Jump to content
mthoring

App: NRK Nett-TV for Samsung Smart-TV

Recommended Posts

Hei :)

 

Jeg har forsøkt mange ganger nå, men får opp samme melding. Kunne ikke koble til serveren. Prøv igjen senere.

 

Hei

 

Tror du må ta noen bilder av skjermen som viser hvordan du går fram og av feilmeldingen, hvis jeg vi skal komme noe videre..

Share this post


Link to post

Du kan forsøke å skrive inn 085.252.240.252

 

Ikke gjør det, skriv adressen inn slik den står i veiledningen:

85.252.240.252 (to tall i første boks, så tre tall for resten), påse at du har skrevet inn riktige tall i hver boks..

Edited by mandela

Share this post


Link to post

Har installert appen på en D8005 (tror det er en 2011 modell) og appen virker fint med et lite unntak.

 

Dersom jeg stanser avspilling i nett-tv appen og prøver å bla i oversikten med en gang avspilling har stanset opplever jeg ofte at appen blir hengende med "laster" på skjermen i noen sekunder før noe skjer med appen og TV rebooter. Dersom jeg venter litt fra avspilling stanser til jeg begynner å bla i oversikten går det bedre. Jeg vet ikke om det er nettforbindelsen som er for dårlig til hurtig skiftende oppgaver. Sitter med en 2 mb forbindelse fra altibox.

Share this post


Link to post
Annonse

Har installert appen på en D8005 (tror det er en 2011 modell) og appen virker fint med et lite unntak.

 

Dersom jeg stanser avspilling i nett-tv appen og prøver å bla i oversikten med en gang avspilling har stanset opplever jeg ofte at appen blir hengende med "laster" på skjermen i noen sekunder før noe skjer med appen og TV rebooter. Dersom jeg venter litt fra avspilling stanser til jeg begynner å bla i oversikten går det bedre. Jeg vet ikke om det er nettforbindelsen som er for dårlig til hurtig skiftende oppgaver. Sitter med en 2 mb forbindelse fra altibox.

 

Det kan være en nettlinjen og/eller eldre TV muligens.

 

Appen stopper videoavspilleren for deretter å vise menyen, så er ikke noen opplagt feil der.

 

Har lagt ut en oppdatert versjon der jeg har lagt inn en 1s forsinkelse før meny vises etter at avspilling har blitt avsluttet, se om det hjelper...

Share this post


Link to post

Dæven mann! Du vet du har laget noe NRK ville brukt 23000 konsulenttimer og 249 millioner lisenskroner på? Nesten litt irritert over at det ikke går an å betale for denne! Takk fra hele familien!

 

Superenkelt og eksemplarisk gui, kunne ikke kommet på en bedre måte å gjøre det på. Men støtter forslaget om søkefunksjon. Umulig å gjøre den verre enn NRKs egen ihvertfall:)

Share this post


Link to post

Dæven mann! Du vet du har laget noe NRK ville brukt 23000 konsulenttimer og 249 millioner lisenskroner på? Nesten litt irritert over at det ikke går an å betale for denne! Takk fra hele familien!

 

Superenkelt og eksemplarisk gui, kunne ikke kommet på en bedre måte å gjøre det på. Men støtter forslaget om søkefunksjon. Umulig å gjøre den verre enn NRKs egen ihvertfall:)

 

Bare hyggelig. Fint at du liker GUI'et, selv om det er enkelt. Tanken var at det skulle være raskt å implementere men likevel kjapt og brukervennlig. Jeg vurderte et par alternativer før jeg endte på slikt det er. (XBMC NRK App var inspirasjon).

 

Tviler litt på at jeg får tid til å implementere søkefunksjon, men det er i hvertfall øverst på listen.

Edited by mthoring

Share this post


Link to post

Tusen takk for to fantastisk nyttige apper.

 

Jeg har imidlertid et problem med streamingen i appen "NRK Nett-TV":

Hvis jeg skal se på et program som ikke er direkte må programmet laste/buffre på nytt omtrent hvert 4-10 sekund. Det rare er at det imidlertid fungerer utmerket å streame dirkte TV fra den samme appen; "NRK Nett-TV".

 

Jeg har en Samsung Smart TV UE40EH5005, og bruker den nyeste versjonen av "NRK Nett-TV"-appen

 

 

 

Share this post


Link to post

Jeg har samme problemet med buffring hvert 5-10 sekund når jeg ser på programmer som ikke er direkte.

Har 50/50 fiber og direkte fungerer utmerket.

Jeg har en UE55ES8005.

Share this post


Link to post

Samme problem som de over angående avspilling fra arkivet. Hadde det ikke for en ukes tid siden, selv om jeg også da brukte samme versjon.

 

UE46F6515

Edited by Saftis

Share this post


Link to post

Jeg har samme problemet med buffring hvert 5-10 sekund når jeg ser på programmer som ikke er direkte.

Har 50/50 fiber og direkte fungerer utmerket.

Jeg har en UE55ES8005.

 

Det var merkelig. Jeg brukte appen i går kveld, for å se en episode Mammon fra arkivet, og det gikk helt greit. Gjelder problemet alt innhold i arkivet? Det kan i såfall skyldes endringer/problemer hos hostingleverandør (for NRK).

 

Selve avspilleren er innebygd i TV (app kaller denne med URL til strøm, og ber den starte avspilling), så er ikke noe jeg får gjort hvis det er problemer med streaming pga. koding på videostrøm.

Edited by mthoring

Share this post


Link to post

Jeg har testet tre ganger på forskjellige tidspunkt.

Første gang på ettermiddag/kveld. Da hadde jeg problemer og fikk ikke sett episoden.

Andre gangen var ei helg tidlig på dagen. Dette gikk helt fint.

Sist gang var på ettermiddag/kveld igjen og da gikk det ikke.

Kan de ha noe med tidspunkt som er værre enn andre?

Dette gjaldt serier Norske Naturperler.

Share this post


Link to post

 

Det kan være en nettlinjen og/eller eldre TV muligens.

 

Appen stopper videoavspilleren for deretter å vise menyen, så er ikke noen opplagt feil der.

 

Har lagt ut en oppdatert versjon der jeg har lagt inn en 1s forsinkelse før meny vises etter at avspilling har blitt avsluttet, se om det hjelper...

Jeg har dessverre ikke hatt anledning til å få oppgradert appen siden jeg nå befinner meg 40 mil unna TV det gjelder.

 

Men hun som eier TV er strålende fornøyd, og har benyttet appen flittig de siste dagene til å se på ting i arkivet til NRK og har ikke merket noen til streamingproblemene som andre rapporterer om.

Share this post


Link to post

Når jeg skal lage meg "develop" konto får jeg bare opp at det allerede finnes konto med det navnet.

UE46ES5705

 

Noen tips?

 

Prøv å logge på med develop og blankt passord..

Edited by mthoring

Share this post


Link to post

Har ikke hatt problemer med bufring de siste dagene, tror det lå en nå slettet melding på nrk sin facebook-side om at Telenor hadde problemer med noen mediaservere forrige uke, kanskje det var problemet vårt. Fikk bufring på nettbrettet også.

Share this post


Link to post

 

Når jeg skal lage meg "develop" konto får jeg bare opp at det allerede finnes konto med det navnet.

UE46ES5705

 

Noen tips?

 

Prøv å logge på med develop og blankt passord..

 

Det fungerte :) Takk!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...