Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i all verden får du til det?

Jeg vasket bilen min på lørdag i 13-tiden.. Kl 17 var den møkkete igjen etter å ha kjørt ca 30km på asfalt.. Det kom noen få regndrypp og det er alt som skal til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fordi jeg ikke går for å ha showfinish på en bruksbil? Så lenge bilen er fri for møkk, blank og fin så er mye gjort.

Et godt forarbeid er jo alfa-omega.

Endret av Hansien
Skrevet

Nå sørger man da selvsagt for å vaske bilen et par ganger i uka, også om vinteren..

Med grundig underspyling selvsagt.

De aller færreste gjør dette. Jeg vasker bilen min ofte, men det er ikke snakk om hva bilinteresserte mennesker gjør, jeg var mer nysgjerrig på dette fenomenet om at det skal være en fordel for bilen og dens tilstand at den står varmt om vinteren.

Skrevet

Snylter har et poeng. Jeg vasket bilen min kvelden før et Alfa-treff forrige helg, men da jeg kom frem til treffet var bilen verre enn før jeg vasket den.

Problemet kan vel løses ved å ikke ta ut bilen hvis det regner og du nettopp har vasket den, men 1) man har ikke kontroll over været, og 2) veien må ikke være veldig våt før bilen blir skitten.

Skrevet

Hadde det perfekt med Nissan dritten min, og kremtkremtgratis vaskehall på jobben, den var ALLTID rein.. Alfaen blir nok vasket i gjennomsnitt hver andre uke.

Skrevet (endret)

Chevrolet C/K 1973–1987 (Faceliftutgaven skulle en tro på fronten, ergo slutten av tredje generasjon.)

Endret av Hansien
Skrevet

Men ut fra sidemarkeringslyset og panseret ser det da ut som det er en pre-facelift.

Altså 1973-1980/81

Det er enten Chevrolet eller GMC, umulig å si uten å se chassinummer omtrent..

Skrevet (endret)

Iogmed at den er omringet av 'Vetter og jeg syns jeg skimter en chevy logo i grillen på den så kan vi vel gå ut ifra at det er en chevy ? :p

Endret av Hardboiled Rice

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...