Gå til innhold

App: NRK Nett-TV for Samsung Smart-TV


Anbefalte innlegg

Hei

 

> Fremdriftsindikatoren virker fremdeles ikke, spoling virker men da bare 30 sekunder eller 10 minutter fra begynnelsen av klippet.

>Men du kan "hoppe" flere ganger etter hverandre, ikke bare en gang?

 

Nei, den "hopper" bare fra starten av klippet(10 minutter ut i klippet hver gang jeg trykker +10)

 

> Finner ikke noe innhold i radioarkivet.

>Mest sannsynlig nettsidene til NRK som var nede, fungerer det igjen nå?

 

Fant innhold i arkivet nå, men skjer ingen ting når jeg prøver å spille av innholdet, direkte radio fungerer heller ikke.

 

> Direktesendinger funger ofte bare kort tid før bildet fryser eller skjermen blir sort, men viser sendingen i sanntid (ihvertfall når klippet starter)

>Bra at sendingene nå vises i sanntid. Når det gjelder frys så er det vel strømmen og spilleren i TV som ikke fungerer helt sammen. Men er rart det kun gjelder direktesendinger. Kan være at problemet oppstår når TV automatisk skifter opp til høyeste kvalitet (3500kbit), ved oppstart er den satt til middels (ca. 1500kbit). Kunne forsøkt å begrenset 2011-modellene til kun å benytte kvalitet opptil 2500kbit, som er det samme som for arkivinnhold.

 

Jeg bruker en VPN fra utlandet og har vel ikke mer en max 2500-3000kbit tilgjengelig, så er kanskje derfor direktesendingene fryser her hos meg.

 

Takk for all hjelp

Endret av Piggen67
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen

 

> Nei, den "hopper" bare fra starten av klippet(10 minutter ut i klippet hver gang jeg trykker +10)

- Ok, det tyder på at ikke Samsung-avspilleren vet hvor i strømmen den er heller (se problemer med fremdriftsindikator og undertekst). Appen ber spilleren hoppe 10 min / 30 sek forover fra der den er. Det virker som den alltid tror den er helt i starten av strømmen.

 

> Fant innhold i arkivet nå, men skjer ingen ting når jeg prøver å spille av innholdet, direkte radio fungerer heller ikke.

- Har kontrollert URL som sendes til Samsung-avspilleren, og den er riktig. Skyldes derfor trolig at TV ikke støtter strømmen.

 

> Jeg bruker en VPN fra utlandet og har vel ikke mer en max 2500-3000kbit tilgjengelig [...]

- Videoavspilleren i TV skal egentlig ikke velge høyere hastighet en linjen greier, men det kan jo være at den bommer på det også.

 

Takk igjen for tilbakemeldingene! :)

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

> Kunne forsøkt å begrenset 2011-modellene til kun å benytte kvalitet opptil 2500kbit, som er det samme som for arkivinnhold.

 

Takk for tilbakemeldingen!

 

Hadde vært morsomt å sett om en begrensning på 2500kbit hadde løst problemene med at direktesendingene fryser :)

Lenke til kommentar
Hadde vært morsomt å sett om en begrensning på 2500kbit hadde løst problemene med at direktesendingene fryser :)

 

Hei igjen

 

Da har jeg satt inn følgende parameter til avspilleren for alle 2011-modeller:

BITRATES=(800000~3000000)

 

TV vil da, for direktesendinger, starte på 928kbps (som er den nærmeste over 800kbps) og øke til opptil 2728 (som er den nærmeste under 3000kbps).

 

Fyr opp infoskjermen (INFO) umiddelbart etter at du har startet NRK1 og se hvordan den skifter opp.

Lenke til kommentar

Hei

 

> Fremdriftsindikatoren virker fremdeles ikke, spoling virker men da bare 30 sekunder eller 10 minutter fra begynnelsen av klippet.

>Men du kan "hoppe" flere ganger etter hverandre, ikke bare en gang?

 

Nei, den "hopper" bare fra starten av klippet(10 minutter ut i klippet hver gang jeg trykker +10)

 

> Finner ikke noe innhold i radioarkivet.

>Mest sannsynlig nettsidene til NRK som var nede, fungerer det igjen nå?

 

Fant innhold i arkivet nå, men skjer ingen ting når jeg prøver å spille av innholdet, direkte radio fungerer heller ikke.

 

> Direktesendinger funger ofte bare kort tid før bildet fryser eller skjermen blir sort, men viser sendingen i sanntid (ihvertfall når klippet starter)

>Bra at sendingene nå vises i sanntid. Når det gjelder frys så er det vel strømmen og spilleren i TV som ikke fungerer helt sammen. Men er rart det kun gjelder direktesendinger. Kan være at problemet oppstår når TV automatisk skifter opp til høyeste kvalitet (3500kbit), ved oppstart er den satt til middels (ca. 1500kbit). Kunne forsøkt å begrenset 2011-modellene til kun å benytte kvalitet opptil 2500kbit, som er det samme som for arkivinnhold.

 

Jeg bruker en VPN fra utlandet og har vel ikke mer en max 2500-3000kbit tilgjengelig, så er kanskje derfor direktesendingene fryser her hos meg.

 

Takk for all hjelp

 

 

 

Hadde vært morsomt å sett om en begrensning på 2500kbit hadde løst problemene med at direktesendingene fryser :)

 

Hei igjen

 

Da har jeg satt inn følgende parameter til avspilleren for alle 2011-modeller:

BITRATES=(800000~3000000)

 

TV vil da, for direktesendinger, starte på 928kbps (som er den nærmeste over 800kbps) og øke til opptil 2728 (som er den nærmeste under 3000kbps).

 

Fyr opp infoskjermen (INFO) umiddelbart etter at du har startet NRK1 og se hvordan den skifter opp.

 

Hei jeg lastet ned appen på nytt i dag og nå har jeg prøvd flere ganger:

 

Når jeg streamer fra arkivet begynner den på rundt 1400 kbps og skifter så opp og legger seg etter det konstant på litt over 2400 kbps.

 

Nå jeg streamer direktesendinger begynner den på rundt 1400 kbps så skjer det flere ganger at den hopper mellom 3500 kbps og 900 kbps, bildet fryser og som regel starter streamen helt på nytt, som regel ikke mer en 30 sekunder streaming før den starter på nytt, i det store og det hele skifter den hastighet nesten hele tiden.

 

post-326115-0-40299300-1404263968_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei jeg lastet ned appen på nytt i dag og nå har jeg prøvd flere ganger:

 

Når jeg streamer fra arkivet begynner den på rundt 1400 kbps og skifter så opp og legger seg etter det konstant på litt over 2400 kbps.

 

Nå jeg streamer direktesendinger begynner den på rundt 1400 kbps så skjer det flere ganger at den hopper mellom 3500 kbps og 900 kbps, bildet fryser og som regel starter streamen helt på nytt, som regel ikke mer en 30 sekunder streaming før den starter på nytt, i det store og det hele skifter den hastighet nesten hele tiden.

 

attachicon.gifWP_20140702_07_58_41_Pro.jpg

 

 

Har du forsøkt med den andre appen enda?

Lenke til kommentar

 

>Har du forsøkt med den andre appen enda?

 

Hei, ja jeg hadde allerede prøvd begge appene her om dagen, og den fungerer om noe faktisk dårligere en direkte appen, den starter på 928 kbps så 1928 kbps og til slutt 2728 kbps, det er hvis den kommer så langt før sendingen fryser da, og ofte blir nedre del eller inntil halve skjermen helt forvrengt.

 

Sendingen fryser hver gang, sjeldent den greier mer en 30 sekunder før det stopper.

 

post-326115-0-63888000-1404436310_thumb.jpg

Endret av Piggen67
Lenke til kommentar

>Har du forsøkt med den andre appen enda?

 

Hei, ja jeg hadde allerede prøvd begge appene her om dagen, og den fungerer om noe faktisk dårligere en direkte appen, den starter på 928 kbps så 1928 kbps og til slutt 2728 kbps, det er hvis den kommer så langt før sendingen fryser da, og ofte blir nedre del eller inntil halve skjermen helt forvrengt.

 

Sendingen fryser hver gang, sjeldent den greier mer en 30 sekunder før det stopper.

 

attachicon.gifWP_20140704_07_50_54_Pro.jpg

 

Ser to potensielle forklaringer:

-Enten så takler ikke TV en spesiell bitrate (hver bitrate er en egen strøm egentlig).

-Eller så er det rett og slett skifte av bitrate i seg selv som er problemet, men da burde den jo også ha problemer med arkivinnhold, men det har den vel aldri?

 

Tenker jeg kan prøve å låse TV til en spesifikk bitrate og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

 

Ser to potensielle forklaringer:

-Enten så takler ikke TV en spesiell bitrate (hver bitrate er en egen strøm egentlig).

-Eller så er det rett og slett skifte av bitrate i seg selv som er problemet, men da burde den jo også ha problemer med arkivinnhold, men det har den vel aldri?

 

Tenker jeg kan prøve å låse TV til en spesifikk bitrate og se om det hjelper.

 

 

 

Hei, Ja det stemmer at arkivinnhold streamer uten problemer

Lenke til kommentar

Har låst 2011-modeller til 1428kbit for direktesendinger nå, se om den er stabil da.

Den bør da aldri skifte bitrate, men stå på 1428kbps konstant. Hvis den fortsatt er ustabil så kan jeg forsøke å låse til 928kbps.

 

Si fra hvordan det fungerer!

Lenke til kommentar

Har låst 2011-modeller til 1428kbit for direktesendinger nå, se om den er stabil da.

Den bør da aldri skifte bitrate, men stå på 1428kbps konstant. Hvis den fortsatt er ustabil så kan jeg forsøke å låse til 928kbps.nå fungerer den

 

Si fra hvordan det fungerer!

 

Ja nå fungerer den uten problemer og den streamer hele tiden på 1428 kbps :)

 

Kan kanskje prøve en bitrate høyere da?

Lenke til kommentar
Ja nå fungerer den uten problemer og den streamer hele tiden på 1428 kbps :)

 

Kan kanskje prøve en bitrate høyere da?

 

Bra! Nå har jeg låst den til 2728kbps.

 

PS: Du trenger ikke oppdatere appen for å få inn endringen, bare starte den på nytt hvis den er åpen.

Lenke til kommentar

 

Ja nå fungerer den uten problemer og den streamer hele tiden på 1428 kbps :)

 

Kan kanskje prøve en bitrate høyere da?

 

Bra! Nå har jeg låst den til 2728kbps.

 

PS: Du trenger ikke oppdatere appen for å få inn endringen, bare starte den på nytt hvis den er åpen.

 

 

Takker for all hjelp, nå fungerer det som en drøm :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Jeg har forsøkt å innstallere appen på en UE55HU6905. Den installerer fint, men har problemer med oppstart. Plakaten med NRK Nett-TV vises, og spinneren viser at det lastes noe data. Dette holder på en gannske god stund, så avslutter hele appen uten noe feilmelding og returnerer til vanlig tv.

 

Har du noen tips om hva som kan være galt?

 

--

Christian Haugan

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar!

 

Når jeg kom hjem fra jobb i dag ville ikke tv'en starte, så jeg tok ut kontakten i noen sekunder og starten den på nytt, og etter det så fungerer appen helt fint :-) (installerte den i går kveld.. )

 

Så om noen andre opplever samme problem, kan en god gammeldags restart være verdt et forsøk.

 

Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...