Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Steike tøff!

 

Hva ligger forbruket på sånn ca?

 

Kjørte til Vestfold i helgen. Klokka da forbruket på 0.91 med rundt 130/140 km/t hele veien..

 

Rått, digger sånn bøyle på planet! :D Porr! :D

 

Takker. Bøylene er et must på Amarok. Disse er fra Steeler (truckline.no som leverer til mange biler)

 

Hva er prisen på de to?

 

Du får en helt fin 180hk Highline automat med ekstrautstyr for litt over 400.000,- som toseter. Samme bil med bakseter koster 650.000,- ca..

Lenke til kommentar

 

Du får en helt fin 180hk Highline automat med ekstrautstyr for litt over 400.000,- som toseter. Samme bil med bakseter koster 650.000,- ca..

 

Får du den nederste til 400k? 180hk bensin eller disæl?

Den nederste er latterlig tøff, kunne faktisk tenkt meg en sånn. Hvor langt er lasteplanet?

Tror du man går plass til en sykkel bakpå der?

Lenke til kommentar

Altså jeg fikk seriøst lyst på Amarok når jeg så reklame for den på RTL, lenge før den ble nevnt i norge..

 

Har du manuell eller automat ?

Jeg har 180 hk diesel med automat og permanent firehjulstrekk.

 

Får du den nederste til 400k? 180hk bensin eller disæl?

Den nederste er latterlig tøff, kunne faktisk tenkt meg en sånn. Hvor langt er lasteplanet?

Tror du man går plass til en sykkel bakpå der?

 

Sorry misforsto - den nederste orange er ikke lansert ennå, men kan bestilles om et års tid så jeg har ikke priser på den. Den vil ha et påkostet interiør, offroad-dekk, svarte bøyler og spoiler på taket med fjernlys som ekstrautstyr. Alle Amaroker har dieselmotor, enten 140 eller 180 hk hvorpå 180 også kan leveres med automat.

Planene er henholdsvis 1,5 (double cab) og 2,2m (single cab) lange..

Lenke til kommentar

Sauen: Har du testet bilen med tung henger, eller har du bare bedrevet kosekjøring med den?

Hvordan er den å kjøre i forhold til konkurentene sine?

 

Muligens caddyen byttes inn til fordel for amaroken da sjefen innså det at en 110 hesters pizzabil ikke er heelt det store å dra henger med. Ihvertfall ikke når vi snakker hengere opp i mot 3 tonn.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som opplever at olja i en bil med diesel blir kølsvart med en gang etter oljeskift?

Jeg prøvde med en motorrens i fjor som fikk ut mye drit, skiftet olja og kjørte et par mil og skiftet igjen. Men den ble like svart med en gang igjen. Dette gjelder da særlig 1.9 TDI pumpedyse-spetakkelet til VAG. Bruker helsyntetisk Castrol olje.

 

Etter 6-7000km hører man at motoren ikke liker seg og vil gjerne ha oljeksift igjen...

 

 

På den forrige bilen jeg hadde (Mercedes C180) virket som om olja aldri ble dårlig selv om jeg ikke brukte long-life olje (helsyntetisk Castrol 5W40).

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...