Gå til innhold

App: NRK Nett-TV for Samsung Smart-TV


Anbefalte innlegg

En ny versjon av appen er nå tilgjengelig!

 

- Støtte for alle radiokanalene (direktesendinger)

- Støtte for hele radioarkivet(!)

- Detaljer om program for kategoriene direkte, nytt, populært og aktuelt

 

Teknisk:

Reimplementert menysystem og webparsing fra scratch, implementert bruk av APIene til NRK for å hente mer detaljert informasjon om programmer enn det som var mulig med webparsing alene.

Menyene skal i all hovedsak se ut og oppføre seg som før.

 

Hvis du opplever problemer så post gjerne en beskrivelse av hvordan du gikk fram for at feilen oppstod, samt modellnummeret på din TV i denne tråden.

 

For å oppdatere så må du følge samme metode som for førstegangsinstallasjon.

http://marius.thoering.no/#installasjon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Meget bra app! Brukes daglig.

 

Etter at jeg oppdaterte til siste versjon, får jeg bare beskjed om at ingen elementer funnet under de forskjellige gruppene. Dette gjelder både tv og radio.

 

Hverken direkte eller radio direkte fungerer heller.

 

Jeg har en Samsung tv fra 2011, UE55D7000.

 

NRK TV Direkte fungerer som den skal.

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Meget bra app! Brukes daglig.

 

Etter at jeg oppdaterte til siste versjon, får jeg bare beskjed om at ingen elementer funnet under de forskjellige gruppene. Dette gjelder både tv og radio.

 

Hverken direkte eller radio direkte fungerer heller.

 

Jeg har en Samsung tv fra 2011, UE55D7000.

 

NRK TV Direkte fungerer som den skal.

 

Takk igjen!

 

Kan du forsøke om appen fungerer bedre nå?

Endret av mthoring
Lenke til kommentar

Hei har en UA46D6600 som jeg har brukt med versjon 1.3.6 siden den kom, den har fungert greit til avspilling fra tv arkivet men har ikke greid direkte tv lenge før den fryser.

 

Nå byttet jeg i dag til versjon 1.4.0 for å se om det skulle bli noe bedre, men nå greier den ikke spille av noe innhold lenger, er det noen måte jeg kan få tillbake den den eldre versjonen?

Endret av Piggen67
Lenke til kommentar

Hei

La ut en fiks for 2011 modeller i går kl 2230. Har du prøvd appen etter det?

Hei!

 

Har prøvd, og jeg får opp alle tilgjengelige navn på programmer. Men de vil ikke starte.

 

Får frem bakgrunnsbilder på noen av titlene, men når jeg prøver å starte det valgte programmet forblir bildet svart.

 

Ha prøvd å laste ned på nytt, men dette har ikke hjulpet.

Lenke til kommentar

 

Hei

La ut en fiks for 2011 modeller i går kl 2230. Har du prøvd appen etter det?

Hei!

 

Har prøvd, og jeg får opp alle tilgjengelige navn på programmer. Men de vil ikke starte.

 

Får frem bakgrunnsbilder på noen av titlene, men når jeg prøver å starte det valgte programmet forblir bildet svart.

 

Ha prøvd å laste ned på nytt, men dette har ikke hjulpet.

 

 

Jeg la inn appen i dag morges og har akkurat de samme problemene på min UA46D6600

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har prøvd, og jeg får opp alle tilgjengelige navn på programmer. Men de vil ikke starte.

 

Får frem bakgrunnsbilder på noen av titlene, men når jeg prøver å starte det valgte programmet forblir bildet svart.

 

Ha prøvd å laste ned på nytt, men dette har ikke hjulpet.

 

 

Prøv nå, tror jeg har rettet feilen...

Endret av mthoring
Lenke til kommentar

 

Hei!

Har prøvd, og jeg får opp alle tilgjengelige navn på programmer. Men de vil ikke starte.

Får frem bakgrunnsbilder på noen av titlene, men når jeg prøver å starte det valgte programmet forblir bildet svart.

Ha prøvd å laste ned på nytt, men dette har ikke hjulpet.

 

Prøv nå, tror jeg har rettet feilen...

Har nå prøvd, og den funker som før... Glimrende! Super app. Takk!

Lenke til kommentar

Så bra, bare hyggelig :)

 

Kan du også sjekke om du fortsatt opplever problemene listet under 2011-modeller her:

http://marius.thoering.no/known_errors.html

(Har gjort noen flere endringer nå nettopp.)

 

Vises feks fremdriftsindikator riktig?

 

Hei, da virket det igjen :)

 

Fremdriftsindikatoren virker fremdeles ikke, spoling virker men da bare 30 sekunder eller 10 minutter fra begynnelsen av klippet.

 

Finner ikke noe innhold i radioarkivet.

 

Direktesendinger funger ofte bare kort tid før bildet fryser eller skjermen blir sort, men viser sendingen i sanntid (ihvertfall når klippet starter)

 

Programguide og menyer virker helt fint.

 

Viser ikke undertekster ved avspilling fra arkivet.

 

Trenger du mer info får du bare si ifra, takk for all hjelp

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

> Fremdriftsindikatoren virker fremdeles ikke, spoling virker men da bare 30 sekunder eller 10 minutter fra begynnelsen av klippet.

Men du kan "hoppe" flere ganger etter hverandre, ikke bare en gang?

 

> Finner ikke noe innhold i radioarkivet.

Mest sannsynlig nettsidene til NRK som var nede, fungerer det igjen nå?

 

> Direktesendinger funger ofte bare kort tid før bildet fryser eller skjermen blir sort, men viser sendingen i sanntid (ihvertfall når klippet starter)

Bra at sendingene nå vises i sanntid. Når det gjelder frys så er det vel strømmen og spilleren i TV som ikke fungerer helt sammen. Men er rart det kun gjelder direktesendinger. Kan være at problemet oppstår når TV automatisk skifter opp til høyeste kvalitet (3500kbit), ved oppstart er den satt til middels (ca. 1500kbit). Kunne forsøkt å begrenset 2011-modellene til kun å benytte kvalitet opptil 2500kbit, som er det samme som for arkivinnhold.

 

> Programguide og menyer virker helt fint.

Bra.

 

> Viser ikke undertekster ved avspilling fra arkivet.

Av en eller annen grunn så rapporterer ikke 2011-modellene fremdrift til appen, noe som gjør at appen ikke kan vite hvilken tekst som skal vises. Usikker på om dette kan løses på noen måte.

 

Takk for tilbakemeldingen!

Endret av mthoring
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...