Gå til innhold

Kan kristne tro på the big bang teorien?


Anbefalte innlegg

Denne Cyrus er beskrevet som "messiah" eller "christ".

 

Å bringe frem denne "profetien" er ikke særlig imponerende når man tenker over at den ble skrevet ned etter at det skjedde. Det er ikke veldig vanskelig å være profetisk. Cyrus ble navngitt i hans levetid.

han er beskrevet som salvet av gud tilå gjöre guds gjernnger med all hell og lykke, Det er ikke det samme som Davids sönn messias, Men likheen er at begge ble salvet av gud. messias er spesifikt av Davids ätt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Denne Cyrus er beskrevet som "messiah" eller "christ".

 

Å bringe frem denne "profetien" er ikke særlig imponerende når man tenker over at den ble skrevet ned etter at det skjedde. Det er ikke veldig vanskelig å være profetisk. Cyrus ble navngitt i hans levetid.

Men likheen er at begge ble salvet av gud. messias er spesifikt av Davids ätt.

 

Det er én av årsakene til at jesus aldri kunne bli noen messias, fordi han ikke var av Davids ætt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Denne Cyrus er beskrevet som "messiah" eller "christ".

 

Å bringe frem denne "profetien" er ikke særlig imponerende når man tenker over at den ble skrevet ned etter at det skjedde. Det er ikke veldig vanskelig å være profetisk. Cyrus ble navngitt i hans levetid.

Men likheen er at begge ble salvet av gud. messias er spesifikt av Davids ätt.

Det er én av årsakene til at jesus aldri kunne bli noen messias, fordi han ikke var av Davids ætt.
Ifølge bibelen var han det. D vil si han var fra Gud, men hans mors mann var av Davids ætt...
Lenke til kommentar

16 sider, diskuterer vi forsatt det samme? Om ja, så er det jo litt rart da trådstarter selv svarer på spørsmålet sitt.

 

Eller er det slik at trådstarter har definisjonsmakt, og siden noen kristne ikke passer inn under TS sin definisjon, ja da kan jo kristne umulig tro på big bang teorien.

 

40 sider med of topic var vel en av grunnene til at denne delen av forumet mistet det lille det hadde av verdi.

Lenke til kommentar

 

 

 

Denne Cyrus er beskrevet som "messiah" eller "christ".

 

Å bringe frem denne "profetien" er ikke særlig imponerende når man tenker over at den ble skrevet ned etter at det skjedde. Det er ikke veldig vanskelig å være profetisk. Cyrus ble navngitt i hans levetid.

Men likheen er at begge ble salvet av gud. messias er spesifikt av Davids ätt.

Det er én av årsakene til at jesus aldri kunne bli noen messias, fordi han ikke var av Davids ætt.
Ifølge bibelen var han det. D vil si han var fra Gud, men hans mors mann var av Davids ætt...

 

Josef var av Davids ætt, men han var kun surrogat far, og Maria var av Levis ætt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Denne Cyrus er beskrevet som "messiah" eller "christ".

 

Å bringe frem denne "profetien" er ikke særlig imponerende når man tenker over at den ble skrevet ned etter at det skjedde. Det er ikke veldig vanskelig å være profetisk. Cyrus ble navngitt i hans levetid.

Men likheen er at begge ble salvet av gud. messias er spesifikt av Davids ätt.

Det er én av årsakene til at jesus aldri kunne bli noen messias, fordi han ikke var av Davids ætt.
Ifølge bibelen var han det. D vil si han var fra Gud, men hans mors mann var av Davids ætt...

Josef var av Davids ætt, men han var kun surrogat far, og Maria var av Levis ætt.

Det har liten betydning, Jesus var fra Gud men hans far på jorden var Josef av Davids ætt.

Lenke til kommentar

Jesus kom altså fra Betlehem, ikke Nasareth?

 

Fødestedet var Betlehem, siden de antagelig var på reise i forbindelse med en folketelling?

 

Etter alt å dømme var det verset om Betlehem som gjorde at de vise menn fra Østen var på leting etter et guttebarn. For hva hadde de ellers å bestille der?

Kombinert med profetien fra Daniels bok om de sytti uker, gjorde det at de som hadde gransket skriftene visste både tid og sted.

 

I tillegg skal det ha vært en stjerne over stallen som viste vei.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

en liten stjerne, ca 60 watt .. sorry, klarte ikke å dy meg :p

Det var en stor stjerne, en supernova eller en UFO siden den forsvant siden.

 

Gjeterne fikk nærkontakt med flyvende engler også står det vel.

 

 

De fikk nok kontakt med noe .. ;) Men jeg ser det liksom for meg, og uansett hvor mye jeg bruker mine meget kreative side, så ender jeg opp på fint eventyr, men vel verdt å lese for snørrungene i jula :p hvis det kan roe ned litt .. ;)

 

Litt hysterisk komisk, og slett ikke negativt at folk får seg til å tro på sånt, men likevel må man smile litt

Lenke til kommentar

Kritiske spørsmål er vanskelig å svare på, men lette å unnvike. Har du noe svar Frankline?

 

 

NT omtaler GT som profetiske skrifter, som i Romerne 16,26.

Med andre ord, en tekst som kom flere hundre år etterpå sier at GT er profetisk. Ikke innblåst av guds ånd. Hvilket grunnlag har den ukjente forfatteren av teksten "Timoteus" for å si at GT er profetisk? Om jeg sier at GT ikke er profetisk så har vi en kontradiksjon. To motstående påstander. Hvilken er riktig? Og hvorfor?

Jeg prøver bare å forstå hvorfor jeg skal bry meg om noe av det du sier. Er du istand til å argumentere og begrunne?

 

Helt fra barndommen har du kjent de hellige skrifter, de som kan gi deg visdom som leder til frelse ved troen på Kristus Jesus. 16 Alle skrifter som er inngitt av Gud, er også nyttige til å gi opplæring og tale til rette, hjelpe på rett vei og oppdra i rettferd. 17 Slik skal det menneske som hører Gud til, settes i rett stand og bli rustet til all god gjerning. (2. Timoteus 3)


Tidligere stod det her "Alle skrifter som er innblest av Gud", f.eks. i 1930-utgaven,

 

Tidligere stod det en ting. Før der igjen sto det en annen ting. Idag står det noe annet igjen. Så hvilken versjon av bibelen tror du på? Dagens versjon? 1930-versjonen?

Jeg klarer ikke se at teksten din sier at bibelen er innblåst av gud. Det står at "alle skrifter som er inngitt av gud". Men det står ingen steder at bibelen er inngitt av gud.
Lenke til kommentar

 

Kritiske spørsmål er vanskelig å svare på, men lette å unnvike. Har du noe svar Frankline?

 

 

 

NT omtaler GT som profetiske skrifter, som i Romerne 16,26.

Med andre ord, en tekst som kom flere hundre år etterpå sier at GT er profetisk. Ikke innblåst av guds ånd. Hvilket grunnlag har den ukjente forfatteren av teksten "Timoteus" for å si at GT er profetisk? Om jeg sier at GT ikke er profetisk så har vi en kontradiksjon. To motstående påstander. Hvilken er riktig? Og hvorfor?

 

Jeg prøver bare å forstå hvorfor jeg skal bry meg om noe av det du sier. Er du istand til å argumentere og begrunne?

 

 

Helt fra barndommen har du kjent de hellige skrifter, de som kan gi deg visdom som leder til frelse ved troen på Kristus Jesus. 16 Alle skrifter som er inngitt av Gud, er også nyttige til å gi opplæring og tale til rette, hjelpe på rett vei og oppdra i rettferd. 17 Slik skal det menneske som hører Gud til, settes i rett stand og bli rustet til all god gjerning. (2. Timoteus 3)

Tidligere stod det her "Alle skrifter som er innblest av Gud", f.eks. i 1930-utgaven,

Tidligere stod det en ting. Før der igjen sto det en annen ting. Idag står det noe annet igjen. Så hvilken versjon av bibelen tror du på? Dagens versjon? 1930-versjonen?

 

Jeg klarer ikke se at teksten din sier at bibelen er innblåst av gud. Det står at "alle skrifter som er inngitt av gud". Men det står ingen steder at bibelen er inngitt av gud.

Det står innblåst av Gud i min bibel, og det er en ny oversettelse som er laget etter at man fant en veldig gammel gresk bibel.

Lenke til kommentar

Abigor skrev:

"Kritiske spørsmål er vanskelig å svare på, men lette å unnvike. Har du noe svar Frankline?"

 

Jeg syntes ikke spørsmålet var relevant, og at det derfor var vanskelig. Men det var ikke vanskelig i den forstand :)

 

I forhold til om Jesus er av Davids ætt - det er en helt unik situasjon. For alle barn på jorda vil ha en biologisk far et sted, ellers kunne de ikke ha eksistert. Uansett om vedkommende kaller seg for anonym donor eller hva som helst.

 

Men i dette tilfelle er det vel faktisk den eneste som ikke har noen jordisk, biologisk far overhodet. Derfor er det mer naturlig at den ene ættelinja regnes fra Josef.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det står innblåst av Gud i min bibel, og det er en ny oversettelse som er laget etter at man fant en veldig gammel gresk bibel.

Så skal vi stole på din bibel? Eller skal vi stole på en veldig gammel gresk bibel? Eller skal vi stole på mormonernes bibel? Eller jehovas vitners bibel? Eller King James sin bibel?

 

Det står ingen steder i Frankline sin bibel at bibelen er innblåst med guds ånd. Referer gjerne til din bibel om dette faktisk står skrevet.

Lenke til kommentar

 

 

Josef var av Davids ætt, men han var kun surrogat far, og Maria var av Levis ætt.

Det har liten betydning, Jesus var fra Gud men hans far på jorden var Josef av Davids ætt.

 

Josef har absolutt ingen kjødelig forbindelse med jesusen, og hans gener fløt følgelig heller ikke i jesus.

 

Dette er kun kristen ønsketenkning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Visste du at det i Den poetiske Edda står at jorden er beskyttet av et skjold som verner jorden fra solens stråler?

 

Forresten så er ikke jorden rund, jorden er sfærisk.

Faktisk står det ikke rund, det står krets...

 

Det står innblåst av Gud i min bibel, og det er en ny oversettelse som er laget etter at man fant en veldig gammel gresk bibel.

Så skal vi stole på din bibel? Eller skal vi stole på en veldig gammel gresk bibel? Eller skal vi stole på mormonernes bibel? Eller jehovas vitners bibel? Eller King James sin bibel?

 

Det står ingen steder i Frankline sin bibel at bibelen er innblåst med guds ånd. Referer gjerne til din bibel om dette faktisk står skrevet.

 

 

Bibelen er innblåst av Gud, og det vil si Guds ånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...