Gå til innhold

Hva er best av turbaserte- og sanntidskamper?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker generelt sett begge disse løsningene, evnt en løsning som i Endless Space hvor alle alle flytter samtidig men vanskelig å si hva som vil passe best her når man ikke vet stort om spillet enda :p

Skrevet

Jeg har dessverre spilt mest sanntids baserte kampsystemer, og derfor faller dette som mitt foretrukne kampsystem. Men tenker det sikkert er mange gode tur baserte spill der ute jeg hadde likt. Men spill som Heroes of Might and Magic fikk jeg aldri helt smaken for!

Skrevet

Fordelen med santidsbaserte er at du bare kan la den løpe santid når du sloss mot enkele fiender men du kan avbrye om ting går dårlig.

I turn basert har du vanligvis kun en auto fight knapp hvor de idiotiske karakterene bruker opp skjeldene gjenstander for å drepe rotter.

Skrevet

Hvorfor må man velge? Jeg spiller begge deler og ville blitt frustrert om det kun fantes spill av den ene typen. Det er like kjedelig å alltid spille i sanntid som å alltid spille turbasert.

Skrevet

Sanntid med pause er mye nærmere å være et turbasert system enn et sanntidssystem. Derfor spiller det ikke noen kjempestor rolle for min del. Men jeg elsker kampene i BG-spillene, Icewind Dale og Planescape:Torment, så jeg kommer til å stemme på sanntid med pause. De kampene føles veldig effektive og dynamiske, samtidig som man har muligheten til å være så taktisk og detaljert som man ønsker eller har behov for til enhver tid.

• Liker 3
Skrevet

Blir nok at 99.9% stemmer på turbasert. Slike type spill appelerer til en viss type spillere. Personlig må jeg ha kamper i sanntid for å leve meg inn i de. Har fullført en del Final Fantasy spill som er turbasert men har drømt om å kunne styre våpnene i sanntid i de spillene.

Skrevet

Blir nok at 99.9% stemmer på turbasert.

Det blir det nok ikke. Tilnærmet dødt løp nå, med 5500 vs 5400 stemmer.

Jeg vet ikke om det er veldig smart å la vanlige mennesker bestemme dette.

Dette er nå engang en viktig egenskap Kickstarter-prosjekter har. Man er med på å ta risiko og finansiere produktet, og det er rett og rimelig at spillet først og fremst lages for investorene. Da er det utelukkende positivt å ta temperaturen på hvilket system som er ønsket.

Gjest Slettet-Qcmd8cuw
Skrevet

Sanntidssjakk er fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...