skriver det.

 

Vel det er mitt syn på saken, og som sagt du er en av dem på forumet som har peiling på dette og skulle enkelt og greit forstå hva som mentes, var det tvil kunne du spørre. Istedenfor valgte du å legge dette ut som en utfordring for endelig å kunne få bevist at du "slo " en P4.

Hadde jeg hatt en xp 3000 (som skal tillsvare P4 3,0) hadde neppe denne kommet og da hadde du/dere sikkert "forstått " hva jeg mente.

 

Det var ikke for å endelig slå et P4 system jeg ville utfordre deg.. det var forde at om du ikke klarte å få en 2.4Ghz barton til å slå en uklokket P4 3.0Ghz så skulle jeg vise deg at det lar seg gjøre. Det første jeg tenkte når jeg leste det var: "jøss.. han må ha klønet bra med tweaksa sine om ha han ikke klarer å få mer ut av en Barton som kjører 2.4ghz"

 

Ja.. kunne ha spurt, men jeg var ikke i tvil om hva du mente, og derfor gadd jeg ikke spørre.

 

Du får meg til å virke som en liten drittunge som bare vil være best, og det liker jeg ikke. Istedenfor å legge seg flat her, som du IMO burde gjort, fortsetter du med å legge "skylden" over på meg. Og i tillegg late som om du vet hva mine hensikter med "utfordringen" var. Min eneste hensikt var å bevise at en Amd XP2500+ @ 2.4Ghz er raskere enn en P4 3.0C .. nå viste det seg at du ikke klarte å skrive det du mente, og da burde egentlig saken være ute av verden med noen få enkle ord. Feks: "sry, mente så klart en overklokket P4 3.0C".

 

hvor forbanna vanskelig kan det være å skrive hva som menes liksom?

 

Det er ikke vanskelig å skrive hva man mener men jeg vet at du forstod hva jeg mente, jeg og du har temmelig sammenfallende intresser i så måte. Og nei jeg var ikke ute etter å fremstille deg som en liten drittunge da jeg har lest mange av dine innlegg og de tyder på at du har en del peil på klokking.

Å bevise at en xp2400 kjører sammen med en P4 3,0 er vel unødvendig da de fleste som holder på med klokking vet det og det ville vert latterlig av meg å hevde noe annet.

Nå vet jo du også at jeg driver en god del med klokking så hvorfor skulle jeg ha vert så klønete akkurat i dette tilfellet.

Men føler du deg støtt av min mening så kan jeg ikke annet en å beklage dette, det var iallefall ikke det som var meningen, jeg oppfattet det som at du ville tolke dette"boksavelig" for å vere litt "vanskelig" (i positiv) forstand.

Så jeg sier for ente gang , ja jeg skal vere mer nøyaktig og prøve å få med alle detaljer heretter.

Lenke til kommentar

jeg har liksom ikke helt troen på at den raskeste AMD skal tillsvare raskeste Intel... for hvis AMD's 2.13 skal tillsvare en Intel Pentium 3.2.... det virker i alle fall som at AMD ligger et "lite" hakk bak...... men det er jo bare sånn jeg ser det. og ja jeg veit pris forskjellen er STOR :)

 

En AMD XP3200 2,2Ghz tilsvarer faktisk en Intel Pentium 4 3,2GHz. Det er derfor den heter XP3200 (AMD har en annen måte å utnytte GHz'ene på).

 

Prisforskjellen er over 3000 kroner på Komplett, og da er det ikke tvil om at du får mer ytelse for pengene om du velger AMD. Hvis du skal overklokke, kan det være at Pentium 4 er bedre skikket til det, men får du overklokket så mye at det er verdt 3000 kroner?

 

Alle gamle myter om at AMD blir varmere, er ustabilt og lignende er ikke lenger sant. Hva som derimot er sant, er at Pentium 4 visstnok skal være bedre om du driver med tunge applikasjoner som videoredigering og lignende. Jeg har imidlertid en AMD XP1800 som jeg kjører semiproff redigering på, og er storfornøyd med det.

Lenke til kommentar
Kjøp AMD billigast og best. Mye mer for penga

 

Du har sikkert prøvd begge?

Eller er du bare en drittunge som mener det pappa kjøpte til deg er best i verden, :o for det sier pappa.

 

Spøk til side jeg har hatt endel Amd system etterhvert 1800+ ,2stk 2500+,

2600+. Alle bra systemer 2 av dem har jeg enda,men når det er snakk om soliditet og stabillitet har de ingenting å stille opp mot Intel maskinen min som er dønn stabil.

Amd er billig ,men du får det du betaler for. :D

Lenke til kommentar

Problemet i sånne diskusjoner er som regel at det finns noen som ikke er istand til å innse at det finns noe bedre en det de selv har

 

Sånn som deg? :-) Jeg mener AMD XP serien gir mer for penga, enn Pentium 4 for oss som ikke gidder å bruke tid på 5% mer ytelse ved overklokking, men ser ikke ut som du ser dette, ettersom din favorisering av Pentium 4 hindrer deg i å se så langt. Derimot ser jeg at Pentium 4 har bedre overklokkingspotensiale enn AMD, og at man her kanskje får mer for penga om man velger Pentium 4 (har ikke testet overklokking på noen av disse CPU'ene).

 

Bare å innse det, noen mener XP er best, andre mener Pentium 4 er best, og begge leirer står på sitt.

Lenke til kommentar

jeg har liksom ikke helt troen på at den raskeste AMD skal tillsvare raskeste Intel... for hvis AMD's 2.13 skal tillsvare en Intel Pentium 3.2.... det virker i alle fall som at AMD ligger et "lite" hakk bak...... men det er jo bare sånn jeg ser det. og ja jeg veit pris forskjellen er STOR :)

 

En AMD XP3200 2,2Ghz tilsvarer faktisk en Intel Pentium 4 3,2GHz. Det er derfor den heter XP3200 (AMD har en annen måte å utnytte GHz'ene på).

 

Prisforskjellen er over 3000 kroner på Komplett, og da er det ikke tvil om at du får mer ytelse for pengene om du velger AMD. Hvis du skal overklokke, kan det være at Pentium 4 er bedre skikket til det, men får du overklokket så mye at det er verdt 3000 kroner?

 

Alle gamle myter om at AMD blir varmere, er ustabilt og lignende er ikke lenger sant. Hva som derimot er sant, er at Pentium 4 visstnok skal være bedre om du driver med tunge applikasjoner som videoredigering og lignende. Jeg har imidlertid en AMD XP1800 som jeg kjører semiproff redigering på, og er storfornøyd med det.

 

Jeg er enig med deg i det meste du skriver her ,utenom en sak en xp3200 tilsvarer ikke en 3,2 les tester,der blir den slått av både 3,0 og 3,2 ja sågar i enkelttester av 2,6.

Vil si den tilsvarer noe mellom 2,8 og 3,0 i totalen.

Ja jeg vet det blir bråk

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg i det meste du skriver her ,utenom en sak en xp3200 tilsvarer ikke en 3,2 les tester,der blir den slått av både 3,0 og 3,2 ja sågar i enkelttester av 2,6.

Vil si den tilsvarer noe mellom 2,8 og 3,0 i totalen.

Ja jeg vet det blir bråk

 

Skal ikke prøve å motbevise dette, men tradisjonelt har det vært slik at f.eks XP2500+ skulle ha minst like god ytelse som en Pentium 4 2,5GHz. Rart om AMD plutselig skulle gå vekk fra denne standarden.

 

Har etterhvert sluttet å tro på tester, uansett om de favoriserer AMD eller Intel... for det er få tester som er 100% ærlige, og det kommer veldig ann på hvilke programmer de bruker for å teste maskinene. Jeg er sikker på at det der ute er tester som også drar frem XP3200 som en klar vinner over Pentium 4 3,2GHz uten at jeg gidder å bry meg om det.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg i det meste du skriver her ,utenom en sak en xp3200 tilsvarer ikke en 3,2 les tester,der blir den slått av både 3,0 og 3,2 ja sågar i enkelttester av 2,6.

Vil si den tilsvarer noe mellom 2,8 og 3,0 i totalen.

Ja jeg vet det blir bråk

 

Skal ikke prøve å motbevise dette, men tradisjonelt har det vært slik at f.eks XP2500+ skulle ha minst like god ytelse som en Pentium 4 2,5GHz. Rart om AMD plutselig skulle gå vekk fra denne standarden.

 

Har etterhvert sluttet å tro på tester, uansett om de favoriserer AMD eller Intel... for det er få tester som er 100% ærlige, og det kommer veldig ann på hvilke programmer de bruker for å teste maskinene. Jeg er sikker på at det der ute er tester som også drar frem XP3200 som en klar vinner over Pentium 4 3,2GHz uten at jeg gidder å bry meg om det.

 

Ja du har rett , men det var før Intel kom med 800mhz.

 

se HER

Lenke til kommentar
En AMD XP3200 2,2Ghz tilsvarer faktisk en Intel Pentium 4 3,2GHz. Det er derfor den heter XP3200 (AMD har en annen måte å utnytte GHz'ene på).

AMD's pr rating er for å sammenligne athlon XP med de gamle t-birdene. En xp 3200 er sammenlignbar med en gammel t-bird på 3.2GHz.

 

Ja og de stemmer ganske godt med Intel sine P4 med 533 men ikke med 800mhz

Lenke til kommentar

La amd kjøre sitt eget løp.

Jeg kommer iallefall aldri til å kjøpe amd mer.

Har hatt t-bird 800MHz, duron 1.3GHz, xp 1600 og xp 2200.

 

 

( 1280x1024/32bit/60Hz

(

 

Pleier alltid å ha på pc'n 4-5 dager i strekk. Husker ikke hvorfor jeg slo den av for 4 dager siden.

Det er aldri varmt på rommet mitt. Faktisk så må jeg skru opp varmen i varmekablene for at jeg ikke skal fryse.

 

PS! det siste avsnittet her var myntet på han som sa at intel var kombi cpu/varmovn

Lenke til kommentar
btw ta en SiSoft Sandra test da 3ghz pentium vs 2.5ghz amd :D

Tror Intel banker der forøvrig, på grunn av at sisoft sandra liker HT.

Noe AMD ikke har.

 

Må man slå av HT i P4 for at det skal bli rettferdig?

Såklart man bruker alle fordeler en prosessor har når man tester. Ellers blir det jo bare helt bak mål å sammenligne 2 prosessorer... :shrug:

Lenke til kommentar
Fordelen med Intel er at du har både varmeovn og prosessor i et. [...]

 

La ikke merke til den jeg :roll:

Trodde du misforsto meg på mitt forrige innlegg.

btw ta en SiSoft Sandra test da 3ghz pentium vs 2.5ghz amd :D

Tror Intel banker der forøvrig, på grunn av at sisoft sandra liker HT.

Noe AMD ikke har.

 

Må man slå av HT i P4 for at det skal bli rettferdig?

Såklart man bruker alle fordeler en prosessor har når man tester. Ellers blir det jo bare helt bak mål å sammenligne 2 prosessorer... :shrug:

Poenget var at HT ikke virker likt på alt.

Man kan godt sjekke opp mot sisoft sandra, det er ikke det. Men det krever optimaliseringer i de fleste spill og programmer for å få noen som helst bruk for HT. Jeg ser på sisoft sandra som et dårlig sammenligningsverktøy når det kommer til P4 med HT. Av den grunnen av at andre applikasjoner trenger støtte for dette.

 

Det er ingen bakdel med HT, men personlig så syns jeg at man burde teste CPU'er med HT i andre programmer enn sisoft sandra.

Lenke til kommentar
La amd kjøre sitt eget løp.

Jeg kommer iallefall aldri til å kjøpe amd mer.

Har hatt t-bird 800MHz, duron 1.3GHz, xp 1600 og xp 2200.

 

Du sier ingenting om hvorfor. Det kunne jo vært greit å vite.

 

( 1280x1024/32bit/60Hz

(

 

Eh... javel. Og så?....

 

Pleier alltid å ha på pc'n 4-5 dager i strekk. Husker ikke hvorfor jeg slo den av for 4 dager siden.

 

Interessant info... :roll:

 

Det er aldri varmt på rommet mitt. Faktisk så må jeg skru opp varmen i varmekablene for at jeg ikke skal fryse.

 

Jeg har en AMD XP1800+ (som er regnet som en av de varmeste XP CPU'ene har jeg blitt fortalt). Jeg må også sette på varmovnen på rommet mitt for at jeg ikke skal fryse, selv om jeg har datamaskinen på 24/7. Usaklig kommentar... det kommer jo ann på hvor varmt det er ute, hvor stort rommet ditt er, om du har noen som bor under/over osv... osv...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...