Gå til innhold

CES 2014: Brukte 15 måneder på å få lys i spilltastene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå må de snart se å lage "svart lys". :wee: (i hermetegn da det ikke kan være både lys og svart samtidig, men det trenger heller ikke være det på samme tid)

 

Så kan folk tenke seg ut hvordan det vil se ut. ;) (kom akkurat nå på en idé om hvordan man kunne få til det)

 

Er veldig spent om lyset er synlig i vanlig dagslys på kontoret?..

Ja, det spørs jo. Er det i nærheten av like sterkt som på K95, så er det nok null problem.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Blacklight? Strobe og røykmaskin? Diskokule? Hele drømmen min fra 90-tallet i ett tastatur? :D

Hehe, njaaa, var nå ikke akkurat det jeg tenkte på men. :p

 

Mer en fysikkspørsmål. Da tenker jeg mer på at du har en lyssensor som registrerer nøyaktig bølgelengde på et gitt punkt, og en ekstremt nøyaktig diode som kan sende lys i perfekt motfase, slik at lyset på et gitt punkt vil nøytraliseres, altså helt svart. :wee:

 

(er du i et 100 % rødt rom, og dioden sender ut tislvarende farge, bare i motfase så ville det kanskje kunne blitt observert som helt svart på et gitt punkt i rommet, så lyset er jo ikke egentlig svart, det bare kanselleres på et gitt punkt)

 

Nå er jeg ikke i det voldsomt seriøse hjørnet, men bare en mrosom tanke. Men så var det det faktum at lys ikke bare kan bli sett på som bølger, men også som partikler, som da ødelegger litt for teorien....hmm.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

...

Kult, takk for svaret.

 

Jeg tror mange overser nytte av en slik funksjon - spesielt når den er opensource. hotkey belysning avhengig av hvilken program man har på skjermen er og kan være veldig nyttig. Ikke minst under opplæring

 

Den er like jalla som an gjør den til...

Endret av GCardinal
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Blacklight? Strobe og røykmaskin? Diskokule? Hele drømmen min fra 90-tallet i ett tastatur? :D

Hehe, njaaa, var nå ikke akkurat det jeg tenkte på men. :p

 

Mer en fysikkspørsmål. Da tenker jeg mer på at du har en lyssensor som registrerer nøyaktig bølgelengde på et gitt punkt, og en ekstremt nøyaktig diode som kan sende lys i perfekt motfase, slik at lyset på et gitt punkt vil nøytraliseres, altså helt svart. :wee:

 

(er du i et 100 % rødt rom, og dioden sender ut tislvarende farge, bare i motfase så ville det kanskje kunne blitt observert som helt svart på et gitt punkt i rommet, så lyset er jo ikke egentlig svart, det bare kanselleres på et gitt punkt)

 

Nå er jeg ikke i det voldsomt seriøse hjørnet, men bare en mrosom tanke. Men så var det det faktum at lys ikke bare kan bli sett på som bølger, men også som partikler, som da ødelegger litt for teorien....hmm.

Du vil måtte registrere både amplitude og fase til den elektromagnetiske bølgen som lager lyset for å få til dette, noe som er temmelig vanskelig. Men om vi anntar at du kan dette, og så bruker en diode til for å sende ut "motlys", så dytter du ut ennå mer effekt (flere fotoner). Denne energien er nødt til å gå et sted - og med andre ord så kan du kanskje få til å lage et interferensmønster som gjør det mørkt på sensoren, men så blir det lysere et annet sted hvor lyset fra de to diodene ikke er i motfase. Med mindre du passer på at dette "et annet sted" er laget av et materiale som absorberer lyst meeeget effektivt...

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne har lys i bare bokstavene.

Det kan vel ikke være rocket sience å få alt til å lyse.

Jeg vil gjerne ha fokus på tastene, og ikke det i mellom.

Dette er kanskje fjortisutgaven, og at det kommer en "uten"

Jeg har kanskje missforstått?

 

Sier meg enig med dette. Ønsker å kunne effektivt finne taster i mørket, ikke å lyse opp hele rommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...