Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er vel en av de få som gleder seg til denne kommer:

 

Dette er mest sannsynlig bildene av RS3.

Ikke ofte jeg kaller en bilmodell for unødvendig, men denne synes jeg virker slik. I tillegg er jo dagens A3 ikke så langt unna en ny utgave.

 

Men de vet vel hva de gjør.

 

Gleder seg og gleder seg. En S3 koster fra 726.000,- i Norge FØR du betaler for ekstrautstyr, en RS3 nærmer seg millionen. Kan vel si at det er en bil for spesielt interesserte, og med mindre du har bestilt en, RS125, så er det nok ganske begrenset hvor mange nordmenn som får sett og ikke minst prøvd denne..

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig så er det ikke Haldex/Torsen som utgjør forskjellen for 99,9% av brukerne her inne.

 

Det er kjøreferdighetene.

 

Hvor mange har egentlig kjørt noe særlig med siste generasjon Haldex? Forskjellen er ikke så stor som folk skal ha det til lenger - og det er milevis unna hva det var for bare noen år siden.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

RS3 kommer mest sannsynlig på å ligge fra 1 300 000.

 

Akkurat Haldex-koblingen på RS3 kan alltids modifiseres til en viss grad.

Det er 3 ting som tiltaler meg mest med denne bilen. Den er diskret, den har en helt rå baklukespoiler, og sist men ikke minst: MOTOREN!

 

5-sylindret 2,5 med turbo. 340hk. Motoren har også blitt kåret til årets motor 2-2,5L.

 

En annen bil som jeg også håper på å se mer av er denne:

http://www.youtube.com/watch?v=ln1uzqlCRd8&NR=1

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig så er det ikke Haldex/Torsen som utgjør forskjellen for 99,9% av brukerne her inne.

 

Det er kjøreferdighetene.

 

Hvor mange har egentlig kjørt noe særlig med siste generasjon Haldex? Forskjellen er ikke så stor som folk skal ha det til lenger - og det er milevis unna hva det var for bare noen år siden.

Skal ikke nekte at om jeg hadde hatt en slik så hadde folk som møtte meg mer sett sida av bilen enn fronten. Så derfor er jeg for Torsen. For en saks skyld, så er fortsatt Torsen bedre der 4x4 skal være best i dag, generell bruk i vanskelige forhold, etter som jeg ser det.

 

Men andres bruk kan jo variere.

Lenke til kommentar

Prøvde igjen nå, og startmotoren prøvde å røre seg på første forsøk, før tikkelyden tok helt over.

 

Kan det være batteriet som ganske enkelt ikke duger til kaldstart når det er montert bak i bilen og det holder på å bli småkaldt (-2 nå)? Biltema 54Ah. Målte det til 12.15V, noe som burde være nok.

 

Edit: det visste seg å være at batteriet var flatt. Merkelig at det skulle resultere i en så markant og høy klikkelyd når man prøver å få start, men men...

 

Men er biltemabatteriene virkelig så dårlige at slikt er normalt på et 4 måneder gammelt batteri? Dynamoen lader jo greit. (13.9V)

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Bella skal på EU-kontroll før utgangen av året og av det jeg kan se så er det egentlig bare en litt rusten bakpotte og dugg i frontlykter som kan gi meg noen problemer. Uten at jeg har sjekket forstillingen nøye, er litt knirk der, så vi får se. Uansett, jeg regner med at jeg må bytte lykter og da tenkte jeg å ta nye pærer i sammen slengen. Lurte litt på Höen Xenonmatch og ser at Scandincshine selger disse. Det jeg egentlig lurer på er om disse er i par eller ikke, står jo veldig lite info så det er ikke så lett å finne ut av. Her er iallefall link: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=28&products_id=281

 

Tar gjerne imot tips på halogenpærer som er hvite/lyseblå som jeg kan bruke.

Lenke til kommentar

Se et par sider tilbake. Der får jeg anbefalt noen halogenpærer.

 

Jeg møtte bilen fra helvette i dag! En eldre bil med ettermontert xenon og noen sinnsykt kraftige tåkelys. Har blitt blenda av noen seriøse pickups med ca hundre tusenmetere før, men denne bilen toppa dem. Fy flate, kanke ha vært lovlige de lysa der.

 

Så også en kul BMW, tror det var en eldre E30, med en grønn stripe på siden hvis det stod Polizei ^^

14262d1161703683-polizei-e30-bmw-430-20.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...