Gå til innhold

Kan kristne tro på the big bang teorien?


Anbefalte innlegg

 

 

en liten stjerne, ca 60 watt .. sorry, klarte ikke å dy meg :p

Det var en stor stjerne, en supernova eller en UFO siden den forsvant siden.

 

Gjeterne fikk nærkontakt med flyvende engler også står det vel.

 

 

De fikk nok kontakt med noe .. ;) Men jeg ser det liksom for meg, og uansett hvor mye jeg bruker mine meget kreative side, så ender jeg opp på fint eventyr, men vel verdt å lese for snørrungene i jula :p hvis det kan roe ned litt .. ;)

 

Litt hysterisk komisk, og slett ikke negativt at folk får seg til å tro på sånt, men likevel må man smile litt

 

 

Ja i vår verden der Guds makt ikke er til stede og vi lever og tror på det vi ser og kan føle på eller laste ned så forstår jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Faktisk står det ikke rund, det står krets...

I geometrisk sammenheng så er krets en sirkel, eller en ring.

 

Tør jeg spørre hvordan dette skal hjelpe argumentet ditt?

 

 

Rund eller oval eller Sfære, man forstår poenget ikke sant?

 

Bibelen sier sirkel? Hva er forskjellen mellom sirkel og runding?

Lenke til kommentar

 

 

 

Faktisk står det ikke rund, det står krets...

I geometrisk sammenheng så er krets en sirkel, eller en ring.

 

Tør jeg spørre hvordan dette skal hjelpe argumentet ditt?

 

 

Rund eller oval eller Sfære, man forstår poenget ikke sant?

 

Bibelen sier sirkel? Hva er forskjellen mellom sirkel og runding?

 

 

Bibelen sier vel rundt en krets, jeg ser ikke helt forskjellen mellom krets rund og sfære.

 

For de som skrev bibelen sin del så tror jeg ikke ordet Sfære var oppfunnet en gang.

 

Jeg vet at jorden ikke er perfekt rund, men det er godt nok for meg. :)

Lenke til kommentar

Bibelen sier vel rundt en krets,

Nå må du begynne å bestemme deg. Sier Bibelen at Jorden er rund, en krets, eller rundt en krets? Ikke at det har alt for mye å si, da ingen av svarene er korrekte.

 

jeg ser ikke helt forskjellen mellom krets rund og sfære.

Så du vet ikke forskjellen mellom todimensjonale former, og tredimensjonale former?

 

For de som skrev bibelen sin del så tror jeg ikke ordet Sfære var oppfunnet en gang.

Hva får deg til å tro du dette? Forøvrig kommer ordet «sfære» fra det greske ordet «σφαίρα». Så hvis grekerne klarte å beskrive en sfære med ord, hvorfor skulle ikke hebreerne ha klart det samme?

 

Du kommer bare med unnskyldninger på unnskyldninger for å ignorere det faktum at Bibelen tok feil angående Jordens form.

 

Jeg vet at jorden ikke er perfekt rund, men det er godt nok for meg. :)

Beklager å måtte skuffe, men for vitenskapen så er ikke barnespråk godt nok. Endret av O3K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bibelen sier vel rundt en krets,

Nå må du begynne å bestemme deg. Sier Bibelen at Jorden er rund, en krets, eller rundt en krets? Ikke at det har alt for mye å si, da ingen av svarene er korrekte.

 

jeg ser ikke helt forskjellen mellom krets rund og sfære.

Så du vet ikke forskjellen mellom todimensjonale former, og tredimensjonale former?

 

For de som skrev bibelen sin del så tror jeg ikke ordet Sfære var oppfunnet en gang.

Hva får deg til å tro du dette? Forøvrig kommer ordet «sfære» fra det greske ordet «σφαίρα». Så hvis grekerne klarte å beskrive en sfære med ord, hvorfor skulle ikke hebreerne ha klart det samme?

 

Du kommer bare med unnskyldninger på unnskyldninger for å ignorere det faktum at Bibelen tok feil angående Jordens form.

 

Jeg vet at jorden ikke er perfekt rund, men det er godt nok for meg. :)

Beklager å måtte skuffe, men for vitenskapen så er ikke barnespråk godt nok.

 

 

I Geometrisk sammeheng.... lol, ja de i oldtiden var nok Geometrisk utdannet... rofl

 

Selvfølgelig viste de at det var 3dimensjonalt, men det jeg tenker på er at jorden ikke er perfekt rund, men oval.

 

Uansett er dette flisespikkeri på en tid der de andre religionene trodde at jorden var flat.

 

 

Forøvrig.... http://snl.no/sf%C3%A6re%2Fkule

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

I Geometrisk sammeheng.... lol, ja de i oldtiden var nok Geometrisk utdannet... rofl

http://no.wikipedia.org/wiki/Pythagoras

http://no.wikipedia.org/wiki/Eratosthenes

Ja.

 

Selvfølgelig viste de at det var 3dimensjonalt, men det jeg tenker på er at jorden ikke er perfekt rund, men oval.

Hva har ovaler med dette å gjøre? Jeg anbefaler deg å ikke svare en hel post samtidig, men stykkevis slik som jeg gjør. For akkurat nå har jeg ikke peiling på hva du prøver å demonstrere ved å referere til ovale former.

 

Uansett er dette flisespikkeri på en tid der de andre religionene trodde at jorden var flat.

Det er ikke flisespikkeri når du påstår at Bibelen kommer med en vitenskapelig korrekt beskrivelse av Jordens form, og det viser seg at du tar feil.

 

Forøvrig: http://snl.no/krets

Endret av O3K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har mange eksempler på religiøs propaganda som sier "min hellig tekst har vitenskapelig fakta som ingen visste på den tiden". Særlig islamister er i full gang med dette da koranen liksom skal være full av "mirakuløs vitenskapelig kunnskap".

Bibelen er innblåst av Gud, og det vil si Guds ånd.

Hvilken bibel? Din nyoversatte bibel?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Vi har mange eksempler på religiøs propaganda som sier "min hellig tekst har vitenskapelig fakta som ingen visste på den tiden". Særlig islamister er i full gang med dette da koranen liksom skal være full av "mirakuløs vitenskapelig kunnskap".

Bibelen er innblåst av Gud, og det vil si Guds ånd.

Hvilken bibel? Din nyoversatte bibel?

Ja, min bibel står det innblåst og det er det som ligger nermest den greske skriften tror jeg.

Lenke til kommentar

 

I Geometrisk sammeheng.... lol, ja de i oldtiden var nok Geometrisk utdannet... rofl

http://no.wikipedia.org/wiki/Pythagoras

http://no.wikipedia.org/wiki/Eratosthenes

Ja.

 

Selvfølgelig viste de at det var 3dimensjonalt, men det jeg tenker på er at jorden ikke er perfekt rund, men oval.

Hva har ovaler med dette å gjøre? Jeg anbefaler deg å ikke svare en hel post samtidig, men stykkevis slik som jeg gjør. For akkurat nå har jeg ikke peiling på hva du prøver å demonstrere ved å referere til ovale former.

 

Uansett er dette flisespikkeri på en tid der de andre religionene trodde at jorden var flat.

Det er ikke flisespikkeri når du påstår at Bibelen kommer med en vitenskapelig korrekt beskrivelse av Jordens form, og det viser seg at du tar feil.

 

Forøvrig: http://snl.no/krets

 

Forskjell på Oldtid og Antikken vel????

 

Jeg ser det går litt i hverandre..

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Antikken

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Oldtiden

 

 

Oval, krets etc jeg husker bare at jorden ikke er perfekt rund.

 

Morsomt er det at Sfære kan bety krets... ifølge SNL :)

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Forskjell på Oldtid og Antikken vel????

Jeg ser det går litt i hverandre..

Uansett hvilket begrept du velger å benytte deg av, så er det fortsatt et faktum at folk i fordums tid klarte å gjøre seg vitenskapelige og nøyaktige formeninger om jordens form, helt uten inngripen fra guder.

 

Morsomt er det at Sfære kan bety krets... ifølge SNL :)

Det du refererer til er en moderne norsk, og ekstremt vag ordboksdefinisjon. Hvordan er dette en kilde til reell akademisk forståelse av hebreernes språk, samt kosmologi?

 

Du må gjerne påpeke hvordan denne vage ordboksdefinisjon forteller oss noe som helst om hebreernes kosmologi.

Endret av O3K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bibelen sier vel rundt en krets,

Nå må du begynne å bestemme deg. Sier Bibelen at Jorden er rund, en krets, eller rundt en krets? Ikke at det har alt for mye å si, da ingen av svarene er korrekte.

 

jeg ser ikke helt forskjellen mellom krets rund og sfære.

Så du vet ikke forskjellen mellom todimensjonale former, og tredimensjonale former?

 

For de som skrev bibelen sin del så tror jeg ikke ordet Sfære var oppfunnet en gang.

Hva får deg til å tro du dette? Forøvrig kommer ordet «sfære» fra det greske ordet «σφαίρα». Så hvis grekerne klarte å beskrive en sfære med ord, hvorfor skulle ikke hebreerne ha klart det samme?

 

Du kommer bare med unnskyldninger på unnskyldninger for å ignorere det faktum at Bibelen tok feil angående Jordens form.

 

Jeg vet at jorden ikke er perfekt rund, men det er godt nok for meg. :)

Beklager å måtte skuffe, men for vitenskapen så er ikke barnespråk godt nok.

 

 

It is He who sits above the circle of the earth, And its inhabitants are like grasshoppers, Who stretches out the heavens like a curtain, And spreads them out like a tent to dwell in.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forskjell på Oldtid og Antikken vel????

Jeg ser det går litt i hverandre..

Uansett hvilket begrept du velger å benytte deg av, så er det fortsatt et faktum at folk i fordums tid klarte å gjøre seg vitenskapelige og nøyaktige formeninger om jordens form, helt uten inngripen fra guder.

 

Morsomt er det at Sfære kan bety krets... ifølge SNL :)

Det du refererer til er en moderne norsk, og ekstremt vag ordboksdefinisjon. Hvordan er dette en kilde til reell akademisk forståelse av hebreernes språk, samt kosmologi?

 

Du må gjerne påpeke hvordan denne vage ordboksdefinisjon forteller oss noe som helst om hebreernes kosmologi.

 

hahaha, moderne norsk du...

 

Kan du ikke bare innrømme at du hadde feil?

 

 

Bibelen er selvfølgelig ikke en vitenskapelig bok, men når den nevner ting som jorden og rommet etc, hvordan det henger sammen, så er det ikke helt feil heller.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hva slags standarer?

 

Jesaia levde 700 år før vår tidsregning. I Norge på den tiden var vi vel i steinalderen eller noe sånt. Rettelse Bronsealder...

 

Egypt hadde vel litt kunnskap, ellers vet jeg ikke om så mange andre som regnet ut at jorden var rund. Folk på/ved havet har lett for å forstå...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...