Gå til innhold

M-ITX, 4000kr, minecraft o.l


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Her er listen jeg har satt sammen foreløpig:

https://prisguiden.no/liste/145097

 

Jeg ønsker å få denne listen litt billigere men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det.

 

Skal brukes til:

Minecraft (viktigst)

Surfing (flash-spill, youtube)

Andre typer lavt-ytende spill som Minecraft

Filmer (netflix hd, youtube hd etc)

 

Billigere CPU?
Billigere GPU?

Billigere MB? (Helst støtte for WiFi)

Forslag til billig SSD, >120GB

 

Totalen må komme på ca 3500kr slik at vi kan velge et greit kabinett til 5-700kr. Dette finner jeg på egenhånd.

 

Har helst lyst på dedikert GPU, ønsker heller en smålig "overkill" løsning, enn at det går akkurat.

 

Er til min 10 år gamle lillebror. Trenger ikke noe annet enn det som skal inni kabinettet, resten får han i julegave ;)

 

Takk for all hjelp! Kom gjerne med erfaringer også.

Endret av siindre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt off topic, men det hadde kanskje vært gøy for tiåringen å involvere seg litt i hvordan datamaskinen fungerer. Kanskje du skal gi ham delene i julegave, og så må han love deg å hjelpe deg å bygge den? Mye å lære fra å bygge PC. Lær han om å jorde seg selv, om varmeutvikling og støvfjerning, og om slikt vedlikehold. Litt bedre enn å bare spille på den. Men jeg kjenner ikke han og vet ikke hva han interesserer seg for.

Velg heller Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC-version, enn Gainward 650. Ikke glem å kjøpe skikkelig støvfilter, hvis ikke det følger med skikkelige filter i kabinettet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å velge

Om du kun vil ha intel, eller velge AMD oppsett:

Også droppe seperat skjermkort og handle det senere. Samsung SSD 840 EVO 120GB er en helt grei SSD disk.

 

Supert! Jeg hadde egentlig tenkt å styre unna integrert grafikk bare for å være sikker på at det han får er nok til å kjøre de spillene han kan tenke seg. Men når jeg ser at A10-6700 sin integrerte grafikk kan kjøre SC2 1080 ultra med 36fps og bf3 1024 low med 38fps skal det rekke i lange veier til MineCraft og andre lignende spill.

 

Skulle han finne på og ønske seg et spill i fremtiden som krever mer er det ikke verre enn at han får et skjermkort i bursdagsgave.

 

Og det du foreslår Jon Håvard er kjempe gode tips. Skal absolutt bygge denne pcen sammen med han, har også gjort dette med min eldre lillebror. Det er veldig artig og kan anbefales til alle andre som har søsken og ønsker å dele hobby og interesse med en broderlig aktivitet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...