Gå til innhold

Er ikke Microsoft en anelse barnslige her?


Okapi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft har fean meg ikke så mye de skulle sagt. Grav litt historie så ser man fort det. Det å oppføre seg sånn skaper i alle fall ikke kred for min del. De viser heller hvor bakpå de har blitt som tyr til så desperate metoder istedet for å lage produkter og tjenester som folk faktisk vil ha.

Lenke til kommentar

Man skal være bra prippen om man reagerer på dette. Og budskapet er jo høyst relevant, selv om Microsoft nok ville gjort det samme selv om de kunne.

 

Se det på denne måten: Ved å sette fokus på problemet, er jo Microsoft med på å bevisstgjøre folk, og det gjør det vanskelig for Microsoft å gjøre slikt selv også.

 

De viser heller hvor bakpå de har blitt som tyr til så desperate metoder istedet for å lage produkter og tjenester som folk faktisk vil ha.

 

Det kan jo hende dette nettop er et produkt som folk vil ha...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Man skal være bra prippen om man reagerer på dette. Og budskapet er jo høyst relevant, selv om Microsoft nok ville gjort det samme selv om de kunne.

Poenget er dobbeltmoralismen. Man kaster ikke stein i glasshus.

Ms er nok ikke spesielt bekymret for brukerenes privatliv, heller sin egen business.

Lenke til kommentar

Det handler ikke bare om dobbeltmoral. For det første eksisterer det en slags uskreven regel at man ikke direkte rakker ned på en konkurrent i egen markedsført. For det andre er det rimelig barnslig å skrive om navnene på den måten, det er jo noe barneskoleelever driver med. Om Nintendo hadde slengt om seg med Micro$oft og Samsung hadde latterliggjort Fapple, tror jeg folk hadde blitt litt oppgitt. Man får iallefall ikke inntrykk av at dette er en seriøs aktør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er det helt greit om Microsoft kaster stein i sit eget glasshus.

 

Det at de gjør det er egentlig helt greit for min del også, men de avslører seg selv rimelig greit også. Folk er ikke dumme så mye dette har vært i media i det siste.

 

Selvsagt, akkurat som Google. Det betyr ikke at det er negativt at de setter fokus på emnet.

Google er bare bedre på det. De har heller ikke noe behov for å mobbe Microsoft. Vis meg en gang hvor Google hoverer over Microsoft. Hovmod står for fall.

Lenke til kommentar

Det handler ikke bare om dobbeltmoral. For det første eksisterer det en slags uskreven regel at man ikke direkte rakker ned på en konkurrent i egen markedsført. For det andre er det rimelig barnslig å skrive om navnene på den måten, det er jo noe barneskoleelever driver med. Om Nintendo hadde slengt om seg med Micro$oft og Samsung hadde latterliggjort Fapple, tror jeg folk hadde blitt litt oppgitt. Man får iallefall ikke inntrykk av at dette er en seriøs aktør.

 

Barnslig er det sikkert og visst, men at det er forbeholdt barneskoleelever har dette forumet motbevist i årevis. Her har vi fanboys langt opp i 20 årene som bedriver slikt.

 

Og ja, om andre firmaer hadde gjort det samme om andre så hadde nok noen blitt oppgitt da også, men jeg mistenker at det ikke ville vært de samme menneskene. De som synes det er tåpelig når MS gjør det mot Google, hadde kanskje synes det var gøy om det ble gjort motsatt vei.

 

Og om det gir et negativt inntrykk, så slå det jo bare tilbake på Microsoft.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det handler ikke bare om dobbeltmoral. For det første eksisterer det en slags uskreven regel at man ikke direkte rakker ned på en konkurrent i egen markedsført. For det andre er det rimelig barnslig å skrive om navnene på den måten, det er jo noe barneskoleelever driver med. Om Nintendo hadde slengt om seg med Micro$oft og Samsung hadde latterliggjort Fapple, tror jeg folk hadde blitt litt oppgitt. Man får iallefall ikke inntrykk av at dette er en seriøs aktør.

Kanskje mer rett å bruke vikarierende motiver da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...