Gå til innhold

Flere spill utvilere vil IKKE fjerne GFWL


Anbefalte innlegg

GFWL dør ut i juli 2014 og da vil spill som bruker GFWL ikke være spillbare lenger. Som dere ser på linken under har Joystiq vært i kontakt med alle utviklerene som har brukt GFWL på sine spill, men det er bare de færreste som faktisk vil fjerne GFWL.

 

De andre vil bare la spillene sine dø en rask død så de kan jobbe med nye prosjekter som tjener dem mer penger.

 

Discuss!

 

http://www.joystiq.com/2014/01/17/games-for-windows-live-is-dying-we-check-the-life-support-of-ga

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker som så at det kan da ikke være et kjempeprosjekt å fjerne GfWL og legge dem over på Steamworks? Når jeg ser et spill som bruker GfWL så holder jeg meg unna, selv om jeg dessverre har noen av de som ser ut til å dø ut. Tipper mange andre tenker i samme bane. De kunne sikkert tjent litt penger på disse gamle spillene bare ved å la dem bruke Steamworks i stedet. Vet i hvert fall at jeg hadde kjøpt et par av dem da.

Lenke til kommentar

Jeg tenker som så at det kan da ikke være et kjempeprosjekt å fjerne GfWL og legge dem over på Steamworks? Når jeg ser et spill som bruker GfWL så holder jeg meg unna, selv om jeg dessverre har noen av de som ser ut til å dø ut. Tipper mange andre tenker i samme bane. De kunne sikkert tjent litt penger på disse gamle spillene bare ved å la dem bruke Steamworks i stedet. Vet i hvert fall at jeg hadde kjøpt et par av dem da.

 

Steamworks er jo ikke så mye bedre da, annet enn at det nok vil holde ut noen år til. Det beste hadde vært kuttet det helt ut, så slipper vi å bekymre oss.

 

Men spilla vil vel alltids være mulig å piratkopiere ...

Lenke til kommentar

Dette viser flere ting som folk allerede har sagt:

 

1. DRM er noe dritt for den kjøpende kunde

2. Man har ingen garanti for fremtidig støtte fra produsenten

 

Det er verd å merke seg hvilke produsenter som velger å gi kundene fingeren, dette ser man også tydelig i multiplayer som er styrt av utviklerene. Man bør i så liten grad som mulig gjøre seg avhengig av utviklere/utgiver når det gjelder spill. Men det finnes kanskje ymse cracks som kan behjelpe situasjonen?

AtW


 

Jeg tenker som så at det kan da ikke være et kjempeprosjekt å fjerne GfWL og legge dem over på Steamworks? Når jeg ser et spill som bruker GfWL så holder jeg meg unna, selv om jeg dessverre har noen av de som ser ut til å dø ut. Tipper mange andre tenker i samme bane. De kunne sikkert tjent litt penger på disse gamle spillene bare ved å la dem bruke Steamworks i stedet. Vet i hvert fall at jeg hadde kjøpt et par av dem da.

 

Steamworks er jo ikke så mye bedre da, annet enn at det nok vil holde ut noen år til. Det beste hadde vært kuttet det helt ut, så slipper vi å bekymre oss.

 

Men spilla vil vel alltids være mulig å piratkopiere ...

 

 

Ja, Valve påstår at om steam legges ned så fjernes DRM via steamworks, men hvem vet, vi har ingen garanti.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ja, Valve påstår at om steam legges ned så fjernes DRM via steamworks, men hvem vet, vi har ingen garanti.

 

AtW

 

Folk sier så, men jeg har aldri sett noen kilde på at de har sagt noe sånt. Sannheten er nok at dersom Valve går dunken, så tar de spilla med seg. Så blir det opptil utgiverne å finne på noe, eller la være. Mest sannsynlig det siste.

Lenke til kommentar

Jeg tenker som så at det kan da ikke være et kjempeprosjekt å fjerne GfWL og legge dem over på Steamworks? Når jeg ser et spill som bruker GfWL så holder jeg meg unna, selv om jeg dessverre har noen av de som ser ut til å dø ut. Tipper mange andre tenker i samme bane. De kunne sikkert tjent litt penger på disse gamle spillene bare ved å la dem bruke Steamworks i stedet. Vet i hvert fall at jeg hadde kjøpt et par av dem da.

 

Grunnen til at GFWL er der til å begynne med er vel at det gjorde det letter å porte spill med online-funksjoner fra Xbox til PC da man ikke måtte skrive om mye av kodingen bak online-funksjonene (I spill med mye online-funksjon vil det da sannsynligvis være en del arbeid å gjøre, noe utviklere ikke har lyst til å gjøre med spill som er i ferd med å dø ut. Er også godt mulig at Valve krever inn penger for bruk av Steamworks.

 

Hvis man ser på titlene som utviklere velger å dropp vs. titler som de velger å oppdatere kan man se at noen utviklere som f.eks CapCom velger å kun oppdatere det de mener fortsatt blir spilt av mange nok til å være verdt de antatte utgiftene.

 

Nå skal det sies at GFWL fungerte som et signal på en dårlig port, og flere av spillene jeg ser på den lista er ganske dårlige ports. Bioshock 2, Fable III og Gears of War er vel ganske kjent for å mange problemer på PC. Det samme gjelder vel Dark Souls (selv om mye ble fikset i løpet av kort tid av mods). Arkham City slet vel med at folk mistet saves pga. GFWL. Plattformen har vært utelukkende dårlig, så å se at den blir fullstendig stengt er ikke en overraskelse.

 

Det er shit å se noen spill kommer til å dø, men godt for forbrukere å få noen tankevekkere før det virkelig smeller. Dette er langt fra så ille som det kan gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...