Gå til innhold

Dogecoin: mer enn bare en digital, anonym, uregulert og desentralisert valuta. NB! DogeQT v1.6 er ute!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du AMD-skjermkort, er det en no-brainer - du har jo utstyret allerede, og selv om du ikke får mange coins, er de verdt desto mer. Mange har tro på at dogecoin blir det nye litecoin over tid, og da kan dagens verdi øke ytterligere 10 ganger, eller mer.

 

Bør du kjøpe ekstra kort, maskin osv.? Det får bli en vurderingssak - det er fullt mulig at man aldri kommer til å tjene inn kostnadene, og at verdien går i null. Da kan man bytte valuta og prøve noe annet, eller selge utstyret brukt til andre som miner eller spiller spill.

 

Mining er det jeg vil kalle en hobby - med mindre du investerer veldig mye penger i det, kommer det ikke akkurat til å gi deg brød til livets opphold. Til sammenligning - jeg miner nå med 2x R9 290 og 2x 7950, og det gir nå $43 i døgnet i følge coinwarz. Det er knapt en timelønn med reell jobbing. Men, greia er at maskinene kan jobbe 24/7 mens jeg gjør andre ting, og være greie varmeovner for å varme opp leiligheten - og det er også muligheten for at verdien av det jeg miner kommer til å stige. Jeg synes også at det er gøy å følge med på kurser og drive med litt daytrading. Dogecoin har et veldig godt og inkluderende sosialt miljø på nettet blant annet, og jeg håper at det kan bli den nye store internettvalutaen for spill, micropayments osv.

Endret av flinx
Lenke til kommentar

Har klart å mine 70000 sidan desember (også dei 15000 scryptpools-jævelen stjal), hadde 230kH/s til eg endeleg fekk nytt hovudkort. Kan no ha 800kH/s. Kvifor kjøpte eg ikkje større hovudkort før :(?

 

Trur de at prisen kjem til å gå ned noko særlig meir enn 180 det var no, eller er det rett til månen frå no av? Vurderer å kjøpe fleire.

Lenke til kommentar

Trur de at prisen kjem til å gå ned noko særlig meir enn 180 det var no, eller er det rett til månen frå no av? Vurderer å kjøpe fleire.

 

"Things will not calm down, Daniel Jackson. They will in fact calm up."

 

Edit: Kursen vil fortsette å synke, muligens i flere dager, før vi får en ny pump..

Endret av fargoth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er umulig å forutsi. Det eneste vi kan si med sånn noenlunde sikkerhet er at hashrate er i dag 3-4 ganger så høy som da prisen lå på 50 satoshi. Det burde gi en pris på rundt 150-200 nå, hvis profitten/hash skal være konstant. Problemet er at du har spekulanter og folk med relativt mye penger som utnytter markedet for å presse prisen opp og ned etter det de ønsker, og dermed får du disse store svingningene som vi har hatt de siste dagene. Alt som betyr noe nå er det psykologiske, og hvem som har mest pengemakt - de som tror markedet skal ned, eller de som tror det skal opp. Jeg tror at på lang sikt kommer Dogecoin til å ha en langt høyere verdi, nærmere litecoin. Men det kan ta år, eller det kan ta noen måneder. Uansett kan vi ikke gjette om kursopp- eller nedgang på kort sikt - det er kun ved ekstraordinære hendelser, som for eksempel om dogecoin blir tilgjengelig på BTC-e for å handle med USD/EUR at vi kan si i hvilken retning kursen går.

Lenke til kommentar

Sant det du sier flinx, men det skjer mye "bak kulissene" som påvirker kursen, slik som når wolong, denne kinesiske stortraderen, kommer med utspill, samt de forsinkede effektene av medieoppslag omkring doge etc. Det som ihvertfall er sikkert er at et volatilt marked gir store muligheter for både gevinst og tap. Det som er en vanlig dag på børsene for cryptocurrencies tilhører skjeldenhetene på aksjebørsene f.eks. Sist men ikke minst må vi ikke glemme at alt kjøp og salg øker likviditeten til dogecoin, noe som er en god ting for valutaen som et medium for kjøp og salg.

Lenke til kommentar

Spennende dette greiene. Er det mulig å få litt hjelp med dette problemet?

 

Og hvordan er forresten cudaminer og dogecoin-wallet forbundet. Hvilken av dem starter man opp først, og hvordan vet cudaminer at den skal hente av pakkene som dogecoin-wallet har synkronisert til seg?

 

Er det noe jeg mangler konfigurert i dogecoin-wallet. Jeg har registrert meg på en pool. Laget .bat-fil til cudaminer. Fikk følgende feilmelding når jeg kjørte den direkte fra CMD (istedetfor fra shortcut som alltid bare dreper prosessen automatisk, varer omtrent et halvt sekund før den .bat-oppstartede cudaminer stenger ned). Men med et CMD åpent så får jeg følgende melding:

 

post-323302-0-73650400-1390441183_thumb.jpg

 

 

Jeg får synkronisert dogecoin-wallet programvaren, men den arbeider ikke på noe gruvearbeide. Og om jeg forsøker f.eks. solo-dig så skjer det absolutt ingenting. Men, da kjører det ingen miner. Må man ha en miner uansett som et tillegg til denne lommebok-programvaren?

Lenke til kommentar

cudaminer -o stratum+tcp://stratum-us.doge.hashfaster.com:3339 -u xxxxxxxxxxxxxx -p yyyyyyyyyyyy

 

(slik ser min .bat-fil ut)

 

Og slik ser lommeboken-programvarens config-fil ut:

Kanskje jeg bør endre noe også der? Kanskje jeg bør legge til "addnode=doge.hashfaster.com om den i det hele tatt er eksisterende?

 

rpcuser=doge

rpcpassword=wow

rpcallowip=127.0.0.1
rpcallowip=192.168.*.*
addnode=67.205.20.10


addnode=95.85.29.144

addnode=162.243.113.110

addnode=146.185.181.114

addnode=95.85.29.144
addnode=162.243.113.110
addnode=146.185.181.114
addnode=188.165.19.28
addnode=166.78.155.36
addnode=doge.netcodepool.org
addnode=doge.cryptoculture.net
addnode=dogepool.pw
addnode=78.46.57.132

rpcport=22555

server=1

daemon=1

Endret av Blåbærterte
Lenke til kommentar

 

cudaminer -o stratum+tcp://stratum-us.doge.hashfaster.com:3339 -u xxxxxxxxxxxxxx -p yyyyyyyyyyyy

 

(slik ser min .bat-fil ut)

Hei!

 

Sist jeg prøvde å sette opp cudaminer hadde jeg også samme problem. Jeg husker ikke hva jeg gjorde som fikk det til å fungere, men det hadde bare med versjonen av cudaminer å gjøre og/eller instillingene i .bat-filen.

 

Min .bat fil ser slik ut, du kan jo prøve den:

 

cudaminer.exe -o stratum+tcp://stratum3.dogehouse.org:8080 -O username.worker:password

 

Jeg brukte "CudaMiner release December 18th 2013 - beta release".

 

Du skal ikke måtte gjøre noe annet enn å laste ned cudaminer og konfigurere .bat-filen for å starte å mine. Dogecoin walleten har ingen ting med miningen å gjøre. Det er sant at man kan mine med walleten, men dette er ikke å anbefale da mineren som er innebygget i walleten bare benytter CPU (tregt).

Lenke til kommentar

Oh my God! Skulle være smart i går! Tenkte å bytte ut de fallene dogene med bitcoins, så skulle jeg bytte tilbake til doges igjen da verdien på de hadde falt ytterligere. Men nå går det jo helt feil vei for meg!

Dogene går opp, imens bitcoins går ned :tease: Har 1.7 btc og 760 000 doges. Så isteden for at jeg har sammenlagt 18700kr så har jeg nå 17200kr, om jeg hadde solgt de.

1500kr fra eller til gjør ikke så mye, men om trenden fortsetter så har jeg driti meg ut, jeg venter på at doges skal stupe, så jeg kan kjøpe mange fler!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

 

 

cudaminer -o stratum+tcp://stratum-us.doge.hashfaster.com:3339 -u xxxxxxxxxxxxxx -p yyyyyyyyyyyy

 

(slik ser min .bat-fil ut)

Hei!

 

Sist jeg prøvde å sette opp cudaminer hadde jeg også samme problem. Jeg husker ikke hva jeg gjorde som fikk det til å fungere, men det hadde bare med versjonen av cudaminer å gjøre og/eller instillingene i .bat-filen.

 

Min .bat fil ser slik ut, du kan jo prøve den:

 

cudaminer.exe -o stratum+tcp://stratum3.dogehouse.org:8080 -O username.worker:password

 

Jeg brukte "CudaMiner release December 18th 2013 - beta release".

 

Du skal ikke måtte gjøre noe annet enn å laste ned cudaminer og konfigurere .bat-filen for å starte å mine. Dogecoin walleten har ingen ting med miningen å gjøre. Det er sant at man kan mine med walleten, men dette er ikke å anbefale da mineren som er innebygget i walleten bare benytter CPU (tregt).

 

 

 

Da endret jeg .BAT-filen og fikk liknende feil:

 

post-323302-0-41859500-1390519285_thumb.jpg

 

Følgende kommando ble brukt, som ga denne nye feilen:

 

cudaminer.exe -o stratum+tcp://stratum-us.doge.hashfaster.com:3339 -O xxxxxxxxxxuser.xxxxxxxxxxworker:yyyyyyyyyypassword

 

 

 

Må jeg konfigurere noe i walleten? F.eks. noe på denne siden:

 

post-323302-0-82025200-1390519722_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...