Gå til innhold

Slips vs sløyfe

77 stemmer

1. 1. Slips eller sløyfe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Slips. Ser aldri et skikkelig sløyfe-antrekk. Ser for så vidt også veldig sjeldent et godt slips-antrekk. Og når noen først klarer å gjøre slips skikkelig, så klarer de antageligvis sløyfe også. For de som ikke klarer noen av delene så ser sløyfe mer dust ut.

Endret av gard.
  • Liker 1
Skrevet

Har man et antrekk hvor det "skal" brukes slips så bruker man selvfølgelig det, jeg tok det som en selvfølge at dette var snakk om til dress. Det kan for all del funke, typisk eksentriske, gamle menn med prikkete slips, men om du trenger å spørre så er det ingen tvil hva svaret er.

Skrevet

Ethan Desu fra The Armoury er vel et godt eksempel på at sløyfe kan funke til andre antrekk enn kun black tie, men han har vel også litt mer peiling enn folk flest.

Skrevet

Sløyfe, siden "alle" bruker slips. Selvfølgelig ikke clip-on, men ordentlige saker. Selv om det er et helvete å få det til pent.

What he said. Om man gjør det skikkelig er man nærmest garantert å få komplimenter fra begge kjønn etter min egen erfaring. For å få kompliment på slipset må det være noe ytterst spesielt med det og ofte er det uegnet å ta på seg et "fancy" slips. Å bruke "fancy" slips er også en hårfin balansegang mellom å se kul ut eller bare se ut som en tulling.

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke sett andre enn meg bruke sløyfe. Jeg har en rødspraglete, en. Kjøpt på min favoritt-klesbutikk, Børge Roan i Stavanger.

Alle jeg har sett i år har brukt slips eller ingenting.

Skrevet

Det er bare å stikke innom et hvilket som helst 10. klasse-ball, så vil du få se masse "classy" gutter med clip on-sløyfe. Hvis du ikke har sett det før må du seriøst være blind.

Skrevet

Det er bare å stikke innom et hvilket som helst 10. klasse-ball, så vil du få se masse "classy" gutter med clip on-sløyfe. Hvis du ikke har sett det før må du seriøst være blind.

Det kan jo være at den trenden ikke har kommet til Orkdal...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...