Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kia har virkelig bevist i det siste at de kan lage noe mer en døve økonomibiler. Skulle nesten ønske at de hadde laget et nytt merke á Lexus, slik at vi slipper å kjøre "en Kia".

Men kanskje de prøver å løfte merkevaren sin, så kan vi ha en Kia-nøkkel uten å måtte gjemme den bort fra offentligheten.

Endret av Gavekort
Skrevet

Kia har virkelig bevist i det siste at de kan lage noe mer en døve økonomibiler. Skulle nesten ønske at de hadde laget et nytt merke á Lexus, slik at vi slipper å kjøre "en Kia".

Men kanskje de prøver å løfte merkevaren sin, så kan vi ha en Kia-nøkkel uten å måtte gjemme den bort fra offentligheten.

Er overraskende brae biler, er lærling på kia og har vært det i litt over 3 månder nå, prøvd alle bilene til og med GT'n og må si jeg er positivt overrasket ??

Skrevet

Da var det helg gitt og en litt utsatt giroljeskift er jo utført. Må si det er imponerende hvor trangt det er i noen biler. Var nesten lettere å flushe girkasse på en Hyundai som jeg gjorde for noen år tilbake :p .

Litt kreativ mod av verktøy :p . Kun Würth verktøy ;)

post-106937-0-86723500-1443195368_thumb.jpg

Skrevet (endret)

Jeg har desverre ikke fått tid til å lese alt om VW TDI motorene og den nye skandalen. Hvordan blir det? Regner med vi her i EU må betale for å få strupet bilene selv.

Eventuelt strupe med å sette på testprogrammet konstant?

Endret av Dr Jones
Skrevet

Jeg tror ikke du som forbruker skal være redd. Om det viser seg å lede til ulemper for eiere så vil forbrukerombudet og diverse forbund som NAF være så på hugget at du vil trolig få en ny bil før de i det hele tatt har tilbudt deg i å ødelegge ytelsen på bilen din.

Skrevet

Strupe bilene selv? Møller tar på seg evt tilleggskostnader dersom en kunde er berørt, men det er ikke lov å øke avgiftene på en bil etter at bilen er regga så staten kan i utgangspunktet ikke gjøre så mye med det.

Skrevet

Og ytelser har aldri vært tema. Det dreier seg om Nox-utslippene.

Ja. Men om VW skal fikse dette med å redusere bilene til det nivået de var under testingen, så vil ytelse være et tema.

Skrevet

Ja. Men om VW skal fikse dette med å redusere bilene til det nivået de var under testingen, så vil ytelse være et tema.
Hvor står det at Volkswagen skal redusere ytelsen på bilene for å møte testkravene?
Skrevet

Virker jo logisk at ytelse og/eller forbruk henger litt sammen med nox-utslippene. Hvorfor skulle de ellers bare strupe det under testen og ikke til vanlig? Eller øker de ytelsen slik at bilen er mer effektiv og dermed har mindre utslipp?

Ikke hatt interesse til å lese meg opp om Nox-utslipp nok til at jeg kan si så veldig mye om det.

Skrevet

Hvor står det at Volkswagen skal redusere ytelsen på bilene for å møte testkravene?

Hvor er påstanden min om at de skal det? Jeg sier at det er ikke er noen påfunn VW kan finne på som vil skade kundene. Hva enn løsningen måtte være.

Skrevet

Eneste jeg hadde akseptert er at Volkswagen hadde dekket eventuelle kostnader i forbindelse med økte avgifter om jeg hadde vært utsatt for dette.

Effektstruping hadde vært uaktuelt.

Skrevet

Jeg har ingen tvil på at kundene kommer godt ut av denne situasjonen. Spørsmålet er bare om det innebærer en ny bil.

Det var ikke rent lite de bilene forurenset heller, så tviler på at jeg hadde kjørt videre med god samvittighet, avgifter eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...