Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det er kompakt bil, og utifra det jeg skrudde i går er det neppe en lett jobb å få til, og han jeg snakket med på Sven Kvia har nok rett i at hele fangeren må av.

 

Men poenget var jo at jeg helst vil slippe dette om det er noe annet som er galt som ikke krever fullt så mye arbeid.

Pæra gir jo antydning til liv, så å bytte den virker jo litt drastisk.

Pæra som var gåen :-)

Lenke til kommentar

Sånn halvveis hypotetisk, kan man lure seg unna omregistrering? Mamma skal bytte bil, vurderer å kjøpe den. Er det noe galt med å flytte forsikringen over på meg og la den stå registrert på henne enda? 10k i omregistrering er litt unødvendig høyt.

 

Ca. hva bør jeg forvente å kunne få i innbytte for min 02 Astra 1.8 Coupe, kmstand 120k om den blir byttet inn ved nybilhandel? Har jeg realistiske forventninger om jeg tipper 40-50k et sted?

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke du får som et innbytte for den bilen. Tipper du må minst ned 15000,- men hva vet vel jeg. Jeg var såpass heldig at jeg fikk 70000 i innbyttepris for en Ford Focus 2003-modell for et par år siden og var fornøyd med det. Fra en Fordforhandler fikk jeg tilbud om 54000...

Lenke til kommentar

Sånn halvveis hypotetisk, kan man lure seg unna omregistrering? Mamma skal bytte bil, vurderer å kjøpe den. Er det noe galt med å flytte forsikringen over på meg og la den stå registrert på henne enda? 10k i omregistrering er litt unødvendig høyt.

 

Ca. hva bør jeg forvente å kunne få i innbytte for min 02 Astra 1.8 Coupe, kmstand 120k om den blir byttet inn ved nybilhandel? Har jeg realistiske forventninger om jeg tipper 40-50k et sted?

 

Du kan ikke ha en forskjellig eier på forsikringen og bilen

Lenke til kommentar

Folkens! Jeg har en case! Jeg monterte ny spiller i bilen forrige uke og da når jeg skal ta denne på plass forsvant lys i kupe, sentralås og kjørecomputer. Gikk gjennom alle sikringene i går, men alle er hel! Så også gjennom ledningen til spilleren. Ingenting er utsatt.. hva faen?! :p har det blitt overspenning som har knekt pærer, sentrallås og computer, men ikke sikringen? ?? Jeg er helt rådløs :p

Lenke til kommentar

Esso selger stykkevis for 15kr. Crazy:p

 

Har også et spm angående 2din spiller å passord. Nå når jeg har koblet min pioneer f930bt spiller med canbus kabel (sånn at den virker etter tenningen) så må jeg trykke inn passord hele tiden. Er ikke dette noe jeg kan gjøre noe med?

 

+ er koblet sammen med gul bak på kabelen fra spiller til iso.

Endret av EspJak1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...