Gå til innhold

Ny spill pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Fant ingen 8 gb brikker.

 

Pcen så langt:

  • ram: Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT x 2
  • GFX: ASUS GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA DirectCU II OC, with Assassin's Creed IV, Splinter Cell, Batman Arkham Origins
  • CPU vifte: NH-D14
  • CPU: 4770k
  • mobo: z87 deluxe
  • Skjerm: Asus 24" LED VG248QE
  • Psu: Corsair TX 750M, 750W PSU
  • Hdd: Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM

Annet, har funnet ut at jeg må bytte ut kabinett viftene, så trenger noen 12cm vifter.

 

Ser da alt greit ut eller er det noe som er lurt å bytte ut? Psu grei?

Lenke til kommentar

 

Fant ingen 8 gb brikker.

 

Pcen så langt:

  • ram: Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT x 2
  • GFX: ASUS GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA DirectCU II OC, with Assassin's Creed IV, Splinter Cell, Batman Arkham Origins
  • CPU vifte: NH-D14
  • CPU: 4770k
  • mobo: z87 deluxe
  • Skjerm: Asus 24" LED VG248QE
  • Psu: Corsair TX 750M, 750W PSU
  • Hdd: Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM

Annet, har funnet ut at jeg må bytte ut kabinett viftene, så trenger noen 12cm vifter.

 

Ser da alt greit ut eller er det noe som er lurt å bytte ut? Psu grei?

Hvilket kabinett har du? De fleste anbefaler NF-F12.

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale nf f12 som kabinett vifte. De er gode til sin bruk og bruken gjør seg best på kjølere/radiatorer. Kommer an på om en har smaken av noctua fargen i det hele tatt, mange som ikke har det, men hos meg går det greit. Selv bruker jeg disse http://www.komplett.no/noctua-nf-s12b-flx-120mm-vifte/461444 som kabinett vifter og er meget fornøyd, (betalte ca 120kr pr. stk) Kan hende det har kommet en bedre utgave av disse nå, men har ikke fulgt med akkurat der i det siste. Ellers så er Corsair sine vifter meget populære, dette er vel for at de er veldig fleksible, for ytelsen kontra støynivået er ikke noe å skryte av.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale nf f12 som kabinett vifte. De er gode til sin bruk og bruken gjør seg best på kjølere/radiatorer. Kommer an på om en har smaken av noctua fargen i det hele tatt, mange som ikke har det, men hos meg går det greit. Selv bruker jeg disse http://www.komplett.no/noctua-nf-s12b-flx-120mm-vifte/461444 som kabinett vifter og er meget fornøyd, (betalte ca 120kr pr. stk) Kan hende det har kommet en bedre utgave av disse nå, men har ikke fulgt med akkurat der i det siste. Ellers så er Corsair sine vifter meget populære, dette er vel for at de er veldig fleksible, for ytelsen kontra støynivået er ikke noe å skryte av.

 

Må si noctua fargene ikke er noe jeg har sansen for, men kommer nok ikke til å glane så mye inn i kabinettet at det gjør noe. Prisen er litt stiv da :p

 

Kan se ut som NF-S12A er den nye i S12 serien

Lenke til kommentar

 

Fant ingen 8 gb brikker.

 

Pcen så langt:

  • ram: Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT x 2
  • GFX: ASUS GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA DirectCU II OC, with Assassin's Creed IV, Splinter Cell, Batman Arkham Origins
  • CPU vifte: NH-D14
  • CPU: 4770k
  • mobo: z87 deluxe
  • Skjerm: Asus 24" LED VG248QE
  • Psu: Corsair TX 750M, 750W PSU
  • Hdd: Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM

Annet, har funnet ut at jeg må bytte ut kabinett viftene, så trenger noen 12cm vifter.

 

Ser da alt greit ut eller er det noe som er lurt å bytte ut? Psu grei?

Nei, det er 2*4=8gb totalt. Du har jo flere enn en ramslot.

Lenke til kommentar

Bortkastet penger. Til vanlig spilling holder det med 8 gb ram. Kjøp dyrere skjermkort isteden, mye mer verdt det.

 

Bruker den til andre ting også, 8 gb er minimum. 32gb ville vært kjekt, men antar jeg kan gå for 16gb også :p 4x4 eller 2x8?

 

Neste steg fra 780 er jo 780 ti!

Lenke til kommentar

4*4. Med den ramen jeg la frem til deg. Og btw. 780 - 780ti er bortkastet........................

 

Men men, TI! Hvorfor bortkastet? :)

 

4 vifter nok?

 

Noen andre endringer?

 

Anywho:

 

  • ram: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 x 2
  • GFX: ASUS GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA DirectCU II OC, with Assassin's Creed IV, Splinter Cell, Batman Arkham Origins
  • CPU vifte: NH-D14
  • CPU: 4770k
  • mobo: z87 deluxe
  • Skjerm: Asus 24" LED VG248QE
  • Psu: Corsair TX 750M, 750W PSU
  • Hdd: Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM
  • Vifte: NF-S12A x 4
Endret av URGE84
Lenke til kommentar

Men men, TI! Hvorfor bortkastet? :)

 

4 vifter nok?

 

Noen andre endringer?

 

Anywho:

 

 

  • ram: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 x 2
  • GFX: ASUS GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA DirectCU II OC, with Assassin's Creed IV, Splinter Cell, Batman Arkham Origins
  • CPU vifte: NH-D14
  • CPU: 4770k
  • mobo: z87 deluxe
  • Skjerm: Asus 24" LED VG248QE
  • Psu: Corsair TX 750M, 750W PSU
  • Hdd: Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM
  • Vifte: NF-S12A x 4

Du vil tape for mye på å selge ditt 780 og kjøpe 780 ti. Tipper rundt 3lapper i søpla for kanskje 10% bedre ytelse. Ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Du vil tape for mye på å selge ditt 780 og kjøpe 780 ti. Tipper rundt 3lapper i søpla for kanskje 10% bedre ytelse. Ikke verdt det.

 

Ikke kjøpt noen av tingene, så ville blitt å kjøpe 780 ti istedenfor 780. Dog ser jo at 10 % bedre ytelse er litt lite til den prisforskjellen.

 

Hva med vifteantall og resten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...