Gå til innhold

Forza 5


Coastkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med ratt støtten til Xbox One og Forza 5 om dagen?

 

Jeg oppdaterer denne siden 100 ganger hver dag i håp om at den skal komme inn: https://www.komplett.no/mad-catz-ffb-wheel/809581

Det står 30.juli, men det er nok en safety-dato da de allerede har begynt å rulle ut på andre siden av dammen.

 

Har lest mangfoldige reviews om dette rattet og det får gode kritikker.

 

Det coole er at man kan justere svingradiusen på det etter hvilken bil man kjører. F.eks om man kjører en Formel1 med liten radius kontra drifting hvor man gjerne vil snurre noen runder på det. Tror det er helt opp til 900 grader. (Vet at det ikke er noen revulosjon ja, men det var en kommentar her tidligere på at dette ikke gikk :) )

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å kjøre med kontroller. Jeg kjører som Hollywood skuespilllere på 50-60 tallet hvor de satt i en stasjonær bil med "kjørefilmen" som backdrop, mye venstre til høyre og vice versa vridning av rattet, Er det mulig å justere kontrolleren til å ikke respondere så "lineært" på "rattutslaget"?

 

Jeg bruker også kontroller, og har tunet en god del biler for kontroller om du vil prøve. Om du tuner selv kan du forsøke justere caster ned til mellom 4 og 5 og justere antirollbars mykere/stivere og få en bedre "turn in" med kontroller.

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det med ratt støtten til Xbox One og Forza 5 om dagen?

 

Jeg oppdaterer denne siden 100 ganger hver dag i håp om at den skal komme inn: https://www.komplett.no/mad-catz-ffb-wheel/809581

Det står 30.juli, men det er nok en safety-dato da de allerede har begynt å rulle ut på andre siden av dammen.

 

Har lest mangfoldige reviews om dette rattet og det får gode kritikker.

 

Det coole er at man kan justere svingradiusen på det etter hvilken bil man kjører. F.eks om man kjører en Formel1 med liten radius kontra drifting hvor man gjerne vil snurre noen runder på det. Tror det er helt opp til 900 grader. (Vet at det ikke er noen revulosjon ja, men det var en kommentar her tidligere på at dette ikke gikk :) )

 

 

Interessant, men kan dette rattet også brukes på PC?

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er det med ratt støtten til Xbox One og Forza 5 om dagen?

 

Jeg oppdaterer denne siden 100 ganger hver dag i håp om at den skal komme inn: https://www.komplett.no/mad-catz-ffb-wheel/809581

Det står 30.juli, men det er nok en safety-dato da de allerede har begynt å rulle ut på andre siden av dammen.

 

Har lest mangfoldige reviews om dette rattet og det får gode kritikker.

 

Det coole er at man kan justere svingradiusen på det etter hvilken bil man kjører. F.eks om man kjører en Formel1 med liten radius kontra drifting hvor man gjerne vil snurre noen runder på det. Tror det er helt opp til 900 grader. (Vet at det ikke er noen revulosjon ja, men det var en kommentar her tidligere på at dette ikke gikk :) )

 

 

Interessant, men kan dette rattet også brukes på PC?

 

Nei. Det er jeg 99% sikker på at det ikke er.

Det er det som er så deilig synes jeg, men da formodligen ikke du - Det er produsert og dedikert til Forza5/XboxOne og skulle kommet samtidig, men ble delayed. Nå er det ute :)

 

Her kan du lese litt mer om det: http://store.madcatz.com/categories/specialty-controllers-category/Mad-Catz-Pro-Racing-Force-Feedback-Wheel-and-Pedals-for-Xbox-One.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Største problemet med det rattet er at det er latterlig dyrt mtp at det mangler en pedal og gir stikke. Jeg har alltid sittet med inntrykket av at Madcatz produserer billige tredjeparts plastløsninger for omtrent samtlige dupedingser som er der ute, og da bla opp penger til et ratt som er dyrere enn G27 synes jeg bare virker risikabelt og idiotisk, spesielt om man har det siste :p

Lenke til kommentar

Største problemet med det rattet er at det er latterlig dyrt mtp at det mangler en pedal og gir stikke. Jeg har alltid sittet med inntrykket av at Madcatz produserer billige tredjeparts plastløsninger for omtrent samtlige dupedingser som er der ute, og da bla opp penger til et ratt som er dyrere enn G27 synes jeg bare virker risikabelt og idiotisk, spesielt om man har det siste :p

 

Var noe av det jeg også tenkte, og hvis det i tillegg bare støtter Xbox One, så føler jeg prisen er i det stiveste laget, burde nå hvertfall ha støtte for PC også syns jeg.

Lenke til kommentar

Største problemet med det rattet er at det er latterlig dyrt mtp at det mangler en pedal og gir stikke. Jeg har alltid sittet med inntrykket av at Madcatz produserer billige tredjeparts plastløsninger for omtrent samtlige dupedingser som er der ute, og da bla opp penger til et ratt som er dyrere enn G27 synes jeg bare virker risikabelt og idiotisk, spesielt om man har det siste :p

Det er helt sant det du sier.

 

Men når jeg snakker her, er det kun snakk om One, og da er dette det eneste som funker, ennå.

 

Er helt enig i at G27 er meget godt. Det er maaange år siden jeg testet det for første gang, men det holder fremdeles stand i likheten med Thrustmaster og et annet som jeg ikke husker navnet på.

 

Det skal også sies at dette rattet får meget positive kritikker på nettopp dette med kvalitet, at det ikke føles som no billigmøkk, så vi får bare se når det kommer.

Kan ihvertfall garantere at jeg kommer med en liten og enkel anmeldelse her :)

Lenke til kommentar

Etter nylig og ha sett igjennom de gamle Fast and Furious filmene ble jeg litt inspirert og bestemte meg for å gjenskape noen av de gamle klassikerne fra barndommen. Håper dere liker dem! :)

 

Om noen ønsker og bruke designene kan de finnes ved og søke på gamertaget, nVerdict.

 

 

Bra jobba :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har rått å anbefale? Ser Thrustmaster og Mad Catz har kommet med ratt til Xbone, men vi snakker 3000+, noe jeg syns er dyrt for ratt fra disse merkene. (Lest mye dårlig om tidligere ratt fra begge firmaer).

Også lest at det det fins et ratt fra Fanatec som fungerer på Xbone, men krever visst litt innsats.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Noen som har rått å anbefale? Ser Thrustmaster og Mad Catz har kommet med ratt til Xbone, men vi snakker 3000+, noe jeg syns er dyrt for ratt fra disse merkene. (Lest mye dårlig om tidligere ratt fra begge firmaer).

Også lest at det det fins et ratt fra Fanatec som fungerer på Xbone, men krever visst litt innsats.

Grrr.....det (Mad Catz) har ikke kommet ennå nei, men tilfeldigvis - sjekk datoen på denne linken:

https://www.komplett.no/mad-catz-ffb-wheel/809581

 

Jeg har naturligvis forhåndsbestilt og fått æren av å oppleve den ene utsettelsen etter den andre :huh:

 

Om Thrustmaster og har et ratt til One, hvilket jeg ikke visste, er jeg også veldig interessert i å høre hva dere synes om det, de som har fått brukt det.

Om det blir en utsettelse til på Mad Catz nå, hvilket det naturligvis blir ut ifra linken jeg la ved - kansellerer jeg og bestiller Thrustmaster istedet. Om reviewsene er over the top naturligvis.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Ser jo unektelig bra ut, men usikker på hva du får for pengene kvalitetsmessig.

Håper Fanatec får til noe bra snart. Ønsker manuell giring (stick-shift) :p

 

Ser også Thrustmaster har et relativt billig sett til ca. 1000 kroner. Uten force feedback dog. Er rundt 1000-1500 jeg har sett Thrustmaster og Mad Catz operere med før når det kommer til ratt. Med over 3000 kroner ligger de på Fanatec-nivå, så kvaliteten bør være god!

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Ser jo unektelig bra ut, men usikker på hva du får for pengene kvalitetsmessig.

Håper Fanatec får til noe bra snart. Ønsker manuell giring (stick-shift) :p

 

Ser også Thrustmaster har et relativt billig sett til ca. 1000 kroner. Uten force feedback dog. Er rundt 1000-1500 jeg har sett Thrustmaster og Mad Catz operere med før når det kommer til ratt. Med over 3000 kroner ligger de på Fanatec-nivå, så kvaliteten bør være god!

Ikke kjøp et ratt til 1000-1500kr om du vil ha noe som varer.

Jeg kjøper det gjerne det dyreste som finnes, vel og merke om det får veldig gode kritikker også. Når det ikke skiller mer enn et par tusinger mellom topprattene og billigratta er saken enkel her ihvertfall.

 

et ratt skal kunne herjes litt med når gutta krutt kommer i helgene med 6-pack under armen.

og force feedback er et must(:

Lenke til kommentar

Datoen på Mad Catz er fremdeles 5/8 (ubekreftet) og kundeservice vet ingenting...er lei av å vente! :)

 

Dette rattet er jo også kompatibelt med One, men leser en del eldre anmeldelser som sier at det har en del barnesykdommer. Dette står også godt beskrevet i den ene anmeldelsen i følgende link: https://www.komplett.no/thrustmaster-tx-racing-wheel/795922#!tab:reviews

 

Noen som har brukt dette og har noe å si om det?

Er pedalene irriterende dårlige eller går det greit..?

 

Takk for svar

 

Edit: Pedalene ER helt rævva...kan man se med et halvt øye..http://www.youtube.com/watch?v=1FxhsZj3FCc

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jepp, mange negative folk som har sett en youtube video med veldig dårlig lyd, uten å selv ha testet det...

Ikke uvanlig med slik negativitet i gaming miljøet før noe nytt kommer ut.

 

Jeg har fremdeles troa på dette rattet, men om det viser seg å være elendig returnerer jeg det...om det noensinne kommer hit da..

 

Jekla synd pedalene til Thrustmaster er så elendige....ser heller ikke ut til at pedalene er kompatible med playseat evolution, så da har man kanskje ikke noe annet valg enn Mad Catz..(?)...Det tar vel sikkert veldig lang tid før Fanatec kommer med et kompatibelt ratt..

Lenke til kommentar

 

Datoen på Mad Catz er fremdeles 5/8 (ubekreftet) og kundeservice vet ingenting...er lei av å vente! :)

 

 

Vel, nå er det 8. august og bekreftet dato.

Det er i morgen det.

 

 

Jepp :)

 

Jeg skal ikke lese flere stygge eller forhåndsdømmende kommentarer om det før jeg har fått testet det selv :)

 

Om Komplett gjør jobben sin på lageret vil man kanskje rattet i begynnelsen av neste uke, hvilket vil si at jeg kan rive plastikken av Forza5 som har ligget i en skuff i halvannen måned :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...