Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132
Skrevet

Hahahaha, forsikring blir satt på pappa de første årene. Blir chill når S13 blir veteran ja :p

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Skrevet

Jo, tror det er det den kommer med.

Hva vil det en LSD komme på omtrent?

Hahah, da er vel det veien å gå :)

Gjest Slettet+5132
Skrevet

Skal titte litt jeg, takker :)

Skrevet

Jeg har ettermontert en S14a diff i min. Bruker S13 diffhuset og S14 diff og de små akslingene som går inn i diffen. Den skal sperre helt greit. Blir den for "slapp" så tror jeg at jeg sveise eller får tak i en brukt 1.5

Gjest Slettet+5132
Skrevet

Det fungerer med S14-diff ja, går vel an det også. Hørt at noen kjører med S15-diff i grip.

 

Haha, kåler med pinneapparat du også ja :p

Helt knall det, men tynt stål ble et problem merket jeg :p

Gjest Slettet+5132
Skrevet

Aha, kan jo sveise brusbokser med TIG :p

Skrevet (endret)

Tips til hvor jeg kan få tak i hjulbolter/mutter i god kvalitet? Størrelse B12x1,5 forøvrig.

Betaler heller litt for å få noe som varer.

Endret av Vertical^
Gjest Slettet+5132
Skrevet

Sesongpremiere på MCM, en dag for tidlig!

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Noen som har noe særlig erfaring med feilsøking av Xenon pærer?

Den gamle bilen skal legges ut for salg, men får ikke lys på høyre side.

 

Det som er merkelig er at når jeg skrur på lyset så går det på helt svakt i 2/10 av et sekund.

Har snakket med merke-verksted og de mener at det kanskje blir løst av å skifte både pære (på begge sider for å få det likt) og tenner må byttes.

 

På nyere biler er det som kjent et helvete å bytte pære (tror jeg må av med helle frontfangeren for å bytte begge), så derfor lurer jeg på om noen har noen lure tips som kan spare meg en hel del arbeid?

Skrevet

Hvor vanskelig det er å skifte pære varierer fra modell til modell..

På min Mercedes S211 er det gjort på 2-3 minutter å skifte begge pærene, også på Xenon-lamper.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Det er kompakt bil, og utifra det jeg skrudde i går er det neppe en lett jobb å få til, og han jeg snakket med på Sven Kvia har nok rett i at hele fangeren må av.

 

Men poenget var jo at jeg helst vil slippe dette om det er noe annet som er galt som ikke krever fullt så mye arbeid.

Pæra gir jo antydning til liv, så å bytte den virker jo litt drastisk.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

ka vil e d?

Bil?

 

Opel Astra GTC 05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...