Gå til innhold

App: NRK Nett-TV for Samsung Smart-TV


Anbefalte innlegg

Så på en del programmer seinest igår å sliter fortsatt med at appen mister forbindelse. Bildet fryser også står det: "Mistet forbindelsen, prøver på nytt".

Tenkte først det var trådløse forbindelsen til TV, men så prøvde jeg netflix, viaplay og et par andre. Der spiller jeg av helt feilfritt uten avbrytelser eller hakking i HD kvalitet.

 

Konklusjonen min er da at det er noe feil i appen, eller kodingen/avspillingen ?

 

Hei

 

Fra og med at avspillingen har startet så er det Samsung videoavspilleren (plugin player) som håndterer strømming og avspilling av video. Appen får beskjed fra avspilleren hvis avspilling (av en eller annen grunn) feiler, og jeg har da lagt inn at appen ber avspilleren om å spille samme strøm på nytt, for deretter å hoppe (spole) til samme tidspunkt i strømmen.

-Det er mao. ikke noe mer jeg kan gjøre i appen for å hindre denne feilen.

 

Jeg har en sjelden gang merket selv at strømmen har vært treg eller feilet selv, det har typisk vært på tidspunkt når populære serier har gått direkte på en av NRK-kanalene. Jeg har derfor konkludert med at det skyldes mange samtidige brukere, og dermed overbelastning av innholdsserverne til NRK.

 

En annen potensiell årsak kan være at strømmen ikke er kompatibel med TV, men jeg tenker at det er noe usannsynlig da strømmene som benyttes er de samme som benyttes av Appleutstyr (iPhone, iPad, etc.), og de bør derfor alltid være av samme format.

 

Hvis man ønsker å undersøke dette nærmere kan spille av samme episode fra tv.nrk.no både på iPad/iPhone og på app samtidig når man opplever at det er problemer, og se om begge enhetene er påvirket. Dog er ikke dette en 100% fasit heller da innholdsserverne (mest sannsynlig) er lastbalanserte, og den ene enheten kan derfor være "uheldig" å havne på en overbelastet server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Konklusjonen min er da at det er noe feil i appen, eller kodingen/avspillingen ?

 

Du konkluderer med at det er noe feil i appen, NRK konkluderte (samtidig som du spurte om andre hadde problemer) med at hele nett-tv-systemet deres var nede for telling

Lenke til kommentar

 

 

Konklusjonen min er da at det er noe feil i appen, eller kodingen/avspillingen ?

 

Du konkluderer med at det er noe feil i appen, NRK konkluderte (samtidig som du spurte om andre hadde problemer) med at hele nett-tv-systemet deres var nede for telling

Ja problemet med treg avspilling er borte. Nå snakker jeg om et problem som jeg har hatt siden jeg fikk appen for noe mnd siden.

Lenke til kommentar

 

Så på en del programmer seinest igår å sliter fortsatt med at appen mister forbindelse. Bildet fryser også står det: "Mistet forbindelsen, prøver på nytt".

Tenkte først det var trådløse forbindelsen til TV, men så prøvde jeg netflix, viaplay og et par andre. Der spiller jeg av helt feilfritt uten avbrytelser eller hakking i HD kvalitet.

 

Konklusjonen min er da at det er noe feil i appen, eller kodingen/avspillingen ?

 

Hei

 

Fra og med at avspillingen har startet så er det Samsung videoavspilleren (plugin player) som håndterer strømming og avspilling av video. Appen får beskjed fra avspilleren hvis avspilling (av en eller annen grunn) feiler, og jeg har da lagt inn at appen ber avspilleren om å spille samme strøm på nytt, for deretter å hoppe (spole) til samme tidspunkt i strømmen.

-Det er mao. ikke noe mer jeg kan gjøre i appen for å hindre denne feilen.

 

Jeg har en sjelden gang merket selv at strømmen har vært treg eller feilet selv, det har typisk vært på tidspunkt når populære serier har gått direkte på en av NRK-kanalene. Jeg har derfor konkludert med at det skyldes mange samtidige brukere, og dermed overbelastning av innholdsserverne til NRK.

 

En annen potensiell årsak kan være at strømmen ikke er kompatibel med TV, men jeg tenker at det er noe usannsynlig da strømmene som benyttes er de samme som benyttes av Appleutstyr (iPhone, iPad, etc.), og de bør derfor alltid være av samme format.

 

Hvis man ønsker å undersøke dette nærmere kan spille av samme episode fra tv.nrk.no både på iPad/iPhone og på app samtidig når man opplever at det er problemer, og se om begge enhetene er påvirket. Dog er ikke dette en 100% fasit heller da innholdsserverne (mest sannsynlig) er lastbalanserte, og den ene enheten kan derfor være "uheldig" å havne på en overbelastet server.

 

Ok, men da er det jo noe feil med programmet NRK bruker på nett-tv løsningen sin. Hvorfor bruker de ikke samme som netflix eller viaplay f.eks. hvor avspilling går smertefritt :) Skjønner dette ikke er din feil altså. NRK burde absolutt brukt litt tid å energi på å få til en nett-tv løsning som fungerer :) Men super app! Tusen takk for at du i det hele tatt tar deg tid til denne !

Lenke til kommentar

Ok, men da er det jo noe feil med programmet NRK bruker på nett-tv løsningen sin. Hvorfor bruker de ikke samme som netflix eller viaplay f.eks. hvor avspilling går smertefritt :) Skjønner dette ikke er din feil altså. NRK burde absolutt brukt litt tid å energi på å få til en nett-tv løsning som fungerer :) Men super app! Tusen takk for at du i det hele tatt tar deg tid til denne !

 

 

Bare hyggelig :-)

Hvis du streamer via wifi, så kan det jo være at det er noen bufferinstillinger som kan tweakes for å bedre opplevelsen. Jeg har jeg satt opp 30MB i total bufferstørrelse, og standardvalg for initiell buffring. Men det går også ann å tvinge appen til å buffre noen MB ved oppstart av avspilling. Hjelper det å pause programmet 10 sekunder når det begynner å hakke?

Lenke til kommentar

Halla. Jeg har virkelig savnet en nrk-app, og kom over denne for noen dager siden.

Synes den fungerer utmerket.

Et spørsmål; er den kun 720P, og i så fall hvorfor? Tok en titt på kildekoden og synes det ser slik ut, uten å påstå at jeg er noen programmerer.

 

Edit: Ser nå at NRK ikke tilbyr mer enn 720, så da er jo den saken grei. :)

 

tusen takk for at du har laget denne appen :)

Endret av danikl
Lenke til kommentar

Hei ja, dette fungerer ikke på min, etter steget innstillinger kommer jeg til utvikling, hvor jeg må huke av å godkjenne vilkår, men det lar seg ikke gjøre, men får trykket ok, videre derfra fins det ikke noe neste sted med å angi ip adresse, det er rett og slett ikke et valg der, kan bare velge å gå tilbake, og feks gå på meny og forandre ip, men da kobler den ikke til nett. Hm.. Develop ja, men hvada? Kom ikke videre. Modell:UE32ES5505K.

Whattodo?

Lenke til kommentar

Hei ja, dette fungerer ikke på min, etter steget innstillinger kommer jeg til utvikling, hvor jeg må huke av å godkjenne vilkår, men det lar seg ikke gjøre, men får trykket ok, videre derfra fins det ikke noe neste sted med å angi ip adresse, det er rett og slett ikke et valg der, kan bare velge å gå tilbake, og feks gå på meny og forandre ip, men da kobler den ikke til nett. Hm.. Develop ja, men hvada? Kom ikke videre. Modell:UE32ES5505K.

Whattodo?

 

Hvis det er kul umulig å få huket av den godkjenningsboksen så er det eneste rådet jeg har å tilbakestille TV til fabrikkinstillinger (i hovedmenyen på TV). Du vil da mista alt du har installert og alle instillinger du har gjort.

Lenke til kommentar

 

Hei ja, dette fungerer ikke på min, etter steget innstillinger kommer jeg til utvikling, hvor jeg må huke av å godkjenne vilkår, men det lar seg ikke gjøre, men får trykket ok, videre derfra fins det ikke noe neste sted med å angi ip adresse, det er rett og slett ikke et valg der, kan bare velge å gå tilbake, og feks gå på meny og forandre ip, men da kobler den ikke til nett. Hm.. Develop ja, men hvada? Kom ikke videre. Modell:UE32ES5505K.

Whattodo?

 

Hvis det er kul umulig å få huket av den godkjenningsboksen så er det eneste rådet jeg har å tilbakestille TV til fabrikkinstillinger (i hovedmenyen på TV). Du vil da mista alt du har installert og alle instillinger du har gjort.

 

Ja, det var det da, men takk åkkesom!

Lenke til kommentar

Develop ja, men hvada?

Hva mener du? For å i det hele tatt ha mulighet til å laste ned må du være logget inn som develop, du skriver bare develop som user og lar passordet være åpent. Hvis du ikke har gjort dette kan det være grunnen til at du ikke får merket av i godkjenningsboksen? Bare en tanke...

Endret av lassi72
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei, får ikke NRK2 til å fungere :hmm:

 

NRK1/NRK3 fungerer kjempebra, men NRK2 gir meg svart skjerm + "Spiller av" i ca 1 minutt før den går over til "Feil/Stopp".

 

Uansett, fantastisk jobbet. Digger appen. :new_woot:

 

Hei

 

Takk for hyggelig tilbakemelding!

 

Det hender seg at en (eller flere) av direktesendingene kan være utilgjengelige hos NRK.

Regner med det har rettet seg i ettertid?

 

Hilsen Marius

Endret av mthoring
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...