Gå til innhold

Nettbutikk røpet prisen på neste GeForce GTX Titan


Anbefalte innlegg

"Slett ikke urealistisk". Dra til helvete. 8000,- (+) for et grafikkort -- "slett ikke urealistisk"? Jesus...denne kulturen til priser fra nVidia er helt idiotisk, og at dere også sluker den er enda verre.

 

Før AMD lanserte 290 og 290X så kostet Titan hele 8000,- og GTX 780 5000,-. Så klarte AMD å lansere et kort, R9 290, for 3500,-, samme prisklasse som GTX 770, men med ytelse ikke langt unna en TITAN. Og det er ikke fordi AMD er spesielt snille. Det er fordi de er RASJONELLE, TENKENDE MENNESKER MED LITT VETT I HJERNEN.

 

"Bedre drivere" (som dessuten er mer uviktig, nå som AMD har lansert sykt mange gode driveroppdateringer og frame-pacing løsninger de siste måneden), er faen meg ikke argument nok for at jeg må betale 80% mer for et nVidia kort for tilsvarende ytelse som et AMD kort (da refererer jeg for eks. til Sapphires versjon av R9 290, som både har lav temperatur og støy).

 

Sukk. Titan er ikke ett kort ment for spill, men ett utregningkort. Har aldri vært meningen at det skal konkurere med 290(x). Skal du sammenligne priser gjør du det med 780 og 780 ti. Og 290x koster ca 5k for tiden med brukbar kjøler.

 

Dessuten, hvis nVidia selger kort med de prisene de er, hvorfor er du urasjonelle som får så mye profitt som mulig ut av kortene? Du får dra til nord korea med de forretningsmodellene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er for så vidt helt greit at NVIDIA tar litt ekstra pris når de tilbyr de kraftigste enkelt-GPU kortene på markedet, og at entusiastkort som Titan koster noen kroner ekstra er også å forvente. Men at prisene skal stige med et par hundrelapper for hver nye modell liker jeg ikke, er jo bare et spørsmål om tid før NVIDIA legger lista enda høyere og sånn fortsetter det jo i det uendelige.

Ja, jeg husker godt at amd fikk tyn da 7970 ble lansert. Kostet rundt 4000.

Lenke til kommentar

La Menthe:

BS. BF4 kjører med godt over 60-70 FPS med en 280X til 2500,-. Og med Mantle-støtte vil det nok gå opp på 100 FPS.

 

Du forventer 40% increase i ytelse? Det sier vel litt om kunnskapen din.

 

Ble litt rot med sitering her...

 

60-70 opp til 100 fps blir er hele 166% ~ 143% ytelse (eller økning på 43-66%).

 

Men lurer på om La Menthe henviser til http://www.sweclockers.com/nyhet/18120-amd-mantle-upp-till-45-procent-snabbare-an-directx-i-battlefield-4

 

Men gjelder ikke dette AMD APU?

 

Redigert: Men dette finner vi jo mer ut av de nærmeste dagene... Ifølge Johan Andersson (DICE) skal mantle være klart iløpet av januar.

 

http://twitter.com/repi/status/427944181823438848

 

http://www.sweclockers.com/nyhet/18236-amd-mantle-for-bf4-redo-innan-manadsskiftet

 

Redigert2: ...ja jeg vet det finnes andre spill enn BF4 :p Men det er bare det jeg spiller for tia.

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Jeg fikk meg Zotac GTX 770 Amp edition, det måler seg opp i mot storebroren GTX 780 og det koster knappe 3000,- kroner.

Hvis man har ingen planer om å overklokke eller endre kjøling selv, så er det klart penger å spare å kjøpe ferdig overklokket kort fra fabrikk som makser ytelsen kjernen klarer å levere..

Lenke til kommentar

 

Er for så vidt helt greit at NVIDIA tar litt ekstra pris når de tilbyr de kraftigste enkelt-GPU kortene på markedet, og at entusiastkort som Titan koster noen kroner ekstra er også å forvente. Men at prisene skal stige med et par hundrelapper for hver nye modell liker jeg ikke, er jo bare et spørsmål om tid før NVIDIA legger lista enda høyere og sånn fortsetter det jo i det uendelige.

Ja, jeg husker godt at amd fikk tyn da 7970 ble lansert. Kostet rundt 4000.

 

 

Tidelig 2012 kostet det ca 4600kr!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

ho de hek gidde å betala 16 000 kr for 2 stk skjermkort lol. Idiotskap. INGEN spill drar nytte av slik kraft uansett. Om maks 2 år vil et enkeltkort til 2-3 000 være kraftigere også . men men. gogo geeks :p

BF4 drar nytte av slik kraft. Crysis 3 gjør også det. FarCry 3 også.

 

Ikke alle som har full HD tv som monitor, andre har skikkelige saker ;)

BS. BF4 kjører med godt over 60-70 FPS med en 280X til 2500,-. Og med Mantle-støtte vil det nok gå opp på 100 FPS.
Mente såklart R9 290en, og ikke 280X, som er et middelsklasseskort.

Du forventer 40% increase i ytelse? Det sier vel litt om kunnskapen din.

30% Ytelse. Og Mantle gir "up to 45% increase in Battlefield 4" I følge det. Det vil si rundt om kring 30% over alt ja.

 

http://bf4central.com/2014/01/battlefield-4-runs-45-faster-amds-mantle-software/

 

Vær forsiktig med å kritisere andres kunnskaper. Det kan fort ende med at du driter deg ut selv.

Lenke til kommentar

 

 

"Slett ikke urealistisk". Dra til helvete. 8000,- (+) for et grafikkort -- "slett ikke urealistisk"? Jesus...denne kulturen til priser fra nVidia er helt idiotisk, og at dere også sluker den er enda verre.

 

Før AMD lanserte 290 og 290X så kostet Titan hele 8000,- og GTX 780 5000,-. Så klarte AMD å lansere et kort, R9 290, for 3500,-, samme prisklasse som GTX 770, men med ytelse ikke langt unna en TITAN. Og det er ikke fordi AMD er spesielt snille. Det er fordi de er RASJONELLE, TENKENDE MENNESKER MED LITT VETT I HJERNEN.

 

"Bedre drivere" (som dessuten er mer uviktig, nå som AMD har lansert sykt mange gode driveroppdateringer og frame-pacing løsninger de siste måneden), er faen meg ikke argument nok for at jeg må betale 80% mer for et nVidia kort for tilsvarende ytelse som et AMD kort (da refererer jeg for eks. til Sapphires versjon av R9 290, som både har lav temperatur og støy).

Sukk. Titan er ikke ett kort ment for spill, men ett utregningkort. Har aldri vært meningen at det skal konkurere med 290(x). Skal du sammenligne priser gjør du det med 780 og 780 ti. Og 290x koster ca 5k for tiden med brukbar kjøler.

 

Dessuten, hvis nVidia selger kort med de prisene de er, hvorfor er du urasjonelle som får så mye profitt som mulig ut av kortene? Du får dra til nord korea med de forretningsmodellene dine.

Blir litt vanskelig å diskutere politikk med en som anser et systemt basert på aksjeverdier og falske priser på produkter er en god forretningsmodell. Desto verre når kritikk av nyliberal økonomisk politikk automatisk flagres som "nordkoreansk".

 

Å lese litt Marx, hvis verk handlet nesten bare om en kritikk av kapitalismen og ikke om samfunnsstruktur, gjør enhver person en hakk smartere.

 

Og nei, jeg er en anarkist, ikke kommunist.

Lenke til kommentar

Jeg fikk meg Zotac GTX 770 Amp edition, det måler seg opp i mot storebroren GTX 780 og det koster knappe 3000,- kroner.

Hvis man har ingen planer om å overklokke eller endre kjøling selv, så er det klart penger å spare å kjøpe ferdig overklokket kort fra fabrikk som makser ytelsen kjernen klarer å levere..

 

Eller så kan man for samme prisklasse kjøpe et kort som har 4GB VRAM og ytelse på nivå med GTX 780, og i tilfeller med Mantle bedre enn GTX 780 ti.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med Mantle og skikkelig støtte for anti aliasing? Er det noe håp for at det vil støtte SGSSAA (Sparse-Grid-Super-Sampling-Anti-Aliasing) osv..? Ettersom dette tydeligvis er en helt annen API som ikke baserer seg på DirectX overhode så tar jeg det ikke for gitt at det er like enkel å få tvunget igjennom litt mer solide former for anti aliasing, eller at det nødvendigvis har støtte for de samme bildedetaljene og grafikkteknologiene rett fra startblokkene.

 

Blir jo litt som når mange skryter av ytelsetallene for diverse Valve Source spill til Linux som kjører OpenGL istedenfor DirectX når endel av grafikkdetaljene tilsynelatende virker å være fraværende, da er det jo ikke så rart at ting kjører bedre og spesielt OpenGL har det jo lenge vært uhyre vanskelig å få igjennom noen støtte for skikkelig Super-Sampling Anti Aliasing via drivere, så jeg er spent på hvordan Mantle viser seg å oppføre seg på dette området for kan det ikke tilby de samme finessene hva gjelder bildekvalitet så bryr jeg meg vell egentlig fint lite om det muliggjør for bedre og mer effektiv utnyttelse av ressursene til skjermkortet.

 

Ikke har jeg vært spesielt imponert over AMD sine drivere med tanke på det AMD optimaliserte Battlefield 4 spillet sånn i utgangspunktet heller, har venner som fremdeles sliter voldsomt med det som tilsynelatende er et memoryleak problem med AMD Catalyst ved spilling av Battlefield 4, jeg med GeForce GTX Titan har ikke opplevd noe nevneverdig med problematikk relatert til drivere overhode selv om selve klienten var pinlig dårlig i starten riktignok.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

30% Ytelse. Og Mantle gir "up to 45% increase in Battlefield 4" I følge det. Det vil si rundt om kring 30% over alt ja.

http://bf4central.com/2014/01/battlefield-4-runs-45-faster-amds-mantle-software/

 

Vær forsiktig med å kritisere andres kunnskaper. Det kan fort ende med at du driter deg ut selv.

 

Men kan jeg på nytt få kritisere prosentregningen her inne?

 

70fps + 30% =/= 100fps (det er 91).

(60fps + 30% = 78fps)

 

Blir som da VG hauset opp at KIWI ikke slo av 15 men 13 prosent (moms på frukt og grønt), da den store avisoverskriften egentlig burde være "VG kan ikke prosentregning".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Er for så vidt helt greit at NVIDIA tar litt ekstra pris når de tilbyr de kraftigste enkelt-GPU kortene på markedet, og at entusiastkort som Titan koster noen kroner ekstra er også å forvente. Men at prisene skal stige med et par hundrelapper for hver nye modell liker jeg ikke, er jo bare et spørsmål om tid før NVIDIA legger lista enda høyere og sånn fortsetter det jo i det uendelige.

Ja, jeg husker godt at amd fikk tyn da 7970 ble lansert. Kostet rundt 4000.

 

 

Tidelig 2012 kostet det ca 4600kr!

 

Ja, på det verste stemmer nok den prisen. Jeg kjøpte kortet en mnd etter lansering, og ga 4200 mener jeg å huske. Men poenget var at amd var enerådende på ytelse den perioden, og fikk voldsom tyn for prisen.

Lenke til kommentar

 

 

ho de hek gidde å betala 16 000 kr for 2 stk skjermkort lol. Idiotskap. INGEN spill drar nytte av slik kraft uansett. (...)

Jeg blir oppgitt av slike bastante kommentarer. Spiller du i 1080p trenger du ikke to Titans i SLI, men bare å oppgradere til en 2560p-skjerm gir en økning på over 70% pixler og behovet for mer regnekraft melder seg.

Trenger man 2 x titan/780/780ti for 1080p i Battlefield 4? Ja, for å komme over 120 fps hele tiden på ultra :)

 

 

Selv spiller jeg BF4 med alt på max i 2560x1440p og ligger på gode 170-ish fps med mine Titan i tri-sli, men aktiverer jeg Nvidia surround og drar spillet på max i 7680x1440 er jeg sjeldent over 50 fps.

 

Derfor blir jeg irritert av alle "forståsegpåerne" som skal belære andre om hva man trenger, og hva som er unødvendig basert på eget oppsett. I de fleste diskusjonene går det på at man ikke trenger stort mer enn ett GTX770/780 for å kjøre BF4 på ultra - og det er jo forsåvidt riktig om du spiller på 1080p og ikke tar med frames i beregningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sukk. Titan er ikke ett kort ment for spill, men ett utregningkort. Har aldri vært meningen at det skal konkurere med 290(x). Skal du sammenligne priser gjør du det med 780 og 780 ti. Og 290x koster ca 5k for tiden med brukba

 

Er egentlig litt rart at de markedsførte det så mye mot gaming. Det koster mye mer enn det smaker for gamers, og de som bruker det i jobbsammenheng vil vel heller se mot et workstation card selv om titan støtter double precision. Titan er f.eks heller ikke certified hardware for autodesk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

 

ho de hek gidde å betala 16 000 kr for 2 stk skjermkort lol. Idiotskap. INGEN spill drar nytte av slik kraft uansett. Om maks 2 år vil et enkeltkort til 2-3 000 være kraftigere også . men men. gogo geeks :p

BF4 drar nytte av slik kraft. Crysis 3 gjør også det. FarCry 3 også.

 

Ikke alle som har full HD tv som monitor, andre har skikkelige saker ;)

BS. BF4 kjører med godt over 60-70 FPS med en 280X til 2500,-. Og med Mantle-støtte vil det nok gå opp på 100 FPS.

Mente såklart R9 290en, og ikke 280X, som er et middelsklasseskort.

 

 

Du forventer 40% increase i ytelse? Det sier vel litt om kunnskapen din.

 

 

i noen tilfeller får Mantle hele 50-60% ytelse.

 

Jaja, du har jo mye kunnskap, ser jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...