Jump to content
mthoring

App: NRK Nett-TV for Samsung Smart-TV

Recommended Posts

Plutselig er alt under "barn" borte. "Ingen episoder funnet". Andre med samme problemet? NRK som kilde til problemet?

Mye innhold forsvant i dag.

Så Labyrint og Åpen post før idag. Nå er det borte.

Share this post


Link to post
Annonse

 

 

Plutselig er alt under "barn" borte. "Ingen episoder funnet". Andre med samme problemet? NRK som kilde til problemet?

Mye innhold forsvant i dag.

Så Labyrint og Åpen post før idag. Nå er det borte.

Hei!

Det så ut som ingen episoder for noen serier kunne hentes lenger. Måtte endre koden som parser episoder. La ut ny versjon i går kveld som bør løse problemet.

 

Hilsen Marius

Share this post


Link to post

 

 

Plutselig er alt under "barn" borte. "Ingen episoder funnet". Andre med samme problemet? NRK som kilde til problemet?

Mye innhold forsvant i dag.

Så Labyrint og Åpen post før idag. Nå er det borte.

Hei!

Det så ut som ingen episoder for noen serier kunne hentes lenger. Måtte endre koden som parser episoder. La ut ny versjon i går kveld som bør løse problemet.

Hilsen Marius

Fixed. Tusen takk igjen! Krise i heimen da tingatinga var borte, manglende toleranse for slikt hos toåringer har jeg skjønt. Du er nå på favorittpersonlisten min.

Share this post


Link to post

Fixed. Tusen takk igjen! Krise i heimen da tingatinga var borte, manglende toleranse for slikt hos toåringer har jeg skjønt. Du er nå på favorittpersonlisten min.

 

 

He he, bare hyggelig!

Share this post


Link to post

Får bare feilmeldingen "Kan ikke koble til serveren. Prøv igjen senere. (ERROR_DEVELOPMENT_002)" når jeg prøver å oppdatere.

 

Tastet du inn ip-adressen riktig?

Share this post


Link to post

 

Får bare feilmeldingen "Kan ikke koble til serveren. Prøv igjen senere. (ERROR_DEVELOPMENT_002)" når jeg prøver å oppdatere.

 

Tastet du inn ip-adressen riktig?

 

 

Jepp, men det som var litt rart var at IP-adressen lå lagret i går. Mens når jeg logget meg inn nå var den blank. Trykket den inn og alt gikk fint. Mulig det var en bug på TVen, at IPen sto der, men ble registrert som blank.

Hva betyr forresten stjernen etter programnavnene?

Share this post


Link to post

Hva betyr forresten stjernen etter programnavnene?

 

 

At det er en serie, og at sesongoversikt dermed vises når du velger et element merket med stjerne.

Hvis du velger et element som ikke er merket med stjerne, så starter avspilling i stedet.

Edited by mthoring

Share this post


Link to post

Fantastisk app - much appreciated!

 

En ting jeg ikke får til: på direkte-avspilling kan jeg ikke hoppe tilbake. Ser at når jeg trykker piltastene står det f.eks. "+10", "-30", etc., men dette fører ikke til at avspillingen endres, det er fortsatt direkte avspilling.

Share this post


Link to post

Fantastisk app - much appreciated!

 

En ting jeg ikke får til: på direkte-avspilling kan jeg ikke hoppe tilbake. Ser at når jeg trykker piltastene står det f.eks. "+10", "-30", etc., men dette fører ikke til at avspillingen endres, det er fortsatt direkte avspilling.

 

Bare hyggelig!

 

Det stemmer at "spoling" ikke fungerer for direktesendingene.

Det er Samsung-avspilleren som ikke støtter å hoppe i strømmen, selv om appen ber den om det. Har forsøkt å manipulere diverse instillinger for å komme rundt problemet, men det ser ikke ut til at det er mulig.

Share this post


Link to post

Bare problemer med denne spilleren. mistet forbindelsen, prøver igjen, buffring osv :S Skikkelig irriterende når man prøver å se noe !

 

Å hvorfor får man ikke spilt av i 3500kb/s istedenfor 2317kb/s som jeg har nå ? NRK nett tv støtter da avspilling i 3500kb/s som gir noe bedre kvalitet enn 2317 ?

 

Noen fiks på dette med forbindelsen ??

Share this post


Link to post

Bare problemer med denne spilleren. mistet forbindelsen, prøver igjen, buffring osv :S Skikkelig irriterende når man prøver å se noe !

 

Å hvorfor får man ikke spilt av i 3500kb/s istedenfor 2317kb/s som jeg har nå ? NRK nett tv støtter da avspilling i 3500kb/s som gir noe bedre kvalitet enn 2317 ?

 

Noen fiks på dette med forbindelsen ??

 

Når det gjelder problemer med avspilling, så skyldes det at ikke nok kapasitet er tilgjengelig. Det kan være pga. nettet hjemme hos deg, din nettleverandør eller NRK(s distribusjonsnettverk).

 

Appen forer Samsung-avspilleren med lenke til HLS strøm (m3u8-fil), Samsung avspilleren velger da høyeste tilgjengelige bitrate i strømmen selv. For direktesendinger er dette 3445 kbps, og for sendinger fra arkivet er det 2317 kbps.

Edited by mthoring

Share this post


Link to post

 

Bare problemer med denne spilleren. mistet forbindelsen, prøver igjen, buffring osv :S Skikkelig irriterende når man prøver å se noe !

 

Å hvorfor får man ikke spilt av i 3500kb/s istedenfor 2317kb/s som jeg har nå ? NRK nett tv støtter da avspilling i 3500kb/s som gir noe bedre kvalitet enn 2317 ?

 

Noen fiks på dette med forbindelsen ??

 

Når det gjelder problemer med avspilling, så skyldes det at ikke nok kapasitet er tilgjengelig. Det kan være pga. nettet hjemme hos deg, din nettleverandør eller NRK(s distribusjonsnettverk).

 

Appen forer Samsung-avspilleren med lenke til HLS strøm (m3u8-fil), Samsung avspilleren velger da høyeste tilgjengelige bitrate i strømmen selv. For direktesendinger er dette 3445 kbps, og for sendinger fra arkivet er det 2317 kbps.

 

Sitter på 70/70 fiber med 3ms så her er ikke problemet. På PC får jeg mye bedre kvalitet å mister aldri forbindelsen. Hender den bufrer men det er alt. På appen mister jeg forbindelse i tide å utide.. Netflix, viaplay å andre nettbaserte tjenester går som en drøm uten noen form for problemer. Men denne appen skaper problemer...

Share this post


Link to post

Sitter på 70/70 fiber med 3ms så her er ikke problemet. På PC får jeg mye bedre kvalitet å mister aldri forbindelsen. Hender den bufrer men det er alt. På appen mister jeg forbindelse i tide å utide.. Netflix, viaplay å andre nettbaserte tjenester går som en drøm uten noen form for problemer. Men denne appen skaper problemer...

 

Du bruker mest sannsynlig ikke HLS strømmen på PC, men flash, så det forklarer at det kan oppleves forskjellig.

Avspilling med appen fungerer utmerket her hos meg nå, men det har vært perioder med problemer tidligere, og da har NRK faktisk gått ut og informert om dette selv. Se tidligere i denne tråden.

Edited by mthoring

Share this post


Link to post

@mthoring

 

Må virkelig gi deg berøm for disse appene. Genialt og enkelt. Ulempen er at en blir sittende å bla/ se på ting en ikke har fått med seg tidligere. Og hele kvelden i går gikk med til det :)

 

Og det er flott at du har en server som henter appene slik at en kan hente dem diirekte, i stedet for å laste dem ned til pc og bruke f.eks. SammyWidgets på egen pc slik som jeg brukt for å installere andre apper.

 

Noen spm,:

 

Vet du om appene kan brukes i utlandet, uten bruk av smartdns eller andre triks?

 

Har NRK lagt noen restriksjoner på bruk eller funksjonalitet på arkivet?

Erfaringen fra kvelden å går er at det gjerne skulle har vært en form for metasøk både på hele arkivet eller innenfor hver kategori/bokstav. Det ble en del blaing i går for å finne et spesielt program, når en ikke helt kjente til kategori eller tittel.

 

Vil appene bli "kommersialisert" etter hvert, synlig i Smarthub?

 

Håper du fortsetter å utvikle appene. De er noe av beste jeg har funnet til nå og gir, i alle fall, meg stor reell nytteverdi.

 

PS. Har du kjennskap til andre slike appservere tar i alle fall jeg mot tips om det.

Share this post


Link to post

Takk for hyggelig tilbakemelding! :)

 

> Vet du om appene kan brukes i utlandet, uten bruk av smartdns eller andre triks?

Jeg har ikke implementert noe som omgår lokasjonssperrer.

 

> Har NRK lagt noen restriksjoner på bruk eller funksjonalitet på arkivet?

Alt innhold som er åpent tilgjengelig på websidene til NRK skal være tilgjengelig i appen.

 

> Erfaringen fra kvelden å går er at det gjerne skulle har vært en form for metasøk ...

Jeg har eksperimentert noe med det, men det viser seg tidkrevende og komplisert å få på plass tastatur da det er svært mangelfullt med dokumentasjon og fungerende eksempler fra Samsung sin side. På grunn av dette så har forsøket foreløpig strandet pga. mangel på tid.

Søk er uansett øverst på wish-listen, så jeg regner med at funksjonaliteten vil komme med tid og stunder.

 

> Vil appene bli "kommersialisert" etter hvert, synlig i Smarthub?

Det virker ikke enkelt å få anledning til å legge ut apps på Samsung App Store for TV i Europa, da en må være et kommersielt foretak med "partner"-status for å få tilgang. Jeg sendte de en mail for noen måneder siden med en forespørsel, men fikk ikke noe svar.

 

> Håper du fortsetter å utvikle appene. De er noe av beste jeg har funnet til nå og gir, i alle fall, meg stor reell nytteverdi.

Det vil jeg fortsette med. Svært hyggelig at de er til nytte.

 

> PS. Har du kjennskap til andre slike appservere tar i alle fall jeg mot tips om det.

Nei, har ikke kommet over noen..

 

Hilsen Marius

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...