Gå til innhold

[Løst] Hvilket GTX 780 ti?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PhysX er vel det samme som mantle?

Tull begge deler

 

Spiller planetside hvor Physx gir finere "animasjoner", som passer fint i film, men ikke når en spiller

Jeg har ikke nevnt Mantle i det hele tatt jeg...

 

PhysX har ingenting å si for animasjoner, det tillater skjermkortet å generere rubbel som kan flyttes på av omgivelsene, men tilfører absolutt ingenting til gameplay og er oftest distraherende.

I spill tilpasset dette sånn som for eks Borderlands 2 så vil man se at forskjellene er enorme med og uten PhysX, er ikke noe jeg vil være foruten ihvertfall.

I Borderlands 2 bør du spille uten PhysX.

Lenke til kommentar

 

Største forskjellen mellom AMD og Nvidia kort er vel rett og slett at Nvidia kort benytter PhysX. Som gamer gjør det at valget mellom AMD og Nvidia blir lett.

Her er jeg litt grønn må jeg innrømme. Har PhysX mye å si i spill generelt? Ser jeg har valget i noen spill, men må ærlig innrømme at jeg ikke legger merke til store forskjellen på Nvidia- eller AMD-kort. Ihvertfall ikke så store forskjeller at jeg lett velger Nvidia foran AMD.

 

Edit: så nå at det har kommet en del svar ifm. PhysX siden jeg refreshet tråden på telefonen :blush:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Jeg har ikke nevnt Mantle i det hele tatt jeg...

 

PhysX har ingenting å si for animasjoner, det tillater skjermkortet å generere rubbel som kan flyttes på av omgivelsene, men tilfører absolutt ingenting til gameplay og er oftest distraherende.

I Borderlands 2 bør du spille uten PhysX.

Nei, men jeg nevnte det

 

Physx tilfører "animasjoner" i Planetside 2

Lenke til kommentar

Nei, PhysX tilfører ikke animasjoner i det hele tatt. PhysX i Planetside 2 legger til partikler og tåke som reagerer mot spillerkontrollerte 3D-modeller.

 

partikler = "animasjoner"

animasjoner er ett vidt ord, hvordan ser vi partiklene, om de ikke blir animert?

 

Men uansett, PhysX er ubrukelig og om Mantle er noe av det samme så er det ubrukelig også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...