Gå til innhold

Sony Computer Entertainment - Kommentar og tråd for 640509-040147.


Colin.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"We will kill Sony at E3", får da håpe det. Sier egentlig mest at de i MS har troa på sine produkter enn at de rakker ned på Sonys produkter...

 

Sony og Microsoft er to selskap som er ute etter å tjene penger, driter i deg og meg, og uansett hva de kommer med er det for å fremmeheve seg selv, og dermed få kunder som kjøper sine produkt. Elsk Microsoft alt du vil, jeg kommer aldri til å forstå at noen kan elske et selskap så mye, men har lest artikler om det. Hverken Sony eller Microsoft er noe bedre eller verre enn den andre, og Sony leder løpet denne generasjonen (så langt) rett og slett pga flaks. Ingenting annet, flaks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elsk Sony alt du vil, men jeg kan ikke forstå at noen kan elske et selskap så mye, men har lest artikler om det.

 

Du tolker det slik fordi jeg er negativ til Sonys måte å oppføre seg... sier meg heller at du har et behov for å beskytte Sony og få de til å fremstå minst like godt som MS. Sett det flere ganger av deg, og du prøver å jevne det ut med å kritisere Sony av og til for småting. "Jada, de er like gode de"...

 

 

Stakkars MS som bommet så grovt på folks forventninger forrige E3. Det var virkelig synd i dem, og slemme Sony som brukte dette. De er virkelig slemme å onde!

Ja, det var virkelig synd MS måtte ta helomvending fordi folk (sauer) hadde fordommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om Sony og Microsoft som selskap. Jeg skal ha begge konsollene (samt Wii U) for eksklusiver + FIFA, resten blir å spilles på PC.

 

Grunnen til at Microsoft måtte ta en helomvendig er pengene. Samme grunnen til at Sony er så good guys med indieutviklere, og nå tilogmed skal la indieutviklere få vise frem spillene sine hos dem selv om de ikke kommer på Sonys plattformer. Penger. Penger. Penger.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig handler det om penger. PR = PENGER.

Og når en hel hærskare med sauer begynner å bræke, samt rivalen Sony til og med, så blir det dårlig PR. Da mange anså dette som legitim kritikk av fremtidsvisjonen. Hadde Sony holdt seg for gode til å fokusere på MS så hadde det kanskje fungert over en viss tid for MS. Jeg mener at de opptrådde med manglende respekt ovenfor MS på pressekonferansen. F.eks har jeg ikke lyst å se at noen i MS gjør narr av Sonys fremtidsvisjoner/produkter under E3 pressekonferansen... Det er en destruktiv kjip måte å opptre på, bare for at man selv skal dra fordeler av det. Det er latterliggjøringen fra Sonys side som jeg reagerer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle disse restriksjonene var det masse snakk om lenge, lenge i forveien, og folk flest var enig, det var ikke noe de ville ha. Det er derfor Microsoft snudde, ikke fordi Sony brukte det for hva det var verdt på E3. Og de brukte det ikke for å latterliggjøre MS, men for å dra frem seg selv som good guys, for å selge konsollen sin. Vise at den kunne funke uten nett, med bruktspill osv.

 

Alle kjenner denne historien. Du burde heller dratt frem Sonys kommentar fra Gamescom; "While others have shifted their message and stories we have been consistent." Den var unødvendig, men morsom. Og det hadde det også vært om det gikk andre veien. Både Sony og Microsoft sender noen "slag" mot hverandre noen ganger, men de har også ved flere anledninger vist respekt for hverandre. Det er business.

Lenke til kommentar

Good guys? Som om MS skulle være bad guys for å ville prøve noe nytt?

 

Det var åpenbart for å latterliggjøre, ellers kunne de informert om konsollen sin på en normal måte uten å måtte legge opp til latter i salen.

Hadde ikke valgt å si noe om disse tingene så hadde folk lurt og spurt om dem. Hadde de nevnt dem i presentasjonen hadde de fått trampeklapp og reaksjonen omså en nrk værmann hadde annonsert det. Det at sony nevner disse tingene med et smil om munnen er ingenting å ta til tårene for. Det får deg kun til å virke som en desperat fanboy eller et troll.

Men en ting skal du ha, uten deg og Vindicator så hadde forumet vært kjedelig.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Good guys? Som om MS skulle være bad guys for å ville prøve noe nytt?

 

Det var åpenbart for å latterliggjøre, ellers kunne de informert om konsollen sin på en normal måte uten å måtte legge opp til latter i salen.

Hadde ikke valgt å si noe om disse tingene så hadde folk lurt og spurt om dem. Hadde de nevnt dem i presentasjonen hadde de fått trampeklapp og reaksjonen omså en nrk værmann hadde annonsert det. Det at sony nevner disse tingene med et smil om munnen er ingenting å ta til tårene for. Det får deg kun til å virke som en desperat fanboy eller et troll.

Men en ting skal du ha, uten deg og Vindicator så hadde forumet vært kjedelig.

 

Så jeg tar til tårene fordi jeg kritiserer Sony for deres oppførsel? Smh, jaja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Good guys? Som om MS skulle være bad guys for å ville prøve noe nytt?

 

Det var åpenbart for å latterliggjøre, ellers kunne de informert om konsollen sin på en normal måte uten å måtte legge opp til latter i salen.

Hadde ikke valgt å si noe om disse tingene så hadde folk lurt og spurt om dem. Hadde de nevnt dem i presentasjonen hadde de fått trampeklapp og reaksjonen omså en nrk værmann hadde annonsert det. Det at sony nevner disse tingene med et smil om munnen er ingenting å ta til tårene for. Det får deg kun til å virke som en desperat fanboy eller et troll.

Men en ting skal du ha, uten deg og Vindicator så hadde forumet vært kjedelig.

Så jeg tar til tårene fordi jeg kritiserer Sony for deres oppførsel? Smh, jaja.
Ja det virker i allefall som at det påvirker deg veldig. Hvordan ønsker du at sony skulle fortalt om konsollen sin? Hvordan skulle sony kontrollert publikums reaksjoner?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Good guys? Som om MS skulle være bad guys for å ville prøve noe nytt?

 

Det var åpenbart for å latterliggjøre, ellers kunne de informert om konsollen sin på en normal måte uten å måtte legge opp til latter i salen.

Hadde ikke valgt å si noe om disse tingene så hadde folk lurt og spurt om dem. Hadde de nevnt dem i presentasjonen hadde de fått trampeklapp og reaksjonen omså en nrk værmann hadde annonsert det. Det at sony nevner disse tingene med et smil om munnen er ingenting å ta til tårene for. Det får deg kun til å virke som en desperat fanboy eller et troll.

Men en ting skal du ha, uten deg og Vindicator så hadde forumet vært kjedelig.

Så jeg tar til tårene fordi jeg kritiserer Sony for deres oppførsel? Smh, jaja.
Ja det virker i allefall som at det påvirker deg veldig. Hvordan ønsker du at sony skulle fortalt om konsollen sin? Hvordan skulle sony kontrollert publikums reaksjoner?

 

Hehe, ja du kan tro det påvirker meg så mye. Dere tenker nok det da det er uvandt for dere å høre såpass sterk kritikk av selskapet "dere" elsker.

 

De kunne fortalt om konsollen på en profesjonell måte, noe de ikke gjorde. Hvis du er uenig med det, så er det ikke mer å diskutere, for da sitter vi åpenbart med helt forskjellige inntrykk.

 

Publikums reaksjoner ble en følge av Sonys måte å presentere konsollen sin på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

640509 jeg må si det på nytt, du er flink til å skrive og provosere. Til tross for at du kaster så mange sten i glasshuset at man skulle tru du bruker mitraljøse så er det enda noen som tar deg seriøst, imponerende :)

 

Men siden jeg synes du er morsom så skal jeg mate deg litt mer jeg.

Hvis du synes Sony var stygg med MS under E3, hva synes du om MS sin oppførsel ovenfor Google chrome?

 

https://www.youtube.com/watch?v=dv51eeLa5Rk

 

(ja,den er MS sin og bekreftet av MS)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Good guys? Som om MS skulle være bad guys for å ville prøve noe nytt?

 

Det var åpenbart for å latterliggjøre, ellers kunne de informert om konsollen sin på en normal måte uten å måtte legge opp til latter i salen.

Hadde ikke valgt å si noe om disse tingene så hadde folk lurt og spurt om dem. Hadde de nevnt dem i presentasjonen hadde de fått trampeklapp og reaksjonen omså en nrk værmann hadde annonsert det. Det at sony nevner disse tingene med et smil om munnen er ingenting å ta til tårene for. Det får deg kun til å virke som en desperat fanboy eller et troll.

Men en ting skal du ha, uten deg og Vindicator så hadde forumet vært kjedelig.

Så jeg tar til tårene fordi jeg kritiserer Sony for deres oppførsel? Smh, jaja.
Ja det virker i allefall som at det påvirker deg veldig. Hvordan ønsker du at sony skulle fortalt om konsollen sin? Hvordan skulle sony kontrollert publikums reaksjoner?

Hehe, ja du kan tro det påvirker meg så mye. Dere tenker nok det da det er uvandt for dere å høre såpass sterk kritikk av selskapet "dere" elsker.

 

De kunne fortalt om konsollen på en profesjonell måte, noe de ikke gjorde. Hvis du er uenig med det, så er det ikke mer å diskutere, for da sitter vi åpenbart med helt forskjellige inntrykk.

 

Publikums reaksjoner ble en følge av Sonys måte å presentere konsollen sin på.

Sony har fått kraftig kritikk på dette og andre for i årevis. Ingenting uvanlig med det.

 

Konferansen var fin den. Du er vel den eneste her inne som har klaget på denne. Har ikke sett en eneste person surke om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

640509 jeg må si det på nytt, du er flink til å skrive og provosere. Til tross for at du kaster så mange sten i glasshuset at man skulle tru du bruker mitraljøse så er det enda noen som tar deg seriøst, imponerende :)

 

Men siden jeg synes du er morsom så skal jeg mate deg litt mer jeg.

Hvis du synes Sony var stygg med MS under E3, hva synes du om MS sin oppførsel ovenfor Google chrome?

 

https://www.youtube.com/watch?v=dv51eeLa5Rk

 

(ja,den er MS sin og bekreftet av MS)

Hvis jeg kaster mange sten i glasshus som du sier, så kan du påpeke det, istedenfor å ikke gjøre det og bare la det stå der ubegrunnet.

 

Dette er ikke en tråd som skal omhandle MS eller Sonys oppførsel utenfor spillavdelingen. Jeg har ingen kjennskap til den videoen du poster, eller hvorfor, så jeg kan ikke uttale meg om hva grunnen til at MS skal ha lagd den er. Og nei, sånn nå uten kjennskap til det så ser jeg ikke at MS vinner noen stemmer på den videoen...

 

 

 

 

 

 

 

Good guys? Som om MS skulle være bad guys for å ville prøve noe nytt?

 

Det var åpenbart for å latterliggjøre, ellers kunne de informert om konsollen sin på en normal måte uten å måtte legge opp til latter i salen.

Hadde ikke valgt å si noe om disse tingene så hadde folk lurt og spurt om dem. Hadde de nevnt dem i presentasjonen hadde de fått trampeklapp og reaksjonen omså en nrk værmann hadde annonsert det. Det at sony nevner disse tingene med et smil om munnen er ingenting å ta til tårene for. Det får deg kun til å virke som en desperat fanboy eller et troll.

Men en ting skal du ha, uten deg og Vindicator så hadde forumet vært kjedelig.

Så jeg tar til tårene fordi jeg kritiserer Sony for deres oppførsel? Smh, jaja.
Ja det virker i allefall som at det påvirker deg veldig. Hvordan ønsker du at sony skulle fortalt om konsollen sin? Hvordan skulle sony kontrollert publikums reaksjoner?

Hehe, ja du kan tro det påvirker meg så mye. Dere tenker nok det da det er uvandt for dere å høre såpass sterk kritikk av selskapet "dere" elsker.

 

De kunne fortalt om konsollen på en profesjonell måte, noe de ikke gjorde. Hvis du er uenig med det, så er det ikke mer å diskutere, for da sitter vi åpenbart med helt forskjellige inntrykk.

 

Publikums reaksjoner ble en følge av Sonys måte å presentere konsollen sin på.

Sony har fått kraftig kritikk på dette og andre for i årevis. Ingenting uvanlig med det.

 

Konferansen var fin den. Du er vel den eneste her inne som har klaget på denne. Har ikke sett en eneste person surke om dette.

 

Som jeg sa, da sitter vi med helt forskjellige inntrykk av presentasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsk Sony alt du vil, men jeg kan ikke forstå at noen kan elske et selskap så mye, men har lest artikler om det.

 

Du tolker det slik fordi jeg er negativ til Sonys måte å oppføre seg... sier meg heller at du har et behov for å beskytte Sony og få de til å fremstå minst like godt som MS. Sett det flere ganger av deg, og du prøver å jevne det ut med å kritisere Sony av og til for småting. "Jada, de er like gode de"...

 

 

 

Stakkars MS som bommet så grovt på folks forventninger forrige E3. Det var virkelig synd i dem, og slemme Sony som brukte dette. De er virkelig slemme å onde!

 

Ja, det var virkelig synd MS måtte ta helomvending fordi folk (sauer) hadde fordommer.
Var jo faktisk mange Xbox fans som likte dem tok helomvendig med Xbox One sin originale visjon, da er dem sauer dem også da. Jeg likte godt dem gjorde det, fordi alt jeg vil er å spille uten restriksjoner m.m. Enklere kan det ikke gjøres.

 

Virkelig stor pluss for Microsoft det, dem hadde baller til å ta helomvendinger.

Elsker å lese du tar alle under en kam hehe, det er det som er formålet, har man et Sony produkt så er man en slem person!

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

 

Elsk Sony alt du vil, men jeg kan ikke forstå at noen kan elske et selskap så mye, men har lest artikler om det.

 

Du tolker det slik fordi jeg er negativ til Sonys måte å oppføre seg... sier meg heller at du har et behov for å beskytte Sony og få de til å fremstå minst like godt som MS. Sett det flere ganger av deg, og du prøver å jevne det ut med å kritisere Sony av og til for småting. "Jada, de er like gode de"...

 

 

 

Stakkars MS som bommet så grovt på folks forventninger forrige E3. Det var virkelig synd i dem, og slemme Sony som brukte dette. De er virkelig slemme å onde!

 

Ja, det var virkelig synd MS måtte ta helomvending fordi folk (sauer) hadde fordommer.
Var jo faktisk mange Xbox fans som likte dem tok helomvendig med Xbox One sin originale visjon, da er dem sauer dem også da. Jeg likte godt dem gjorde det, fordi alt jeg vil er å spille uten restriksjoner m.m. Enklere kan det ikke gjøres.

 

Virkelig stor pluss for Microsoft det, dem hadde baller til å ta helomvendinger.

Elsker å lese du tar alle under en kam hehe, det er det som er formålet, har man et Sony produkt så er man en slem person!

Noe som gjør meg til en kjempeslem person (eller sau, om du vil) siden jeg har hatt ps1, ps2 og har ps3, psvita og ps4 :D

 

Edit: må jo nevne at jeg har en Xbox 360 også men den støver desverre ned i boksen den kom i :S

Endret av Ooinaru
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsk Sony alt du vil, men jeg kan ikke forstå at noen kan elske et selskap så mye, men har lest artikler om det.

 

Du tolker det slik fordi jeg er negativ til Sonys måte å oppføre seg... sier meg heller at du har et behov for å beskytte Sony og få de til å fremstå minst like godt som MS. Sett det flere ganger av deg, og du prøver å jevne det ut med å kritisere Sony av og til for småting. "Jada, de er like gode de"...

 

 

Stakkars MS som bommet så grovt på folks forventninger forrige E3. Det var virkelig synd i dem, og slemme Sony som brukte dette. De er virkelig slemme å onde!

Ja, det var virkelig synd MS måtte ta helomvending fordi folk (sauer) hadde fordommer.

 

Personlig føler jeg at du fortsetter litt med den negative trenden å føye alle under en kam , jeg er selv en Playstation bruker men kan ikke si at jeg er særlig glad i Sony, hovedsakelig pga :

 

*Kuttet støtten for Linux til PS3 Fat etter Firmware oppdatering 3.x eller noe , så da kunne man glemme å leke seg med den funksjonaliteten.

*Fjernet bakoverkompabilitet med PS2 på PS3 slim ( etter FAT ), her burde sony vært greie og sørget for at man har kunnet "emulert" PS2 så lenge man har de originale spillene selv om man har fått noe nedsatt ytelse.

 

Xbox har jeg styrt unna siden jeg har PC og liker ikke helt det Microsoft har prøvd seg på, noe som nesten ødela hele PC spill markedet , heldigvis ser det ut som Xbox One og PS4 nå vil sørge for at PC spillene blir fortere tilgjengelig og av høyere kvalitet enn før.

 

Nå må det sies at Noen av kravene til Microsoft var direkte latterlige , feks å måtte alltid være "online" er jo svært problematisk , noe Ubisoft viser oss hver gang de lanserer et storspill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...