Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat 04-modellen av e60 har jeg hørt det kan være mye elektriske feil på.

På en annen side så er jo e60 en bedre konstruksjon når det kommer til sikkerhet, forbruk, komfort osvosv.

 

Det beste du kan gjøre her er nok å prøvekjøre begge bilene, og ta deg en tur til bimmers.no og hør med folket som har erfaring :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde val..

 

 

Hvis dere skulle kjøpt en BMW 5-serie og valget sto mellom en '03/'04 E39 eller en '04 E60 - hva hadde dere valgt da? Uavhengig av design, kjøreegenskaper osv.

 

 

 

Jeg vet ikke du avbrøt meg :p

Skrevet (endret)

Hvorfor?

Fordi snylter'n har en Mercedes med V8 og flere hester. Derfor.

 

Så over til noe annet.

http://www.youtube.com/watch?v=2TRS4bwcE_c&feature=youtu.be

 

Noen som har noen finurlige tanker om hvorfor varsellampa til fjernlyset(den blå) ikke vil fungere som den skal?

Er ettermontert xenon, men har samme sett i sprederne og der fungerer varsellampa slik den skal..

Endret av Hansien
  • Liker 1
Skrevet

Fordi snylter'n har en Mercedes med V8 og flere hester. Derfor.

Skjønner. Like teit med E500. Skulle ikke vært lov å selge. Må ha minst AMG.

 

2004 E60 er rekkeseks på 170hk. Gjør 0-100 på 9 sek med manuell, ikke noe å si på det i Norge.

  • Liker 5
Skrevet

Jeg har eid E39, og prøvekjørt flere E60er. E39 er det beste bilholdet jeg har hatt til nå. Bare sørg for å finne en facelift(01->). Jeg hadde 2,2 170hk, og det var ok. Men jeg ville nok funnet en 530 eller 525d eller mer.

 

Når det er snakk om E60 er det egentlig sant som Snylter sier. Bilen oppleves latterlig treg. Tregere enn Golf 1,4 FSI blant annet.

 

Jeg har også prøvd E60 535d, og det er en skikkelig morobil igjen, så motor har veldig mye å si i så tunge biler.

Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Når det er snakk om E60 er det egentlig sant som Snylter sier. Bilen oppleves latterlig treg. Tregere enn Golf 1,4 FSI blant annet.

Håper du skrev feil, for Golf 1.4 FSI har 0-100 på 12,9 sekunder, mot 9 sekunder på nevnte E60 170hk.

Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Proves my point. En 1.4 FSI har ingenting å ta en E60 på. En 1.4 TSI eller TFSI som de eldre het, den kan vel gjerne gjøre det. Men så veier en Golf "litt" mindre enn en 5-serie da.

Skrevet

Hvorfor?

 

Fordi den ER slapp, og oppleves som å være enda slappere enn den er.

 

 

Fordi snylter'n har en Mercedes med V8 og flere hester. Derfor.

 

 

Vel, jeg har prioritert å få en bil som går greit nok (men den er absolutt ingen racer den heller), og som ikke blir noen sinke i trafikken om man fyller den opp med folk eller slenger på et par tonn tilhenger.

 

 

Skjønner. Like teit med E500. Skulle ikke vært lov å selge. Må ha minst AMG.

 

2004 E60 er rekkeseks på 170hk. Gjør 0-100 på 9 sek med manuell, ikke noe å si på det i Norge.

 

500 var den kraftigste utgaven av 211 som ble levert med 4Matic, og for meg er det enda litt viktigere enn kraftig motor.

 

Rekkeseksern som brukes i 520i er rett og slett et trist kapittel, det er rett og slett manglende moment OG effekt.

Den har vel et dreiemoment på drøyt 200Nm, det gjør rett og slett ikke susen i en såpass stor bil.

Skrevet

Det kan jeg skrive under på.. Kjører en E39 520i for øyeblikket, og den må piskes for å gå fort, men når man kommer opp over 4,5-5000 rpm, så er den ganske artig å kjøre på svingete norske veier :p

Fin lyd er det også..

Men absolutt ikke en racerbil med den maskinen..

Skrevet

Merca jeg låner spinner bortover bare asfalten er litt våt... ikke så morro vis man skal ut fra en avkjøring, men det er jo sperre på den så den drar på begge hjula. 160hk under panseret med en rekkesekser. Det eneste negativet er at det er automat på den, men den automaten funker bedre enn på andre biler jeg har kjørt.

Skrevet

Det kan vel sies at man har missforstått noe her i livet om man velger en 520 om man ønsker en ræser..

Dagens 520i er i hvert fall ingen sinke. Null til hundre på 7,9 gjør den kanskje ikke til en racer, men det fortsatt ganske bra.

Skrevet (endret)

Ikke verst det :) . Merca jeg kjører skal vistnok greie det på rundt den samme tia og noen sier nedpå 7sek. Aksellere gjør den i allefall. I morgen får jeg bytte bensinfilter så får jeg skifta katta når den muligheten dukker opp. Venter på deler til jobben fra USA og England. Får vel prøve å teste det en gang, men ikke mange plasser og steder det er mulig uten å miste lappen.

Endret av Rolf_X
Skrevet

Det kan vel sies at man har missforstått noe her i livet om man velger en 520 om man ønsker en ræser..

Det har jeg heller aldri sagt, og hadde aldri valgt en 520 om jeg skulle eid den selv :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...