Gå til innhold

Ny spill pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skal gå for socket 2011, burde du går for 4930k. 4820k er bortkastet penger for i dette tilfellet, og man sparer penger ved å trappe ned til socket 1150 og investerer i en i7-4770k. Det eneste argumentet for å gå for socket 2011, er hvis man trenger flere PCIe spor.

 

Gah, vel, hmmm. Ny plan!

 

Går for 1150+4770k istedenfor. Hadde planer om å gjøre pcen til server etterhvert, men ser ut til at den planen drøyer en stund så jeg kan kjøpe ny når jeg trenger det.

 

So, hvilken hovedkort/kjøler/annet trenger jeg :)

Lenke til kommentar

 

Gah, vel, hmmm. Ny plan!

 

Går for 1150+4770k istedenfor. Hadde planer om å gjøre pcen til server etterhvert, men ser ut til at den planen drøyer en stund så jeg kan kjøpe ny når jeg trenger det.

 

So, hvilken hovedkort/kjøler/annet trenger jeg :)

Kjøler er det mye å velge mellom. Alt fra det enkleste og billigste i en Cooler Master Evo 212 for grei overklokking (vet ikke hvor mye kunnskap du har om dette) og god kjøling og er ganske kompakt, Noctua sine kjølere som nesten er på lik linje som mange vannkjølere (overklokker ganske bra), men kan være litt stor og vanskelig å montere med de største, for enkel montering og definitivt best kjøling er et lokket vannkjølingssystem (overgår alt når det kommer til overklokking, med unntak av selvlagd vannkjøling), der anbefaler jeg Corsair H100i.

 

Når det kommer til hovedkort, avhenger det av hva du trenger av sata porter, skjermkort ekspansjon, nettverk (AC) og lignende. Jeg ville personlig ha valgt et ASUS hovedkort som passer til det den skal brukes til.

 

Hvis jeg skulle komme med en anbefaling, så måtte det vært ASUS Z87-Deluxe til ditt bruk.

Endret av BambiBoy
Lenke til kommentar

Kjøler er det mye å velge mellom. Alt fra det enkleste og billigste i en Cooler Master Evo 212 for grei overklokking (vet ikke hvor mye kunnskap du har om dette) og god kjøling og er ganske kompakt, Noctua sine kjølere som nesten er på lik linje som mange vannkjølere (overklokker ganske bra), men kan være litt stor og vanskelig å montere med de største, for enkel montering og definitivt best kjøling er et lokket vannkjølingssystem (overgår alt når det kommer til overklokking, med unntak av selvlagd vannkjøling), der anbefaler jeg Corsair H100i.

 

Når det kommer til hovedkort, avhenger det av hva du trenger av sata porter, skjermkort ekspansjon, nettverk (AC) og lignende. Jeg ville personlig ha valgt et ASUS hovedkort som passer til det den skal brukes til.

 

Hvis jeg skulle komme med en anbefaling, så måtte det vært ASUS Z87-Deluxe til ditt bruk.

 

Hørt gode ting om NH-D14, hvordan er den i forhold til H100i?

 

z87 deluxe/dual/quad? Ser ikke så mye forskjell på disse annet enn prisen :p

Lenke til kommentar

 

Thunderbolt er ikke helt det store for meg, hva med quad?

 

H100i er systemet helt lukket? altså ingen sjangs for lekasjer?

Da det er en lukket vannkjøling, som betyr at vann pumpes gjennom et system, så KAN det oppstå lekkasjer. Men jeg vil tro det er meget lite sannsynelig og svært sjeldent. Har ikke hørt om dette jeg ihvertfall.

 

Quad har to thunderbolt porter. Det er sikkert flere forskjeller som blant annet sata-inn/utganger osv. Du får vurdere ut ifra hva du trenger. Anbefaler ATX strl. og noe som ikke er unødvendig dyrt.

 

Gjorde selv denne "tabben" fordi jeg har en liten fetish for oransje/svart kombinasjon :p

Lenke til kommentar

 

Thunderbolt er ikke helt det store for meg, hva med quad?

 

H100i er systemet helt lukket? altså ingen sjangs for lekasjer?

Quad har dobbel thunderbolt ytelse i tilleg til at den støtter 4k (vil ikke få noe stort gjennombrudd før 5 år og da vil du mest sannsynlig ha oppgradert). H100i har veldig liten sjanse for lekasje, har den selv. Null problem.

Lenke til kommentar

Da det er en lukket vannkjøling, som betyr at vann pumpes gjennom et system, så KAN det oppstå lekkasjer. Men jeg vil tro det er meget lite sannsynelig og svært sjeldent. Har ikke hørt om dette jeg ihvertfall.

 

Quad har to thunderbolt porter. Det er sikkert flere forskjeller som blant annet sata-inn/utganger osv. Du får vurdere ut ifra hva du trenger. Anbefaler ATX strl. og noe som ikke er unødvendig dyrt.

 

Gjorde selv denne "tabben" fordi jeg har en liten fetish for oransje/svart kombinasjon :p

 

Sata/usb er akkuratt det samme. ser ut til at dual har støtte for nfc.

 

Men vil H100i pass i kabinettet mitt (Mozart tx)?

 

Yes, veldig flink til å ta ting som er dyrt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...