Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig fått Mazdaen, har kjørt den 50 mil siden jeg fikk den i går - og jeg er positivt overrasket. Kanskje ikke så rart siden jeg gikk fra en 13 år gammel Fiat Brava til helt ny bil.

 

AO9cph.jpg

 

Der har den kommet seg trygt og godt inn i carporten. :)

ojYJc.jpg

 

Ikke så veldig gode bilder, dårlig lys å ta bilde med mobiltelefon.

Endret av Quote
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet du hva som er greia med de to forskjellige AWD-systemene VW kjører? Fikk vite at T5 leveres med begge deler etter om du velger låsbar bakaksel eller ikke.

Usikker. Men Amarok bruker deler fra Audi Q7 så den står litt for seg selv der..

 

Sauen: Har du testet bilen med tung henger, eller har du bare bedrevet kosekjøring med den?

Hvordan er den å kjøre i forhold til konkurentene sine?

 

Muligens caddyen byttes inn til fordel for amaroken da sjefen innså det at en 110 hesters pizzabil ikke er heelt det store å dra henger med. Ihvertfall ikke når vi snakker hengere opp i mot 3 tonn.

 

Testa Amarok med en henger på 3,2 tonn og hadde litt til nyttelast til overs så vi slang et par hundre kilo på planet også. Det var veldig annerledes å kjøre siden ESP-systemet tilpasser seg lasta, men når jeg var vant til det så funka det fint. Hengerstabilitetsprogrammet er også felles med Q7 og andre biler i konsernet..

 

I hvilket land?

 

Sør Afrika ble nevnt, men også Australia etter det jeg husker. Motoren er en 160-hesters sak med 300Nm hvis jeg ikke husker feil. Til sammenligning har dieselen 420Nm på 180-hesteren med automat og 400 på 180-hesteren med manuelt gir..

Lenke til kommentar

Synes det er så skummelt med Passater på veien. Blir så paranoid når jeg tar igjen en passat. Burde vært ulovlig for enkeltpersoner å kjøre Passat, slik at man kjenner igjen sivilen enkelt og greit. ^___^

 

Helt enig, men er ikke nervøs når jeg tar de igjen, for da ser jeg om de har sota bakruter eller ikke, er værre når de kommer bakfra...

HATER nye biler med Xenon som sniker seg opp i ræva på meg, ligger der litt og faller tilbake..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...