Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

1700kg er da ikke så jævlig tungt

 

Men liker bedre oppsettet i den orginale grom-e-klassa, her ser man akkurat litt av den lille klokka "inni" turtelleren :) Men ja MB i utgangspunktet og ihvertfall toppmoddelen av e-klassen skal ikke se kjapp ut inni, det skal heller være "understated" klasse. epcp_1002_03_o+1994_mercedes-benz_e500+interior.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sammenlign han ikke med en middels størrelse fwd japse da!

 

Hva veier en e60 m5? 1800kg

Hva veier en C6 S6? 1910kg (mer for stasjonsvogna)

 

Nei i sammenligning med konkurrentene veier han ikke mye.

 

Edit: C6 RS6 som er en bedre sammenligning enn S6'n veier faktisk over 2 tonn

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

LaFerrari? Herregud, for et navn. Navnet er like tåpelig som utseendet på Lamborghini Veneno ... Men LaFerrari ser i hvert fall helt fantastisk ut - på utsiden. Interiøret ser veldig, vel, Ferrari ut.

 

---

 

Jeg MÅ ha en slik en dag... http://www.finn.no/f...nnkode=39378460 kompensere litt :p

 

De hjulene ser latterlig små ut. Alt for lav profil. Land Rovere bør ha 60-profil, minst. :)

Lenke til kommentar

Synes det er fryktelig mye synsing rundt tung vekt på tyske verstingbiler. Har kun erfaring med AMG Mercedes, og man merker lite til at bilen er stor og tung når man kjører, selv i skarpe svinger med høy fart. Størrelsen og vekt i E-klasse er veldig godt kompensert for.

 

Å sammenligne en E63 med en amerikansk bil som krenger i svingene blir helt feil. I en W211 E55/E63 og W212 E63 sitter du som støpt.

Lenke til kommentar

Og nåde deg om du ser M5 eller RS6 ikke er sportslige ;)

Har ikke prøvd RS6, men S5 med sine 330hk er ganske kjedelig i forhold til det jeg forventet av den.

 

Men vi kan jo regne på det. RS6 havner på 253hk/tonn, M5 på 287hk/tonn. Mazdas 20 år gammle Rx7 havner på 240hk/tonn. Den er da 900kg lettere enn RS6. Mazdaspeed MX5 lander på 170hk/tonn, og er 1000kg lettere enn RS6. Toyotas nye GT86 havner på 165HK/tonn.

 

Samtlige av de jeg har nevnt er i nærheten av 1000kg lettere enn RS6 (og M5), så nei, jeg vil ikke kalle noen av dem "sportslig" fordi det er ingen sportsbil. Der er en luksus sedan.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Sammenlign han ikke med en middels størrelse fwd japse da!

 

Hva veier en e60 m5? 1800kg

Hva veier en C6 S6? 1910kg (mer for stasjonsvogna)

 

Nei i sammenligning med konkurrentene veier han ikke mye.

 

Edit: C6 RS6 som er en bedre sammenligning enn S6'n veier faktisk over 2 tonn

Var det ikke snakk om å være sportslig? Og jeg mener at ingen biler som veier så mye er sportslig i noen grad. Ja, det er mye hester, og ja, den går fort, men sportslig? Neppe...

 

Men det er vell slik det er i dagens marked, alle biler skal være sportslige, selv 1,4l 90hk får "sport" utgave.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Har Mercedes CLA kommet til Norge?

Ingen som skriver noe om denne bilen her? Prøvde å søke på CLA men da fikk jeg kun opp kosttilskudd - og det kan man kanskje trenge hvis man sikler lenge nok etter denne Mercedesen. Ifølge mediene kommer den til Norge i april. Jeg er egentlig VAG-mann ettersom jeg har både Golf og A4, men må innrømme at Mercedes CLA treffer et ømt punkt. For den som ikke har lest om den ennå; jeg så den først gang på DinSide. Jeg tenkte: Er Mercedes på vei ut av taxikøen med dette designikonet? Da nye A-klasse ble lansert syns jeg at den tok brodden av både A3, 1-serie og den nye V40 som fikk mye skryt. Når Mercedes følger opp med denne nydelige bilen, tror jeg de er i ferd med å tiltrekke seg oppmerksomheten fra mannen i gata igjen.

 

v%E6r+priset+mercedes+cla.jpg?o=4666944&w=&h=&ee=1358498211

 

Jeg satt og studerte på prisene i går kveld, og fant to oppløftende ting:

1. Med en innstegsmodell som starter på kr 319.900,- (levert Oslo) er det mulig å få denne bilen til under fire hundre tusen med alt "nødvendig" utstyr.

2. Innstegsmodellen ble i utgangspunktet ikke levert med automatgir, men i prislisten står det at hvis man har tid til å vente til juni så er en 7-trinns dobbelclutchgirkasse på plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg skjønner meg ikke på modellene til Mercedes, altså hvilke modeller som konkurrerer mot hvem. Gidder noen å forklare, utenom B, C, og E?

Lenke til kommentar

Mest nærliggende for meg er å sammenligne med BMW og med fare for å drite meg ut:

 

A-klasse Direkte konkurrent = BMW 1 serie, Audi A3 (andre biler golf, auris, e.t.c)

 

CLA = selv om den bare har 2 dører, BMW 1 serie coupe og andre mindre sedaner (ser vel ikke så mange biler i denne klassen i Norge).

 

S Klasse = BMW 7 serie, andre større premium biler, Audi A8

 

CLS = Opprettet vel egen klasse, BMW fulgte på med 6 serie gran coupe.

 

CL = BMW 6 serie, Audi A5?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En kompis så en fyr parkere en F10 M5 på prøveskilt i en lyktestolpe igår, haha ! :D

Håper den fyren var sjef på Bavaria, vist ikke ville jeg ikke vært han.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Mest nærliggende for meg er å sammenligne med BMW og med fare for å drite meg ut:

 

A-klasse Direkte konkurrent = BMW 1 serie, Audi A3 (andre biler golf, auris, e.t.c)

 

CLA = selv om den bare har 2 dører, BMW 1 serie coupe og andre mindre sedaner (ser vel ikke så mange biler i denne klassen i Norge).

 

S Klasse = BMW 7 serie, andre større premium biler, Audi A8

 

CLS = Opprettet vel egen klasse, BMW fulgte på med 6 serie gran coupe.

 

CL = BMW 6 serie, Audi A5?

 

Okei, takker :)

 

Er fortsatt litt forvirret, er det slik det fungerer med CLene?

CLen->Aen i A-klasse?

CLS->Sen i S-klasse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...