Gå til innhold

AMD eller Intel? (pentium)


Vicviper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og tro meg en xp 2500+ klokket til 2,4 slår ikke en p4 3,0.

 

Dette er jeg litt usikker på..

Jeg foreslår at vi blir enige om noen bechmarks, og kjører disse. Du med din P4C 3.0Ghz, og jeg klokker min XP2500+ til 2.4Ghz. Vi har jo begge "likt" skjermkort, så om vi bare blir enige om en hastighet vi skal kjøre på det kan vi få sammeliknet scores, og se hvem som trekker det lengste strået.

 

Aquamark, 3dmark, prime, super-pi osv.

 

Er du med? :)

Lenke til kommentar
og tro meg en xp 2500+ klokket til 2,4 slår ikke en p4 3,0.

 

Dette er jeg litt usikker på..

Jeg foreslår at vi blir enige om noen bechmarks, og kjører disse. Du med din P4C 3.0Ghz, og jeg klokker min XP2500+ til 2.4Ghz. Vi har jo begge "likt" skjermkort, så om vi bare blir enige om en hastighet vi skal kjøre på det kan vi få sammeliknet scores, og se hvem som trekker det lengste strået.

 

Aquamark, 3dmark, prime, super-pi osv.

 

Er du med? :)

 

Tja ser ikke vitsen men det er bare å prøve det , du har jo lavere score i siggen allerede og da kjører du 2616 , hvordan mener du de skal bli bedre ved å klokke ned til 2400

Lenke til kommentar
og tro meg en xp 2500+ klokket til 2,4 slår ikke en p4 3,0.

 

Dette er jeg litt usikker på..

Jeg foreslår at vi blir enige om noen bechmarks, og kjører disse. Du med din P4C 3.0Ghz, og jeg klokker min XP2500+ til 2.4Ghz. Vi har jo begge "likt" skjermkort, så om vi bare blir enige om en hastighet vi skal kjøre på det kan vi få sammeliknet scores, og se hvem som trekker det lengste strået.

 

Aquamark, 3dmark, prime, super-pi osv.

 

Er du med? :)

 

Tja ser ikke vitsen men det er bare å prøve det , du har jo lavere score i siggen allerede og da kjører du 2616 , hvordan mener du de skal bli bedre ved å klokke ned til 2400

 

Lavere score???

 

Hva har det med saken å gjøre? Du kjørte ikke 3.0Ghz når du rundet 22k ..gjorde du vel?

 

Din påstand var at en P4C 3.0Ghz hadde bedre ytelse enn en XP2500+ @ 2.4Ghz, og at du slår meg i 3dmark01 når du kjører ~3.7Ghz og har bedre klokk på skjermkortet har _ingenting_ med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
og tro meg en xp 2500+ klokket til 2,4 slår ikke en p4 3,0.

 

Dette er jeg litt usikker på..

Jeg foreslår at vi blir enige om noen bechmarks, og kjører disse. Du med din P4C 3.0Ghz, og jeg klokker min XP2500+ til 2.4Ghz. Vi har jo begge "likt" skjermkort, så om vi bare blir enige om en hastighet vi skal kjøre på det kan vi få sammeliknet scores, og se hvem som trekker det lengste strået.

 

Aquamark, 3dmark, prime, super-pi osv.

 

Er du med? :)

 

Tja ser ikke vitsen men det er bare å prøve det , du har jo lavere score i siggen allerede og da kjører du 2616 , hvordan mener du de skal bli bedre ved å klokke ned til 2400

 

Lavere score???

 

Hva har det med saken å gjøre? Du kjørte ikke 3.0Ghz når du rundet 22k ..gjorde du vel?

 

Din påstand var at en P4C 3.0Ghz hadde bedre ytelse enn en XP2500+ @ 2.4Ghz, og at du slår meg i 3dmark01 når du kjører ~3.7Ghz og har bedre klokk på skjermkortet har _ingenting_ med saken å gjøre.

 

 

Nei det er ikke min påstand, jeg skrev som du selv har sitert "og tro meg en 2500 klokket til 2400 slår ikke en P4 3,0" Det er selvfølgelig at den også er klokket, det vet jo selv du at en 2500+ klokket til 2400 vil vel tilsvart en xp 3500+ og når det er en xp 3000+ som er ment å konkurere med en std 3,0 så sier det seg selv.

Trodde ikke at de som var med i denne diskusjonen ikke skjønte det.

Og det tror jeg fortsatt ikke, men at du velger å lete etter muligheter for å vri på det er en annen sak. Så jeg registrerer dette og skal prøve og spesifisere alt jeg sier så alle forstår.

Du får jo en trabant til å slå en bmw bare du setter stor nok motor i den :o

Lenke til kommentar
Om jeg er med eller ikke vet jeg ikke men jeg skjønte det slik foreman gjorde at en 2.4GHz barton ikke ville slå en 3.0 GHz P4.

Det var jo det du skrev.

 

Ja, det stemmer at jeg skrev det, men tok det som gitt at når man snakker om klokking så snakker man om klokking av begge.

Men det er som sagt greit jeg skal spesifisere for dere heretter.

Det sier seg jo selv da det samme vil skje om jeg klokker min 2,4 til 3,5 og lar min 3,0 sta på dette, det er jo så innlysende at alle som har den minste peiling på data må se det, men men

Lenke til kommentar
Om jeg er med eller ikke vet jeg ikke men jeg skjønte det slik foreman gjorde at en 2.4GHz barton ikke ville slå en 3.0 GHz P4.

Det var jo det du skrev.

 

Ja, det stemmer at jeg skrev det, men tok det som gitt at når man snakker om klokking så snakker man om klokking av begge.

Men det er som sagt greit jeg skal spesifisere for dere heretter.

Det sier seg jo selv da det samme vil skje om jeg klokker min 2,4 til 3,5 og lar min 3,0 sta på dette, det er jo så innlysende at alle som har den minste peiling på data må se det, men men

 

Vel det var ikke innlysende for oss så vi har da ikke det minste peiling.

Du kan jo neste gang skrive at en overklokket 2500+ ikke slår en overklokket P4 3.0.

Husk at det er endel folk med lite peiling på dette forumet! :wink:

Lenke til kommentar
Somm sagt jeg skal spesifisere heretter :wink:

Hadde det vert en uten peil som tok opp dette så var det greit , men her er det en av de ivrigste klokkerne som gjør det, da minner det heller om kverulering :wink: :wink:

 

Jeg skal ha meg frabedt å bli kalt en kverulant når det er du selv som har gjort en feil. Du får lære deg til å skrive det du mener. Hvordan i hel**** kan jeg vite at du snakker om en overklokket P4 3.0C når du ikke skriver det.

Lenke til kommentar
Somm sagt jeg skal spesifisere heretter :wink:

Hadde det vert en uten peil som tok opp dette så var det greit , men her er det en av de ivrigste klokkerne som gjør det, da minner det heller om kverulering :wink: :wink:

 

Jeg skal ha meg frabedt å bli kalt en kverulant når det er du selv som har gjort en feil. Du får lære deg til å skrive det du mener. Hvordan i hel**** kan jeg vite at du snakker om en overklokket P4 3.0C når du ikke skriver det.

 

Vel det er mitt syn på saken, og som sagt du er en av dem på forumet som har peiling på dette og skulle enkelt og greit forstå hva som mentes, var det tvil kunne du spørre. Istedenfor valgte du å legge dette ut som en utfordring for endelig å kunne få bevist at du "slo " en P4.

Hadde jeg hatt en xp 3000 (som skal tillsvare P4 3,0) hadde neppe denne kommet og da hadde du/dere sikkert "forstått " hva jeg mente.

Lenke til kommentar

Fælt så dere maser om et lite filleprinsipp da..

 

og tro meg en xp 2500+ klokket til 2,4 slår ikke en p4 3,0.

 

(Sitat ifra Snekker`n)

 

Imo så har snekker`n (f... ` ) ikke sagt noe om overklokking og jeg støtter formann her , men hvorfor bry seg?

 

Har lyst på en P4C selv ,men bytter ikke ut min XP2500+. Eller egentlig så selges den idag og da blir det XP2400+ ,men det er ikke verdt og bytte

Lenke til kommentar
Fælt så dere maser om et lite filleprinsipp da..

 

og tro meg en xp 2500+ klokket til 2,4 slår ikke en p4 3,0.

 

(Sitat ifra Snekker`n)

 

Imo så har snekker`n (f... ` ) ikke sagt noe om overklokking og jeg støtter formann her , men hvorfor bry seg?

 

Har lyst på en P4C selv ,men bytter ikke ut min XP2500+. Eller egentlig så selges den idag og da blir det XP2400+ ,men det er ikke verdt og bytte

 

Vel jeg har sagt det 4 ganger, men kan godt si det den femte, jeg skal spesifisere nøye heretter, så får vi håpe dere er like nøye i alle deres innlegg og også passer på i andre innlegg her på forumet og ikke bare "tilfeldigvis" i en amd/intel diskusjon :grumpy:

Lenke til kommentar
...

jeg har hørt mye om de nye Intel Pentium cpuene og at de virker bedre enn amd fordi at den "lurer" pc'n til å tro at den har 2 cpuer i stede for 1. virker som en ganse bra deal hvis dette er riktig da. har også sett at prisen på Intel er dobbelt så mye som amd...

 

Nå er jo dette litt korrekt. P4 har noen CPU'er som har HT (HyperThreading) funksjonen. Da vil man få fordelene med å ha 2 prosessorer med å bare bruke en. Dette er noe som er på noen av P4 modellene, og det er også på AMD's nyeste prosessorserier Athlon 64, Athlon 64 FX, Opteron 1xx og Opteron 2xx. De sistnevnte har nå også fått SSE2 støtten som P4 så lenge har hatt.

 

Så til ditt budsjett kan du ikke kjøpe P4, det er faktisk ikke mulig. Da må du minst opp rundt 500 kroner til for å få noe i det hele tatt.

 

Som endel har foreslått vil også jeg anbefale deg en XP2500+ med et nForce2 basert hovedkort, Abit NF7 eller ASUS A7N8X Deluxe ville jeg ha valgt.

 

Du kan jo også vurdere hvorvidt du ønsker en prosessor med Barton kjerne eller med Thoroughbred kjerne, forskjellen bare størrelsen på L2 cachen, som er henholdsvis 512KB hos Barton, og 256 hos Thoroughbred. En XP2500+ (barton) kjører med en klokkehastighet på 1833MHz og en XP2600+ (thoroughbred) kjører på 2083MHz. Og ytelsen med ekstra cache minne er ikke så stor som høyere klokkehastighet. Nå får man også XP2600+ med barton kjerne.

 

Du finner nok det du vil ha.

 

BTW. har ingenting mot P4, og kunne godt tenke meg et P4 system, om jeg bare hadde hatt penger til det.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Nå er jo dette litt korrekt. P4 har noen CPU'er som har HT (HyperThreading) funksjonen. Da vil man få fordelene med å ha 2 prosessorer med å bare bruke en. Dette er noe som er på noen av P4 modellene, og det er også på AMD's nyeste prosessorserier Athlon 64, Athlon 64 FX, Opteron 1xx og Opteron 2xx. De sistnevnte har nå også fått SSE2 støtten som P4 så lenge har hatt.

-Chief-

 

HypeThreading på AMD cpu-er ?

Nei.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...