Gå til innhold

Ny spill pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan da få en bedre skjerm, men jeg vil si at du ikke har bruk for noe mer enn den skjermen jeg viste deg gir deg. Bruker den selv til spill og skjermen er helt tilfredsstillende. Ikke noe å klage på altså. Du kan si at man ikke trenger noe mer, men man kan jo så klart få andre skjermer som er enda bedre enda det du trenger, og skjermer som ser penere ut osv.

Lenke til kommentar

For bildebehandling vil jeg anbefale en skjerm med 16:10 format, ala denne: http://www.komplett.no/dell-24-led-ultrasharp-u2412m/744051

 

Jeg har hatt denne et halvt års tid og er strålende fornøyd. Er ørlitegrann problem med banding i gradienter, men ikke så stort som på mange andre skjermer. Fungerer ergo godt til jobbing i PS og AI, samt til koding/programmering (er webutvikler selv). Bruker den parallellt til ganske mye gaming og det fungerer også strålende.

 

En annen for meg viktig ting med denne skjermen er muligheten for å justere den i alle mulige retninger. Den kan justeres ganske mye i høyden, den kan tiltes, svinges og man kan rotere hele skjermen 90 grader slik at man får den i portrettmodus.

Lenke til kommentar

For bildebehandling vil jeg anbefale en skjerm med 16:10 format, ala denne: http://www.komplett.no/dell-24-led-ultrasharp-u2412m/744051

 

Jeg har hatt denne et halvt års tid og er strålende fornøyd. Er ørlitegrann problem med banding i gradienter, men ikke så stort som på mange andre skjermer. Fungerer ergo godt til jobbing i PS og AI, samt til koding/programmering (er webutvikler selv). Bruker den parallellt til ganske mye gaming og det fungerer også strålende.

 

En annen for meg viktig ting med denne skjermen er muligheten for å justere den i alle mulige retninger. Den kan justeres ganske mye i høyden, den kan tiltes, svinges og man kan rotere hele skjermen 90 grader slik at man får den i portrettmodus.

 

Liker 1920x1200, men den har litt treg responstid :/

 

Flere forslag? :p

 

Også, hva med resten, noe som burde skiftes ut eller legges til?

Lenke til kommentar

 

Liker 1920x1200, men den har litt treg responstid :/

 

Flere forslag? :p

 

Også, hva med resten, noe som burde skiftes ut eller legges til?

 

Kommer selvsagt hva du prioriterer :) Jeg var også skeptisk til responstiden da jeg ble anbefalt den, men det finnes ingen form for ghosting tross den tilsynelatende lave responstiden.

Lenke til kommentar

 

Wow, noe sier meg at den skjermen er dyr!

Langt ifra. 2-3 tusen. Skyhøy risiko da hvis du får en som er lettere defekt. Var en forumbruker som fikk 2 defekte skjermer levert. 6 tusen i dass.

Jeg hadde ikke gamblet på det. Uansett er IPS for trege paneler til å vise 120 fps uanstrengt. Med en skjerm beregnet til formålet får du også mange andre fordeler, som høydejustering, OSD, lightboost, 3D mulighet, garanti, returrett. 2560x1440 er egentlig for mye til å spille i også, særlig med 120 fps. Må ha noe sånt som 3930k@5 ghz + SLI_780 classy skal man greie å dra det. 1920x1080 er greiere sånn sett, man får også opptil 144hz på mange skjermer nå.

Lenke til kommentar

Langt ifra. 2-3 tusen. Skyhøy risiko da hvis du får en som er lettere defekt. Var en forumbruker som fikk 2 defekte skjermer levert. 6 tusen i dass.

Jeg hadde ikke gamblet på det. Uansett er IPS for trege paneler til å vise 120 fps uanstrengt. Med en skjerm beregnet til formålet får du også mange andre fordeler, som høydejustering, OSD, lightboost, 3D mulighet, garanti, returrett. 2560x1440 er egentlig for mye til å spille i også, særlig med 120 fps. Må ha noe sånt som 3930k@5 ghz + SLI_780 classy skal man greie å dra det. 1920x1080 er greiere sånn sett, man får også opptil 144hz på mange skjermer nå.

 

Har faktisk relativt god fps i de fleste spill med 670 sli. og 3770k. Jeg fikk en perfekt skjerm. Ingen feil. Yamaksi Catleap. Har min klokket til 100hz nå.

Lenke til kommentar

Hva mener du med defekt skjerm? pixel feil?

 

Vel, sitter med en 17" laptop nå, greier det meste, men hadde vært kjekt å kunne spille på en skikkelig 24" skjerm igjen, kanskje tilogmed en 27".

 

Har desverre ikke så mye greie på skjerm annet enn at det er 2 typer lagg, den som er oppgitt og input lagg. Kommer nok til å bruke maskinen mest til spill, så det er det bruket jeg vil fokusere skjermen på :)

 

Og hva med den skjermen kremt anefalte, misset vist den, beklager :(

Endret av URGE84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...