Gå til innhold

Bakt potet eller kebab på fylla?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bergen = rullekebab.

Kebab er jo ikke kebab, det finnes utallige varianter. Personlig liker jeg farse-kjøtt best, hvor rart det enn måtte høres ut. Er sikkert en blanding mellom katt og rotte, men så lenge smaken er god og jeg ikke blir dårlig, så spiller det ingen rolle for meg.

 

Her jeg bor nå er det stort sett gyros man får tak i..

Lenke til kommentar

Gyros er også et utmerket alternativ! Faktisk liker jeg det bedre enn kebab og lager det ofte hjemme. Den er friskere i smaken pga tzatzikien og ikke så tung på magen.

 

Noen kebabsjapper har også forskjellige typer kjøtt/krydder som er litt mer spennende enn den tradisjonelle Döner kebaben vi får servert her. Er vel noe som heter Shawarma eller noe i den duren, og ikke minst Shish kebab.

 

Husker en som var fastboende tok meg med på en kebabsjappe som lå en eller annen plass mellom Haakonsvern og sentrum (men nærmere sentrum) for å spise rullekebab da jeg var stasjonert på marinebasen i Bergen. Husker det var vanvittig digg!

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg aldri har hørt om noen som har kjøpt bakt potet på fylla. Jeg vet ikke engang hvor jeg kunne ha fått tak i det, verken på dagtid eller kveldstid, utenom dem man baker selv, selvfølgelig.

 

Her i Bergen er det uten tvil rullekebab det går i. Min favorittsjappe er "Dalia", ikke fordi de nødvendigvis har den beste kebaben, men fordi de gir mye babb for pengene. De hiver på rikelig med "kjøtt" når man bestiller den midterste størrelsen. Ellers på en vanlig hverdag, så er det en fin lomme med et all stans forbudt-skilt rett utenfor slik at det alltid er ledig parkeringsplass når man skal inn og bestille :)

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg aldri har hørt om noen som har kjøpt bakt potet på fylla. Jeg vet ikke engang hvor jeg kunne ha fått tak i det, verken på dagtid eller kveldstid, utenom dem man baker selv, selvfølgelig.

 

Her i Bergen er det uten tvil rullekebab det går i. Min favorittsjappe er "Dalia", ikke fordi de nødvendigvis har den beste kebaben, men fordi de gir mye babb for pengene. De hiver på rikelig med "kjøtt" når man bestiller den midterste størrelsen. Ellers på en vanlig hverdag, så er det en fin lomme med et all stans forbudt-skilt rett utenfor slik at det alltid er ledig parkeringsplass når man skal inn og bestille :)

 

Relativt vanlig i større byer og festivaler i alle fall. I Kristiansand pleier de i alle fall å selge det.

 

Holder meg forøvrig til kebab på fylla i hjembyen min, eller burger. Det er fordi jeg vet kebaben er god der vi pleier å stoppe etter en tur på byn.

 

Bakt potet er godt det, men foretrekker det vel heller edru.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...